Wat doen met vrije tijd tot september

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 08:37
Momenteel heb ik besloten om even een pauze te nemen van studie tot aan september. In september wil ik gaan afstuderen en tot die tijd wat voor mijzelf gaan doen. Had een baantje voor 3 dagen in de week maar helaas nu niet meer.

Graag wil ik wel wat bijwerken maar is werken voor 3 dagen in de week tot aan september lastig bij bedrijven.

Enkele dingen dat ik momenteel overweeg

- flexwerken, maar dit verdient behoorlijk slecht (~11 euro p/u)
- vrijwilligerswerk, betaald helaas niet de rekeningen
- klussen in de ICT (web development/helpdesk), maar dan zit ik snel aan zzp'er en daar moet ik weer een
heel nieuw wereldje ingaan i.v.m. aangifte etc.
- nieuwe hobby's zoeken, geen idee welke

Hebben jullie nog dingen/tips wat ik kan doen om "nuttig" mijn tijd te besteden?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:44
Pak je rugzak in en ga naar azie

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 17:18
Maak nu je studie af ipv in september

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Huh, 11 euro per uur 'behoorlijk slecht'? Voor een student zonder een diploma?
Ik zou lekker fulltime gaan werken. Lijkt mij erg prettig om met een leuk zakcentje afgestudeerd te zijn; studieschuld afbetalen (indien die er is), huis kopen etc..

[ Voor 51% gewijzigd door -tom-562 op 21-04-2022 15:20 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Belastingaangifte enz. als je wat voor jezelf zou gaan doen is ook weer niet zoveel werk toch? Je kan dat ook qua uren zo gek maken als je zelf zou willen. KvK inschrijven is ook zo gepiept.

Maar ja, nog iets van een hobby of sport lijkt me sowieso wel een goed idee. Toch wel fijn als je naast je werk/studie nog passies hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2022 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:36
Lekker gaan werken. En hoezo is die 11 euro slecht? Een extra zakcent is altijd fijn om te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaiderZ
Beavbusi schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:09:
Pak je rugzak in en ga naar azie
Ben daar niet echt van helaas
Omisys schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:10:
Maak nu je studie af ipv in september
mehhh, wil ook nog beetje genieten van studententijd, vooral in de zomer. Werken doe ik zo meteen de rest van mijn leven wel
-tom-562 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:18:
Ik zou lekker fulltime gaan werken. Lijkt mij erg prettig om met een leuk zakcentje afgestudeerd te zijn; studieschuld afbetalen (indien die er is), huis kopen etc..
Heb best wel wat bijbaantjes gehad dat gemiddeld 14 euro per uur of meer verdient. Wil zeker ook wel werken hoor maar wil wel iets doen dat mij wat meer ligt dan een baan hebben om een baan te hebben.
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:23:
Belastingaangifte enz. als je wat voor jezelf zou gaan doen is ook weer niet zoveel werk toch? Je kan dat ook qua uren zo gek maken als je zelf zou willen. KvK inschrijven is ook zo gepiept.

Maar ja, nog iets van een hobby of sport lijkt me sowieso wel een goed idee. Toch wel fijn als je naast je werk/studie nog passies hebt?
Zeker waar! Echter, heb ik geen connecties oid dat voor werk kan zorgen.
corporalnl schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:25:
Lekker gaan werken. En hoezo is die 11 euro slecht? Een extra zakcent is altijd fijn om te hebben
Zie hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 23:38
Geen idee wat je na je studie gaat doen? Focus je daar alvast op, leg de contacten, maak een goede voorbereiding daarop. Wie weet levert het iets op in de tussentijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:10
Jij moet de horeca. in of de evenementenbusiness , zomerwerk dus . Werk waar je handig van wordt, socialer, en waardoor je beseft dat afstuderen toch het beste is voor jouw toekomst.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:20
Zoek je hier een vakantie baantje? ;)

Heb je geld? Ga lekker chillen.

Heb je geen geld: ga naar het uitzendbureau of ga ZZP’en. Maar dat had je zelf ook al bedacht.

Helaas geen silver bullet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
Justin013 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:28:
Geen idee wat je na je studie gaat doen? Focus je daar alvast op, leg de contacten, maak een goede voorbereiding daarop. Wie weet levert het iets op in de tussentijd.
Afstuderen bij een bedrijf > daarna hoogwaarschijnlijk blijven plakken is mijn plan
olafmol schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:31:
Zoek je hier een vakantie baantje? ;)

Heb je geld? Ga lekker chillen.

Heb je geen geld: ga naar het uitzendbureau of ga ZZP’en. Maar dat had je zelf ook al bedacht.

Helaas geen silver bullet ;)
Ja denk dat het daar wel op neerkomt haha. Geld is ook niet echt de issue, maar ben momenteel al 3 weken vrijwel niks aan het doen en dat begint ook wel echt te vervelen. En geld verdienen is natuurlijk nooit slecht alleen wil ik het altijd wel nuttig besteden met een "waardevoller" bijbaan dan zo'n standaard k*t baantje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 14:20
RaiderZ schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:34:
[...]

