Goedemiddag,
Graag zou ik jullie advies willen over aanstaande werk PC,
Als zelfstandig ondernemer ontwikkel ik software voor verschillende klanten in hele verschillende vakgebieden. Some is de software erg low level (PLC's, Canbus) en andere keren wat moderner (C# ASP.NET, SQL). Ik gebruik veel specifieke programma's maar ik zou de PC wel 'schoon' willen houden.
Ik gebruik nu een laptop (BTO) die meer staat de blazen dan te rekenen.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou per klant een eigen virtuele machine willen draaien die ik inricht met de benodigde tools voor die klant. Op de PC zelf zal ik naast het gebruikelijke internet en office programma's vooral met Visual Studio, VS Code en SSMS werken. Ook zal ik lokaal een SQL Server willen draaien als ik hiervoor aan het ontwikkelen ben. Tot slot zal ik kleine 3D CAD tekeningen maken met SolidWorks of wat grafisch werk in Adobe Illustrator. Misschien soms een spelletje, omdat het kan. (GTA5 bijvoorbeeld)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geld speelt geen Rolex. Al zou ik niet willen uitgeven aan iets dat niet nodig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x iiyama 1440p 27" E2783QSU (met USB dock)
Logitech MX Keys + MX Mouse 3 (Bluetooth)
Logitech Z900
(Webcam nog aan te schaffen)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord met wifi en bluetooth, 1 grote SSD, 1 grote RAM module, i7 Adler Lake
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik lees veel positieve berichten over MSI. Asus heb ik slechte ervaring mee. Intel lijkt mij meer compatibel in software ontwikkeling
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tweede netwerkpoort zou handig zijn
Ga je overklokken?
Nee In principe niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Is de setup geschikt voor Virtuele machine en is dit dan nog werkbaar? Iemand ervaring met deze opzet?
Is een dure videokaart echt nodig?
DDR4 of DDR5? 1 reepje of 2?
Past het geheel goed bij elkaar? Geheugen <> moederbord <> processor <> SSD
Dit is wat ik zelf al in gedachten had:
Graag zou ik jullie advies willen over aanstaande werk PC,
Als zelfstandig ondernemer ontwikkel ik software voor verschillende klanten in hele verschillende vakgebieden. Some is de software erg low level (PLC's, Canbus) en andere keren wat moderner (C# ASP.NET, SQL). Ik gebruik veel specifieke programma's maar ik zou de PC wel 'schoon' willen houden.
Ik gebruik nu een laptop (BTO) die meer staat de blazen dan te rekenen.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou per klant een eigen virtuele machine willen draaien die ik inricht met de benodigde tools voor die klant. Op de PC zelf zal ik naast het gebruikelijke internet en office programma's vooral met Visual Studio, VS Code en SSMS werken. Ook zal ik lokaal een SQL Server willen draaien als ik hiervoor aan het ontwikkelen ben. Tot slot zal ik kleine 3D CAD tekeningen maken met SolidWorks of wat grafisch werk in Adobe Illustrator. Misschien soms een spelletje, omdat het kan. (GTA5 bijvoorbeeld)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geld speelt geen Rolex. Al zou ik niet willen uitgeven aan iets dat niet nodig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x iiyama 1440p 27" E2783QSU (met USB dock)
Logitech MX Keys + MX Mouse 3 (Bluetooth)
Logitech Z900
(Webcam nog aan te schaffen)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord met wifi en bluetooth, 1 grote SSD, 1 grote RAM module, i7 Adler Lake
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik lees veel positieve berichten over MSI. Asus heb ik slechte ervaring mee. Intel lijkt mij meer compatibel in software ontwikkeling
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tweede netwerkpoort zou handig zijn
Ga je overklokken?
Nee In principe niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Is de setup geschikt voor Virtuele machine en is dit dan nog werkbaar? Iemand ervaring met deze opzet?
Is een dure videokaart echt nodig?
DDR4 of DDR5? 1 reepje of 2?
Past het geheel goed bij elkaar? Geheugen <> moederbord <> processor <> SSD
Dit is wat ik zelf al in gedachten had:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 424,01 | € 424,01 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z690 UD AX (rev. 1.0) | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR) | € 999,- | € 999,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S2 Black | € 99,- | € 99,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 64,63 | € 64,63 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF556C40BB-32 | € 259,90 | € 259,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold - V2 | € 111,03 | € 111,03 |
1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 2TB (met heatsink) | € 249,- | € 249,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.416,47 |
[ Voor 35% gewijzigd door Gecensureerd op 25-04-2022 09:57 ]