Siri: stemkeuze onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueInk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 12:48
Zojuist mijn iPhone X geΓΌpdate naar iOS 15.4.1 en tot mijn schrik is de vrouwelijk Siri stem verdwenen.
Bij "Siri en zoeken" > "Siri-stem" staat er niets... Een leeg c.q. blanco scherm dus.
(Mijn taalkeuze is Nederlands (BelgiΓ«))
Als ik het zo lees zou je hier Stem1; Stem 2; moeten terugvinden?
Wat ik nu hoor is een tamelijk zware mannenstem... En die wil ik niet.
Wat moet ik doen om terug een keuze te kunnen maken uit verschillende stemmen?
Kun je die "ergens" downloaden en apart installeren?
Als een uitgebreide zoektocht gedaan op i-net, maar zonder soelaas.
Misschien ben ik hier een het betere (beste?) adres om een oplossing te krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberkid
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-07 16:08
Schijnt dat apple dit zelf verwijderd heeft.

bron: https://www.iculture.nl/n...em-siri-voiceover-ios-15/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
In het artikel dat je linkt staat net dat ze eindelijk terug is in 15.4.1. Apple heeft bij mijn weten ook nooit officieel gemeld dat het zou verdwijnen. Alleen lijkt dat nog niet voor Siri te zijn, dat is nog de mannenstem op dit moment. (Tenzij je specifiek daarnaar verwijst, staat inderdaad ook nog in het artikel)

@BlueInk Ik blijf het melden als bug in de feedback (ik draai beta-versies), geen idee of ik de enige ben en of het meldt en of ze daadwerkelijk naar mij luisteren. Het goede nieuws is alleszins dat de stem terug is voor het uitspreken, er was volgens mij geen enkele reden om die weg te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door nokie op 21-04-2022 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqugPopuoicbU_UXrh3pwvvzym8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XtwL9u1eDjBsC8WPHWDxZoAt.png?f=fotoalbum_large
Bij mij (iPhone 13 Pro en 15.4.1) is de stem nog wel te kiezen.

Wellicht is een reset met terugzetten vanuit iCloud of backup via iTunes een optie?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Nope, volgens mij is dat nog steeds de NL’se. Hier wordt de Ellen ook nog steeds gemist. Misschien als in BelgiΓ« de HomePod officieel op de markt komt in 2024 ofzo.

iPad 12.9 Pro 2021 ο£Ώ iPhone 15 Pro Natural Titanium ο£Ώ Apple Watch Ultra 2 Black ο£Ώ Apple TV 4K HDR & 4K & HD ο£Ώ HomePods & HomePods Mini’s ο£Ώ AirPods Max & Pro ο£Ώ MagSafe ο£Ώ HomeKit ο£Ώ CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

TheKerremenke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:50:
Nope, volgens mij is dat nog steeds de NL’se. Hier wordt de Ellen ook nog steeds gemist. Misschien als in BelgiΓ« de HomePod officieel op de markt komt in 2024 ofzo.
Ah daar had ik overheen gelezen, gaat idd om de Belgische die mist. Is ook niet terug te zetten dan.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Pagina: 1