Hopelijke de juiste plek, was aan het twijfelen tussen component of systeem omdat het een upgrade is geen heel niet systeem. Heb momenteel een xeon E3-1270 v3 + 16GB ddr3
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral 3D modelleren in CAD software (Fusion 360 vooral), programmeren, gamen maar bijna niet meer dus neem voorlopig mijn 1070 mee.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro maar dat is alleen moederbord + processor + geheugen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb vooral single core performance nodig en rond de 500 euro en dit lijkt het snelste voor die prijs als ik rondkijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Indien mogelijk misschien een lichte overklok maar als dat niet mogelijk is geen probleem.
Wat verwacht je van ons?[i]
Klopt het dat dit voor deze prijs de beste single core performance zal geven of toch AMD? Kan ik beter toch iets meer uitgeven aan een I7 lijkt iets sneller te zijn single core maar toch vooral multicore waar ik weinig aan heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral 3D modelleren in CAD software (Fusion 360 vooral), programmeren, gamen maar bijna niet meer dus neem voorlopig mijn 1070 mee.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro maar dat is alleen moederbord + processor + geheugen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 103,16 | € 103,16 |
1 | Solid state drives | Samsung 840 250GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 72,79 | € 72,79 |
Totaal | € 175,95 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb vooral single core performance nodig en rond de 500 euro en dit lijkt het snelste voor die prijs als ik rondkijk.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600KF Boxed | € 289,- | € 289,- |
1 | Moederborden | MSI Pro B660M-A DDR4 | € 149,- | € 149,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Shadow Rock 3 Zwart | € 45,71 | € 45,71 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18 | € 74,90 | € 74,90 |
Totaal | € 558,61 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Indien mogelijk misschien een lichte overklok maar als dat niet mogelijk is geen probleem.
Wat verwacht je van ons?[i]
Klopt het dat dit voor deze prijs de beste single core performance zal geven of toch AMD? Kan ik beter toch iets meer uitgeven aan een I7 lijkt iets sneller te zijn single core maar toch vooral multicore waar ik weinig aan heb.