Twee waardes zoeken in exceltabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk93
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-04-2022
Hallo Medetweakers,

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Ik heb twee tabellen in Excel;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17I8nVVegfJDccy_j64oLLDX7DA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4s6uAbuOpqktDhclW24yqfJo.png?f=fotoalbum_large

In de factuurtabel zou ik graag willen bepalen of de betreffende factuur onder contract is verstuurd of niet.
Of iets onder contract is, kunnen we zien in de contracttabel, met de bijbehorende begin & einddatum.
Dat er een contract is, wilt dus niet zeggen dat iets onder contract verstuurd is, omdat er ook gekeken moeten worden naar de begin&einddatum van het contract.

Wat heb ik geprobeerd?
x.zoeken, hiermee retourneer je altijd de eerste waarde uit de contracttabel, terwijl een leverancier meerdere contracten kan hebben. Dit gaat dus mis.

In welke richting denken jullie dat ik de oplossing moet zoeken? Is dit uberhaupt mogelijk?
alvast dank _/-\o_

Beste antwoord (via Henk93 op 21-04-2022 22:16)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

aantallen.als, met drie criteria: leverancier, datum=>begindatum, datum<einddatum, en dan controle op groter dan 0. Dus iets als:
code:
1
=(aantallen.als(a6:a8;a13;b6:b8;"<=" & B13;c6:c8;">" & B13))>0

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

aantallen.als, met drie criteria: leverancier, datum=>begindatum, datum<einddatum, en dan controle op groter dan 0. Dus iets als:
code:
1
=(aantallen.als(a6:a8;a13;b6:b8;"<=" & B13;c6:c8;">" & B13))>0

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk93
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-04-2022
Dank!