Afstuderen bij een bedrijf > daarna hoogwaarschijnlijk blijven plakken is mijn plan

[...]

Ja denk dat het daar wel op neerkomt haha. Geld is ook niet echt de issue, maar ben momenteel al 3 weken vrijwel niks aan het doen en dat begint ook wel echt te vervelen. En geld verdienen is natuurlijk nooit slecht alleen wil ik het altijd wel nuttig besteden met een "waardevoller" bijbaan dan zo'n standaard k*t baantje
Waardevol voor de maatschappij: vrijwilligerswerk. Staat ook goed op je CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Laatst online: 16:36
RaiderZ schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:28:
[...]

[...]

mehhh, wil ook nog beetje genieten van studententijd, vooral in de zomer. Werken doe ik zo meteen de rest van mijn leven wel

[...]

Heb best wel wat bijbaantjes gehad dat gemiddeld 14 euro per uur of meer verdient. Wil zeker ook wel werken hoor maar wil wel iets doen dat mij wat meer ligt dan een baan hebben om een baan te hebben.

[...]

Zeker waar! Echter, heb ik geen connecties oid dat voor werk kan zorgen.

[...]

Zie hierboven :)
Er zijn zat helpdesk vacatures voor 14 euro per uur. Das toch prima voor de komende paar maanden.

Anders in de detachering zijn er genoeg te vinden. Het is goed voor de ervaring e.t.c. dus nuttig is het altijd.

[ Voor 3% gewijzigd door corporalnl op 21-04-2022 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

...huh, dan doe ik toch iets verkeerd. Zal m'n verlof maar weer intrekken dan.

Ik wist trouwens niet dat je tegenwoordig na de uitreiking van je diploma direct bent verplicht te solliciteren.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 18:54

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Vrijwilligerswerk op je CV is inderdaad altijd goed, als je de luxe hebt om niet voor geld te hoeven werken deze periode.

Indien je technische informatica of iets soortgelijks studeert kun je er ook een simpel certificaat ingooien, b.v. ITIL Foundation. Ga je later detachering in dan heb je al weer een betere onderhandelingspositie. Lekker buiten in de zon een boekje door bladeren of een youtube video luisteren. Weinig tijdsdruk, stuk relaxter dan studeren met vrouw en kind :+

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Gezien je taalgebruik: zomercursus Nederlands?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je wil wel genieten van je tijd maar je hebt geen idee wat je dan eigenlijk wil doen waar je van gaat genieten, en met niks doen verveel je je. We kunnen wel allemaal antwoorden gaan roepen maar ik denk dat je toch zelf een knoop moet gaan doorhakken. Ik denk dat intrinsieke motivatie de oplossing voor je probleem is, en dat vindt je niet door suggesties van iemand die jou helemaal niet kent. Dus maak een planning zodat je de komende 3 weken niet alleen gaat zitten gamen o.i.d. maar dat je gaat zoeken naar vacatures, naar vakanties, naar cursussen, wat dan ook. Tijd vliegt als je een beetje zit te gamen en aan het eind heb je er niks mee gedaan als je geen stappenplan hebt.

Zelfde voor een baan willen vinden die wel goed moet verdienen maar ook wel leuk moet zijn maar ook geen diploma vereist, en anders hoeft 't niet. Als je echt wil kun je vast wel wat vinden wat je leuk vindt, maar mensen op een forum suggesties laten roepen is daar niet echt een goed recept voor... Het komt niet aanwaaien, dus beslis of je het wil en ga zoeken, of beslis dat je het niet wil en ga een vakantie boeken of tevreden zijn met 3 maanden gamen.

Overigens genoot ik juist prima tijdens mijn studie, maar ik zal wel wat verkeerd gedaan hebben. :P Doe desnoods bijvakken of een bestuursjaar zodat je het einde van je studie wat uitstelt.

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 21-04-2022 16:06 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 04:40
Vind je roeping, tijd zat! ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQ6ZmumXsqovR-vjCTiBjqYEbE8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Or8I52PYlozHlLIRzpSEg3oC.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
gewoon een dertien in een dozijn bijbaantje, wat callcenter werk, horeca of seizoensarbeid.
gewoon wat beuren, contacten opdoen die drie weken na je exit weer verwateren, en niemand die je naam nog weet rond de kerst.
die paarduizend euro netjes aan de kant houden totdat je t echt nodig hebt (huisjeboompje beestje), en geen rtx 3090ti halen omdat t kan.
grootste les: studeren loont en ongeschoold werk is repititief/saai/niet uitdagend.

leg je zelfopgeworpen drempel eens wat lager, het is maar voor even en tegenvallen doet het toch, ook voor 20 euro per uur, en ook met die leuke collegas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaiderZ
sh4d0wman schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:43:
Vrijwilligerswerk op je CV is inderdaad altijd goed, als je de luxe hebt om niet voor geld te hoeven werken deze periode.

