Mijn vraag
...SSD wordt niet herkent in recovery voor installeren van nieuwe Mac OS
Relevante software en hardware die ik gebruik
...Macbook Pro mid 2012
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... Goeie dag,
Ik ben hier nieuw op dit forum en heb een probleem.
Zoals mijn titel laat vermoeden heb ik problemen om een clean install te doen op een nieuwe SSD EVO 870 500 GB.
Wat ik reeds heb geprobeerd:
Ik heb de SSD in Recovery mode (cmd, alt, R) laten opstarten.
Ik kwam daar gemakkelijk in.
Heb de SSD gewist en op Mac OS journaled gezet. Geen probleem. Schijf werd herkend.
Dan ben ik naar de installatie gegaan om Mac OS te downloaden en daar begon het probleem.
Omdat ik toch een clean install wilden ik heb nochtans een installeer stick, heb ik daar op geklikt en de voorbereiding voor het installeren van Catalina begon.
Op een bepaald moment moest ik mijn opstartschijf kiezen maar die was niet te zien.
Ik kon dus niet verder dan te stoppen.
Ik heb dan met de alt en r toets ingedrukt mijn Macbook opgestart en daar erase geklikt en de structuur zoals hierboven beschreven ingesteld.
Nu is het zo dat dit niet lukt. De minuten blijven oplopen.
Mijn eerste vraag is nu: mag ik uit dit programma gaan door op de aan en uit knop te drukken?
Ik denk dat zoals het er nu naar uit ziet dit toch niets zal opleveren.
Tweede vraag: zou er een probleem kunnen zijn met de SATA kabel en hoe kan ik dit zien?
Derde vraag: zou er mij iemand eenvoudig kunnen uitleggen hoe ik die clean install alsnog voor elkaar kan krijgen?
Bedankt op voorhand.
...SSD wordt niet herkent in recovery voor installeren van nieuwe Mac OS
Relevante software en hardware die ik gebruik
...Macbook Pro mid 2012
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... Goeie dag,
Ik ben hier nieuw op dit forum en heb een probleem.
Zoals mijn titel laat vermoeden heb ik problemen om een clean install te doen op een nieuwe SSD EVO 870 500 GB.
Wat ik reeds heb geprobeerd:
Ik heb de SSD in Recovery mode (cmd, alt, R) laten opstarten.
Ik kwam daar gemakkelijk in.
Heb de SSD gewist en op Mac OS journaled gezet. Geen probleem. Schijf werd herkend.
Dan ben ik naar de installatie gegaan om Mac OS te downloaden en daar begon het probleem.
Omdat ik toch een clean install wilden ik heb nochtans een installeer stick, heb ik daar op geklikt en de voorbereiding voor het installeren van Catalina begon.
Op een bepaald moment moest ik mijn opstartschijf kiezen maar die was niet te zien.
Ik kon dus niet verder dan te stoppen.
Ik heb dan met de alt en r toets ingedrukt mijn Macbook opgestart en daar erase geklikt en de structuur zoals hierboven beschreven ingesteld.
Nu is het zo dat dit niet lukt. De minuten blijven oplopen.
Mijn eerste vraag is nu: mag ik uit dit programma gaan door op de aan en uit knop te drukken?
Ik denk dat zoals het er nu naar uit ziet dit toch niets zal opleveren.
Tweede vraag: zou er een probleem kunnen zijn met de SATA kabel en hoe kan ik dit zien?
Derde vraag: zou er mij iemand eenvoudig kunnen uitleggen hoe ik die clean install alsnog voor elkaar kan krijgen?
Bedankt op voorhand.