PC -> MD, storing in linker signaal

Pagina: 1
Acties:

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik probeer al een tijdje muziek van mijn PC naar de MiniDisc te sturen via m'n dig out. Dat gaat goed, was het niet dat er een soort suis in het linker kanaal zit. Het rechter kanaal heeft nergens last van.
Ik had zelf al bedacht dat het de speler kon zijn; winamp, maar updaten hielp niet. Ik neem aan dat dat het dus niet is.
Verder bedacht ik dat het misschien aan oververhitting ofzo kan liggen bij het kabeltje. Maar dat lijkt me stug, want als ik muziek opneem via mijn stereo (ook dig out dus), is het geluid gewoon OK.
De laatste keer dat ik het probeerde leek het wel alsof het eerste nummer minder suis had dan die daarna kwamen.

Ik gebruik windows 98, heb een Sharp MD, gebruik het meegeleverde optical kabeltje. Geluidskaart staat hieronder

PS ik heb overigens een dual boot machine met W2k en W98se

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Als je van je stereo opneemt is het wel goed (ook digi out) gebruik je dan dezelfde kabel als die met je MD ? Het lijkt op een kabelprobleempje... (maar ik weet zeker dat je daar zlef ook al aan had gedacht ;) )

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik gebruik hetzelfde kabeltje. Ik had inderdaad al aan een kabelprobleem gedacht, maar aangezien ik met hetzelfde kabeltje geen problemen heb bij m'n stereo, kan dat het niet zijn, toch?

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 22:33

dop

Windows needs to reboot now

is alles geaard ?

en welke geluidskaart gebruik je ?

EPC Debian Gnu Linux

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
geaard???

ik gebruik de Terratec DMX X-fire 1024 Player.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

aangezien je hetzelfde kabeltje gebruikt kunnen we uitsluiten dat het aan de kabel ligt.

Je zou kunnen proberen de aansluiting op de MD te reinigen, het lijkt nu een brakke aansluiting op de MD te zijn. Mischien eens proberen de plug een aantal keren achter elkaar in en uit de ansluiting te halen of even rommelen met de plug tijdens het afspelen. Je zult dan snel genoeg horen of de aansluiting kapot is.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Bedoel je met "storing in linker signaal", dat je ruis in het signaal hoort, of bedoel je dat er stukken signaal wegvallen?

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Er zit een soort suis in. Zo'n zzzzzzzzzzzzz bij het signaal.
En het kan dus ook niet aan de aansluiting van mijn MD liggen, want ik gebruik toch echt dezelfde MD bij m'n stereo hoor ;)

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
ff omhoog maar. Ik zit nog steeds met het probleem.

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Nou zeg! Weer omhoog. Ik zal het hierna niet meer doen hoor:)

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Aan het kabeltje/digitale aansluiting van je MD kan het niet liggen, want bij optisch digitaal geldt:

of hij doet het wel (en meteen goed), of hij doet het helemaal niet.
Pagina: 1