Indien je technische informatica of iets soortgelijks studeert kun je er ook een simpel certificaat ingooien, b.v. ITIL Foundation. Ga je later detachering in dan heb je al weer een betere onderhandelingspositie. Lekker buiten in de zon een boekje door bladeren of een youtube video luisteren. Weinig tijdsdruk, stuk relaxter dan studeren met vrouw en kind :+
hmm goeie, dat ga ik meenemen
bwerg schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:58:
[...]

Je wil wel genieten van je tijd maar je hebt geen idee wat je dan eigenlijk wil doen waar je van gaat genieten, en met niks doen verveel je je. We kunnen wel allemaal antwoorden gaan roepen maar ik denk dat je toch zelf een knoop moet gaan doorhakken. Ik denk dat intrinsieke motivatie de oplossing voor je probleem is, en dat vindt je niet door suggesties van iemand die jou helemaal niet kent. Dus maak een planning zodat je de komende 3 weken niet alleen gaat zitten gamen o.i.d. maar dat je gaat zoeken naar vacatures, naar vakanties, naar cursussen, wat dan ook. Tijd vliegt als je een beetje zit te gamen en aan het eind heb je er niks mee gedaan als je geen stappenplan hebt.

Zelfde voor een baan willen vinden die wel goed moet verdienen maar ook wel leuk moet zijn maar ook geen diploma vereist, en anders hoeft 't niet. Als je echt wil kun je vast wel wat vinden wat je leuk vindt, maar mensen op een forum suggesties laten roepen is daar niet echt een goed recept voor... Het komt niet aanwaaien, dus beslis of je het wil en ga zoeken, of beslis dat je het niet wil en ga een vakantie boeken of tevreden zijn met 3 maanden gamen.

Overigens genoot ik juist prima tijdens mijn studie, maar ik zal wel wat verkeerd gedaan hebben. :P Doe desnoods bijvakken of een bestuursjaar zodat je het einde van je studie wat uitstelt.
Ja das waar maar is ook beetje bedoelt als inspiratie opdoen. Er zijn aardig wat dingen voorbij gekomen maar idd, uiteindelijk moet het uit mijzelf komen.

en oh ik geniet wel van mijn tijd tijdens mijn studie hoor, maar afstuderen staat bij mij aan 20 weken lang 40 uur p/w onderzoek en scriptie tikken, oftewel over en uit met de pret 8)7
Lastig om in te vullen eigenlijk. Denk dat ik hiervoor nog te weinig kennis heb opgedaan in t leventje
dyrc schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:08:
gewoon een dertien in een dozijn bijbaantje, wat callcenter werk, horeca of seizoensarbeid.
gewoon wat beuren, contacten opdoen die drie weken na je exit weer verwateren, en niemand die je naam nog weet rond de kerst.
die paarduizend euro netjes aan de kant houden totdat je t echt nodig hebt (huisjeboompje beestje), en geen rtx 3090ti halen omdat t kan.
grootste les: studeren loont en ongeschoold werk is repititief/saai/niet uitdagend.

leg je zelfopgeworpen drempel eens wat lager, het is maar voor even en tegenvallen doet het toch, ook voor 20 euro per uur, en ook met die leuke collegas.
Tsja maar als t tegenvalt dan heb ik tenminste wel iets meer verdient dan 11 euro p.u 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
RaiderZ schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:34:

Tsja maar als t tegenvalt dan heb ik tenminste wel iets meer verdient dan 11 euro p.u 8)
true, maar dan moet je niet alsnog parttime gaan werken in een 'goedbetaalde' slechte baan.
je gaat 360 euro over een periode van 15 weken parttime (3dagen van 8 uur) meer verdienen per euro die je erbij lult/kan krijgen (24uur * 15 weken). Als je 2 weken later begint met werken omdat je die gouden baan van 12 euro per uur aan 't zoeken bent dan houd je aan de finish (september) in totaal alsnog minder over.

mijn advies:
* bedenk je wáárom je maar 3 dagen per week wilt werken. chillen kan je ook 's avonds en in een weekend, wie ga jij van z'n werk afhouden op dinsdag rond de lunch als je alleen thuis zit? kan je net zo goed ook zelf werken.
* begin zo snel mogelijk met werken, dit is de beste strategie naar "zoveel mogelijk geld". beter een baan die 11 euro per uur oplevert en maandag begint, dan een baan die 12 euro per uur oplevert en waarvan je nog niet weet of die uberhaupt bestaat (en waarom zouden ze jou aannemen met je eisenpakket)

mijn (on)gevraagde advies / strenge oom modus?:
* tijdens je studie/afstudeerfase kan je niet fatsoenlijk veel werken, die kans heb je nu wel. werk gewoon de ballen uit je broek, met 40 uur in de week zet je ruim 2.5k extra op je rekening erbij in die periode (15 weken, zelfde 11euro/uur) heb je ook nog eens minder tijd dat je 't erdoorheen jaagt omdat je toch de hele dag niks loopt te doen (hamburgertje pakken, wat zooi bestellen op internet, en je zit opeens geld uit te geven ipv te verdienen)
* maak je geen wereldreis of iets anders wat qua timing nú moet: ga gewoon werken.
* ga geen (tijdelijk) vrijwilligerswerk doen als je niet financieel onafhankelijk bent, dat doe je maar als je 50 bent en de moneyboat al binnen is. mogelijk geen populair standpunt maar de wereld verbeteren begint erbij dat je zelf op je eigen benen staat en daarna pas anderen helpt.

