Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidN83
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-04-2022
Momenteel heb ik een Oneplus 7T en ben ik eens aan het uitkijken om deze eventueel te vervangen door een ander toestel.
Ik heb al eens wat zitten rondkijken maar er zijn heel wat interessante smartphones waardoor het soms wat moeilijk wordt. De verschillen zijn ook niet altijd meer zo groot tussen de verschillende toestellen wat de keuze er ook niet altijd gemakkelijker op maakt.
Ik vind de volgende toestellen alvast wel interessant: Samsung Galaxy S22, Oneplus 10pro, Samsung Galaxy A53, Oneplus Nord 2, ...
Zijn toestellen zoals Oneplus 9 pro of Samsung Galaxy 21 FE nog interessant om nu aan te kopen?
Ik heb zelfs overwogen om eens over te schakelen naar iPhone maar daar heb ik niet zoveel ervaring mee.
Ik kijk alvast uit naar mensen die hier wat meer zicht op hebben en een interessant idee hebben ter vervanging van mijn Oneplus 7T.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Samsung S21 FE is kort voor de S22 gelanceerd, beide kwamen met Android 12, beide krijgen minimaal 5 jaar updates vanaf release. Dus zeker is de S21 FE een goede optie om te overwegen.
A53 zal dit jaar meest verkochte telefoon worden van Samsung zoals vorig jaar de A52, maar de S21 FE is wel iets beter en sneller.

Of updates uitmaken voor jou weet ik niet, maar OnePlus doet 3 jaar garanderen vanaf release, dus een 9 Pro heeft nu nog 2 jaar updates te verwachten, de 10 pro nog 3 jaar omdat die net uit is. Je kunt ook zusje Oppo Find X5 Pro bekijken gezien Oppo en OnePlus samen aan het gaan zijn.
De Nord serie is een stapje terug komende van vlaggenschip, dus zou ik 2 keer over nadenken, heb het zelf gedaan, en ondanks dat het op papier een logische keuze was, heb ik in de praktijk binnen 5 maanden het toestel ingeruild voor een nieuw vlaggenschip.

iPhone zal ook goed werken, alleen bediening en instellingen zijn even anders, je oplaadkabels en accessoires blijven niet werken want Apple heeft de afwijkende Lightning poort nog op zijn telefoons totdat de wetgeving er is die ze verplicht marktstandaard te volgen. Verder is een iPhone relatief saai en volgend in de telefoonmarkt met vernieuwingen, daardoor is er minder kans op bugs of kinderziektes. En design is ook weinig vernieuwend. Verdienmodel van Apple is allerlei diensten en abonnementen verkopen, zo krijg je gratis 5 Gb iCloud opslag voor je apparaat backup, en moet je daarboven bijkopen. Dit kun je wel bijstellen, maar moet je wel doen en onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidN83
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-04-2022
Dus eigenlijk zijn de Samsung Galaxy 21 FE, S22 de Oneplus 10 pro en iPhone... beetje één van de opties.
Vroeger heb ik nog Samsung gehad en ben bijna altijd wel teruggekeerd naar Oneplus. Misschien vooral omdat ik ook meer midrange toestellen kocht van Samsung. Ik neig nu wel weer een beetje naar Samsung en dan mss vooral voor de lange update-periode.
iPhone blijft me ook nog steeds intrigeren, al weet ik niet goed waarom omdat ik daar geen ervaring mee heb maar er is toch ook veel lof over meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga naar de MediaMarkt of andere winkels in de buurt waar je telefoons vast kunt houden en besluit daar wat je echt wil, en tegen welke prijs.

Ik denk dat de S21 FE de beste prijs kwaliteit verhouding bied in je lijstje. 533 Euro in de Pricewatch.
S22 en iPhone 13, zit je op 800 Euro.
OnePlus 10 pro is 900 Euro.