edit: grote kans dat ik je overtrof op de lazyness schaal toen ik X jaar geleden in jouw situatie zat, met de kennis van nu had ik 't anders aangepakt, ik ben grotendeels niet van de bank afgekomen (and I should have) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door dyrc op 21-04-2022 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaiderZ
dyrc schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:58:
[...]

true, maar dan moet je niet alsnog parttime gaan werken in een 'goedbetaalde' slechte baan.
je gaat 360 euro over een periode van 15 weken parttime (3dagen van 8 uur) meer verdienen per euro die je erbij lult/kan krijgen (24uur * 15 weken). Als je 2 weken later begint met werken omdat je die gouden baan van 12 euro per uur aan 't zoeken bent dan houd je aan de finish (september) in totaal alsnog minder over.

mijn advies:
* bedenk je wáárom je maar 3 dagen per week wilt werken. chillen kan je ook 's avonds en in een weekend, wie ga jij van z'n werk afhouden op dinsdag rond de lunch als je alleen thuis zit? kan je net zo goed ook zelf werken.
* begin zo snel mogelijk met werken, dit is de beste strategie naar "zoveel mogelijk geld". beter een baan die 11 euro per uur oplevert en maandag begint, dan een baan die 12 euro per uur oplevert en waarvan je nog niet weet of die uberhaupt bestaat (en waarom zouden ze jou aannemen met je eisenpakket)

mijn (on)gevraagde advies / strenge oom modus?:
* tijdens je studie/afstudeerfase kan je niet fatsoenlijk veel werken, die kans heb je nu wel. werk gewoon de ballen uit je broek, met 40 uur in de week zet je ruim 2.5k extra op je rekening erbij in die periode (15 weken, zelfde 11euro/uur) heb je ook nog eens minder tijd dat je 't erdoorheen jaagt omdat je toch de hele dag niks loopt te doen (hamburgertje pakken, wat zooi bestellen op internet, en je zit opeens geld uit te geven ipv te verdienen)
* maak je geen wereldreis of iets anders wat qua timing nú moet: ga gewoon werken.
* ga geen (tijdelijk) vrijwilligerswerk doen als je niet financieel onafhankelijk bent, dat doe je maar als je 50 bent en de moneyboat al binnen is. mogelijk geen populair standpunt maar de wereld verbeteren begint erbij dat je zelf op je eigen benen staat en daarna pas anderen helpt.

edit: grote kans dat ik je overtrof op de lazyness schaal toen ik X jaar geleden in jouw situatie zat, met de kennis van nu had ik 't anders aangepakt, ik ben grotendeels niet van de bank afgekomen (and I should have) ;)
Woon nu nog op kamers waar ik in principe het gezellig mee heb en met andere vrienden/vriendin waar ik vaak over de vloer ben. Ook is het een beetje reden dat ik doordeweeks ff een nachtje door wil halen en dan niet om 9 uur op kantoor moet zijn oid.

Heb zelf ook altijd de mentaliteit gehad: Waarom zou ik nu mijn "vrije" uren vrijwillig uitgeven aan een baan van ~11 euro p/u wanneer ik later weet ik veel zoveel meer ga verdienen. Dan spendeer ik liever nu mijn tijd met andere dingen doen. Maar goed, dat was toen ik nog wat te doen/studie had :9 Ook hou ik standaard baantjes (lees callcenter oid) niet vol om fulltime te doen. Dan lig ik binnen paar weken met een "burn-out" op bed

Zit momenteel idd gewoon ook in een luie fase hoor daar niet van haha . Wellicht moet ik maar even wat flex baantjes gaan doen en wachten op iets vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

RaiderZ schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:19:
[...]

Woon nu nog op kamers waar ik in principe het gezellig mee heb en met andere vrienden/vriendin waar ik vaak over de vloer ben. Ook is het een beetje reden dat ik doordeweeks ff een nachtje door wil halen en dan niet om 9 uur op kantoor moet zijn oid.

Heb zelf ook altijd de mentaliteit gehad: Waarom zou ik nu mijn "vrije" uren vrijwillig uitgeven aan een baan van ~11 euro p/u wanneer ik later weet ik veel zoveel meer ga verdienen. Dan spendeer ik liever nu mijn tijd met andere dingen doen. Maar goed, dat was toen ik nog wat te doen/studie had :9 Ook hou ik standaard baantjes (lees callcenter oid) niet vol om fulltime te doen. Dan lig ik binnen paar weken met een "burn-out" op bed

Zit momenteel idd gewoon ook in een luie fase hoor daar niet van haha . Wellicht moet ik maar even wat flex baantjes gaan doen en wachten op iets vast.
Ik weet niet of je een rijbewijs hebt en waar je woonachtig bent, maar bij AH Online zoeken ze altijd wel mensen en qua planning/uren zijn ze echt enorm flexibel. Verdient afhankelijk van je leeftijd ook beter dan die 11 euro per uur :+ Maar dat is dus prima te combineren met lekker lui zijn én er is de optie pas vanaf de middag te beginnen oOo

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

[...]

Ook hou ik standaard baantjes (lees callcenter oid) niet vol om fulltime te doen. Dan lig ik binnen paar weken met een "burn-out" op bed

[...]

Ok, succes! :) Over het algemeen is werken na je studie één groot feest met alleen maar positieve ervaringen voor je geest! Komt goed d:)b

Default blanke hetero

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:01
Kansloos gamen. Dat is immers hoe ik de rest van mijn leven heb verspeeld (haha, pun intended).

Misschien een cursus ofzo?

En anders drugs, ik weet het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

[...]
Dat is wel het enige wat op dit moment echt waarde toevoegt.

Straks heb je een baan, kinderen, etc.

Ik kijk met weemoed terug op de tijd dat “gewoon” mijn backpack inpakte en voor zes weken vertrok. Het hoeft ook geen Azië te zijn hè….

Ik was ook nooit alleen op vakantie geweest, maar zes weken interrail heeft me wel gevormd. Dat was wel spannend maar uiteindelijk fantastisch.

Toen ik in 2013 van baan wisselde was ik een zomer vrij (en ongebonden), toen ben ik weer 2 maanden op pad geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 22-04-2022 07:06 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:25
Er is iets wat ik vreemd vind. Je plant een vrije periode in, maar je hebt zelf geen idee wat je in die periode dan wil doen. Waarom plan je dan een vrije periode in?
Die vraag is serieus bedoeld. Dus niet de cliché antwoorden: ik ga later nog genoeg werken of ik wil gewoon een leuke tijd.

Ik vind het een vreemd signaal om hier op een forum aan anderen te vragen wat jij zou moeten of kunnen doen de komende maanden. Dat heeft een hoog facebook-gehalte, de plek waar iedereen deelt wat de rest wil zien.
Het allerbelangrijkste in het leven is dat je doet wat je zelf wil. Ik zou nooit iemand anders vragen over wat ik zou moeten doen. Zeker niet met vrije tijd.

Als je zelf niks weet te doen, ook prima. Wat is er dan op tegen om eerst af te studeren om daarna een tijdje vakantie te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 04:40
[...]

Lastig om in te vullen eigenlijk. Denk dat ik hiervoor nog te weinig kennis heb opgedaan in t leventje
Ik ben al wat verder qua levenservaring gok ik, maar zelfs ik vind het nog steeds lastig om in te vullen. Kan veel tijd kosten om je roeping te vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
Playa del C. schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:21:
Er is iets wat ik vreemd vind. Je plant een vrije periode in, maar je hebt zelf geen idee wat je in die periode dan wil doen. Waarom plan je dan een vrije periode in?
ik denk dat de 'wat is waardevol' verschuiving van geld naar tijd nog moet plaatsvinden voor TS.
met zoveel vrije tijd is de vraag wat je ermee moet ook wat logischer om te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:46
Dan spendeer ik liever nu mijn tijd met andere dingen doen.
Je weet dat je je tijd beter kan besteden dan met werken, je weet alleen niet met wat :?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ga vaardigheden met je handen leren. Houtbewerking/figuurzagen, koken, 3d printen, begin een moestuin etc
Daar heb je de rest van je leven wat aan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door souljah1h op 22-04-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:00
toezichthouder in de buitenbaden. veel tekorten, goede werktijden, 14 euro bruto per uur.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:46
Playa del C. schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:21:
Die vraag is serieus bedoeld. Dus niet de cliché antwoorden: ik ga later nog genoeg werken of ik wil gewoon een leuke tijd.

Ik vind het een vreemd signaal om hier op een forum aan anderen te vragen wat jij zou moeten of kunnen doen de komende maanden. Dat heeft een hoog facebook-gehalte, de plek waar iedereen deelt wat de rest wil zien.
Het allerbelangrijkste in het leven is dat je doet wat je zelf wil. Ik zou nooit iemand anders vragen over wat ik zou moeten doen. Zeker niet met vrije tijd.

Als je zelf niks weet te doen, ook prima. Wat is er dan op tegen om eerst af te studeren om daarna een tijdje vakantie te nemen?
Misschien heeft TS niet tijdig een passende afstudeeropdracht weten te vinden voor zijn scriptie. Kan verschillende redenen hebben natuurlijk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

[...]

en oh ik geniet wel van mijn tijd tijdens mijn studie hoor, maar afstuderen staat bij mij aan 20 weken lang 40 uur p/w onderzoek en scriptie tikken, oftewel over en uit met de pret 8)7
Als 40u p/w bij jou gelijk staat aan over en uit met de pret dan vrees is dat ik slecht nieuws voor je heb voor de komende +/- 45 jaar 8)7

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:20
[...]

En bij een "echte" baan lig je niet binnen een paar weken met een burn-out op bed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:00
In de sector waarin ik werk staat iedereen te springen om handjes en is er een reeele kans dat je ook kan afstuderen terwijl je al werkt (opleiding moet dan wel een match zijn). Qua betaling, ja je hebt geen diploma, maar als je relevante (werk)ervaring hebt kan je mogelijk iets meer krijgen. Denk dat als je goed zoekt je minstens 130% van het minimumloon kan verdienen.

Maar als ik jou was dan zou ik 2-3 weken op vakantie gaan als je de middelen hebt. Er zijn genoeg keuzes, backpakken, georganiseerde groepsreis, liften naar de poolcirkel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 03:27
Huis kopen na studietijd 8)7 .
We leven niet in 1980 :)

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 03:27
Thompson schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:12:
[...]

Als 40u p/w bij jou gelijk staat aan over en uit met de pret dan vrees is dat ik slecht nieuws voor je heb voor de komende +/- 45 jaar 8)7
Uit ervaring kan ik wel zeggen dat 40 uur p/w afstuderen héél wat meer stress kan opleveren dan 40 uur per week op een leuke functie besteden :)

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:25
Cheezborger schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:49:
[...]

Misschien heeft TS niet tijdig een passende afstudeeropdracht weten te vinden voor zijn scriptie. Kan verschillende redenen hebben natuurlijk.
Eerste zin uit de TS:
Momenteel heb ik besloten om even een pauze te nemen van studie tot aan september.
Daarna de motivatie van TS:
mehhh, wil ook nog beetje genieten van studententijd, vooral in de zomer. Werken doe ik zo meteen de rest van mijn leven wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

dogtagz schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:21:
[...]

Huis kopen na studietijd 8)7 .
We leven niet in 1980 :)
Reden te meer om een spaarpotje aan te leggen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:45

Managelorian

“This is the workflow.”

[...]
Ook hou ik standaard baantjes (lees callcenter oid) niet vol om fulltime te doen. Dan lig ik binnen paar weken met een "burn-out" op bed

Ik denk dat je mensen met een echte burn-out hiermee tekort doet. Burn-out is echt wel even iets anders dan een millennial die voor het eerst in z'n leven langer dan een halve dag iets moet doen wat 'ie niet leuk vindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 16:19
Managelorian schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:02:
[...]

Ik denk dat je mensen met een echte burn-out hiermee tekort doet. Burn-out is echt wel even iets anders dan een millennial die voor het eerst in z'n leven langer dan een halve dag iets moet doen wat 'ie niet leuk vindt.
Ik voel mij aangesproken als millennial. En kan je gelijk vertellen dat iemand die nu nog aan het studeren is, hoogstwaarschijnlijk géén millennial meer is gezien de jongste millennial op dit moment 26-27 is. Daarbij is 'de luie millennial' een beeld wat voornamelijk speelt bij 'brommende 50+-ers' die vinden dat zij écht hard gewerkt hebben in hun tijd, zonder te beseffen dat de situatie tussen nu en toen echt appels en peren vergelijken is. Er zijn genoeg topics over dit soort onderwerpen te vinden, succes met inlezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
corporalnl schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:37:
[...]

Er zijn zat helpdesk vacatures voor 14 euro per uur. Das toch prima voor de komende paar maanden.

Anders in de detachering zijn er genoeg te vinden. Het is goed voor de ervaring e.t.c. dus nuttig is het altijd.
Wij zijn ook op zoek naar een helpdesker momenteel. Had er eentje gesolliciteerd die een half jaar studiepauze had maar die is afgewezen. Tegen de tijd dat zo iemand op stoom is en geheel zelfstandig werken kan bij ons is ie weer weg en kun je weer opnieuw beginnen met iemand zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:44
Koop een backpack, pak het vliegtuig naar Azië en ga lekker 3- 4 maanden rondreizen. Mooiste wat je kan doen in je leven. Start in Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam. En als je écht nog avontuur wilt plak je India er aan vast :) . Eventueel met afsluiting in Nepal als je de hiken leuk vindt. Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

MaStar schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:46:
Koop een backpack, pak het vliegtuig naar Azië en ga lekker 3- 4 maanden rondreizen. Mooiste wat je kan doen in je leven. Start in Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam. En als je écht nog avontuur wilt plak je India er aan vast :) . Eventueel met afsluiting in Nepal als je de hiken leuk vindt. Enjoy!
Daar is die niet van. RaiderZ in "Wat doen met vrije tijd tot september"

[ Voor 8% gewijzigd door souljah1h op 22-04-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

MaStar schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:54:
[...]

Ondekken , out of your comfortzone ;)
Dat hoef je mij niet te vertellen :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

-tom-562 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:55:
[...]

Reden te meer om een spaarpotje aan te leggen :P
Haha :+ Als iemand van begin 20 die sinds zijn 18de 20-24 uur heeft gewerkt (naast HBO studie, inmiddels jaar afgestudeerd) bij een baantje waar je meer dan die 11.- per uur kreeg en 'verstandig' met geld is omgesprongen... Je bekijkt het echt flink te rooskleurig. Wat denk je dat een HBO/WO startsalaris gemiddeld is? 35-36k bruto per jaar als je geluk hebt. Daar krijg je met wat geluk 175-180K hypotheek voor. De meest afgeleefde zo-veel-kappers gaan hier voor niet minder dan 280-300K weg. Leuk die paar duizend euro spaargeld maar het is een druppel op een gloeiende plaat :+

Neemt niet weg dat het sowieso verstandig is om eventuele schulden af te lossen en een potje aan te leggen. Maar realistisch gezien ga je niet snel tienduizenden euro's kunnen sparen gedurende je studie. En ja nogmaals, ik heb dat wel kunnen doen en kan nog steeds niks kopen _O-

Nu inhoudelijk, @RaiderZ tja jongen :+ Denk dat wij een beetje tegenpolen zijn als ik het zo mag inschatten. Waarbij we alletwee uitersten zijn. Ik zou sowieso al nooit 'even een pauze' inlassen van mijn studie en al 100% zeker nooit als ik geen uitgewerkt plan had voor wat te doen in zo'n periode. Mijn zusje heeft na afronden van haar MBO4 ondernemerschap nu ook een tussenjaar (gaat nog naar HBO). Daar doet ze aardig wat speciale dingen in (F1-gerelateerd bijv.) waardoor ze een hoop van de wereld heeft gezien. Maar voor de rest kijkt ze Netflix en gaat ze dingen met oma of af en toe een vriendin doen. Het zou echt niks voor mij zijn. Dat ze een hoop van de wereld heeft gezien ben ik wel jaloers op, moet ik eerlijk zeggen. Maar ook daar is het hard werken (14 uur op een dag). Verdient wel goed :) Alleen ja ze heeft een relevante opleiding en ervaring bij bijbaantjes opgedaan.

Wat me daarbij opvalt is dat je een afkeur hebt tegen 'standaard' baantjes. Maar ja wat verwacht je? Dat je zonder diploma en relevante werkervaring even binnen kan walsen bij een baantje waar je op fulltime basis 2600+ bruto verdient? Zoals mijn zusje, die heeft ook ervaring opgedaan in standaardbaantjes waarbij ze zich steeds nieuwe uitdaging heeft gezocht waardoor ze nu een CV heeft waarmee ze de wereld over kan. Ik ben ook begonnen in zo'n 'k*t'-functie en heb mezelf opgewerkt. Daar zal ik voor de rest van mijn leven profijt van hebben (merk ik nu al enorm). Soft-skills zijn onbetaalbaar, net als ervaring en aantoonbare 'ballen' om gewoon 100% voor iets te gaan en je lat hoog te leggen. Daarnaast zoals mijn ouders wel eens mij hebben voorgehouden: "niet alles in het leven is leuk". Dus ja ik snap dat je geen zin hebt om zo'n baantje te gaan doen, maar met deze instelling kom je echt nergens. Het studentenleven stelt geen zak voor, zogenaamde vrienden van je studie praat je na 1 maand niet meer mee. Een goede vriendengroep waar je leuke dingen mee kan doen heb je voor de rest van je leven wat aan.

Tijdens mijn afstudeerperiode heb ik mijn bijbaan aangehouden. Dat wilde zeggen 40 uur op stagelocatie aanwezig zijn en daarnaast nog 20-24 uur bij mijn baantje. Is dat enorm kl*te? Ja natuurlijk. Ben ik er slechter van geworden? Nee. Want ik heb mijn eigen limieten eens opgezocht, ben een hoop ervaring rijker en het voelt nu met een fulltime baan waarbij ik niet meer in de avond hoef te werken alsof ik zeeën van tijd heb. Ik was er nog steeds voor mijn vrienden en familie. En uiteindelijk kijk ik ook naar mijn ouders die zich in de beginjaren na hun studie kapot hebben gewerkt voor een paar Gulden. Mijn vader werkte standaard 60+ uur in zijn zaak. Was dat per definitie heel leuk of zo? Nee. Maar ja, het zij zo, het leven is geen ponykamp. Als je wat wil in je leven zal je er voor van de bank af moeten komen en de schouders eronder moeten zetten :) Nu flink gas geven kan je de rest van je leven rustig vaarwater opleveren.

En ja wat wil je precies genieten van je studententijd eigenlijk? Zuipen kun je in de avond/weekend. Kan en doe ik ook gewoon met vrienden. Nog makkelijker dan tijdens de studie eigenlijk, waarbij je nog huiswerk/tentamens had en dergelijke.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 01:49

macnerd

No Apples please :-)

Inderdaad, leer je zelf kennen en jezelf te redden. Ga op reis. Wel voorbereid, maar ook weer niet te georganiseerd.

Een half jaar of langer in het buitenland heb ik nooit gedaan, achteraf wou ik dat ik dat wel gedaan had. Ik had er simpelweg het geld niet voor, dacht niet aan mogelijkheden om terplaatse geld te verdienen, en had thuis al vanaf m'n 15e een bijbaantje (eerst folders bezorgen, later vakkenvuller in supermarkt). Toch ben ik er meerdere keren alleen op uit gegaan, maar dan iedere keer een paar weken. Met de bus of trein naar een ander West-Europees land, daar een fiets gehuurd en gewoon overal heen gegaan waar ik naar toe wilde. Geen zin om te fietsen (of slechts 30 km)? helemaal prima. Land doorsteken om paar dagen later honderden kilometers verderop te zijn? ook leuk. Ik had alle kampeerspullen, heb de heen- en terugreis geboekt, had eten mee voor een paar dagen, wat geld (en genoeg op de bank), reisverzekering en wat fietskaarten (smartphonenavigatie bestond nog niet toen). Ik kijk nog steeds met veel plezier terug op deze vakanties.

Tegelijkertijd zie ik ook zeker de meerwaarde van extra werken in de tijd tot september, of het doen van een cursus die nuttig is voor jezelf (assertiviteit, verbeter je Nederlands of leer een andere taal, klussen, kookworkshop) of voor je werk (ITIL, scrum).

Maar waarom niet een mix van deze dingen? Ga 1-2 weken alleen op een (actieve) vakantie, het is nu rustig overal. Ga dan werken, ook voor 11 euro per uur (zoveel scheelt dat na belasting ook weer niet). Doe wat cursussen waar je zin in hebt. Doe tussendoor al wat dingen voor je scriptie, als je daarvoor inspiratie hebt (scheelt je dan tijd - kun je op dat moment ook eens niet bezig zijn met je scriptie). En ga net voor september met een vriend nog op een korte vakantie van 1-2 weekjes.
Ik kan je een taalcursus Spaans bij Enforex ook aanraden... ik zat met nog een paar andere jonge mensen in een apartementje van de Enforex-taalschool in Valencia. Naast wat lessen Spaans was er genoeg ruimte voor de stad, het strand, de omgeving van Valencia en socializen. Kostte ook geen drol. Kan ook in andere Spaanse steden of in Zuid-Amerika :)

Werken moet je nog genoeg, dus je moet ook niet vergeten om dingen voor je zelf in te plannen - zeker nu je nog geen baan en gezin hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door macnerd op 22-04-2022 12:48 ]

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Kuusj schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:29:
[...]

Haha :+ Als iemand van begin 20 die sinds zijn 18de 20-24 uur heeft gewerkt (naast HBO studie, inmiddels jaar afgestudeerd) bij een baantje waar je meer dan die 11.- per uur kreeg en 'verstandig' met geld is omgesprongen... Je bekijkt het echt flink te rooskleurig. Wat denk je dat een HBO/WO startsalaris gemiddeld is? 35-36k bruto per jaar als je geluk hebt. Daar krijg je met wat geluk 175-180K hypotheek voor. De meest afgeleefde zo-veel-kappers gaan hier voor niet minder dan 280-300K weg. Leuk die paar duizend euro spaargeld maar het is een druppel op een gloeiende plaat :+

Neemt niet weg dat het sowieso verstandig is om eventuele schulden af te lossen en een potje aan te leggen. Maar realistisch gezien ga je niet snel tienduizenden euro's kunnen sparen gedurende je studie. En ja nogmaals, ik heb dat wel kunnen doen en kan nog steeds niks kopen _O-
Nouja, ik zeg nergens dat je direct een huis kan kopen. Maar iedere euro spaargeld helpt bij het aankopen van een huis, al is het maar voor de k.k. etc. En verstandig met geld, hoeveel en hoe duur zijn jouw auto's bij elkaar opgeteld :+ . Desnoods spaar je het om te gaan huren, thuis wonen bij je ouders tot je 30e is ook niet echt wat...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

-tom-562 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:27:
[...]

Nouja, ik zeg nergens dat je direct een huis kan kopen. Maar iedere euro spaargeld helpt bij het aankopen van een huis, al is het maar voor de k.k. etc. En verstandig met geld, hoeveel en hoe duur zijn jouw auto's bij elkaar opgeteld :+ . Desnoods spaar je het om te gaan huren, thuis wonen bij je ouders tot je 30e is ook niet echt wat...
Haha ja 100% eens hoor :) Gelukkig is tegenwoordig wel al de overdrachtsbelasting geschrapt voor starters. Dat scheelt echt een hoop eigenlijk, 2% van de aankoopsom :X Haha jaja :+ Iets met je verdiende geld investeren en dergelijke ;) Aandelen en crypto hebben het de afgelopen 10 jaar niet slecht gedaan zeg maar.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-10 14:31
Hij heeft wel gelijk. Ik ben nu ook student en de verschillende banen die ik tegenkom beginnen allemaal bij 12,5-13 euro per uur. Zeker met de huidige krapte mag je verwachten dat het loon wel iets hoger ligt dan minimum (36 uur = 11,06 als 21 jarige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 10:26
RaiderZ schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:05:
Hebben jullie nog dingen/tips wat ik kan doen om "nuttig" mijn tijd te besteden?
Een voor jou vreemde wereldtaal leren, komt altijd van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Lekker op ibiza o.id. In de horeca gaan werken.
Pagina: 1