Klik-PVC over bestaande tegelvloer met vloerverwarming ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 10:21
Is het mogelijk om een KlikPVC vloer te leggen, over een bestaande tegelvloer die vloerverwarming heeft. (woonkamer + keuken). Zonder warmte rendementsverlies ?

Warmtebron van het hele huis is een warmtepomp met aardbodem-warmte.

De reden hiervan is dat we de huidige tegelvloer niet onze smaak is. (het betreft een nieuw te betrekken woning van 2021).

We hebben niet zo'n zin om de hele tegelvloer er uit te bikken, egaliseren etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:14
Heb je al gezocht binnen Tweakers forum en op google?

Daar zijn genoeg topics over met evt het antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:51
op het moment dat je een extra laag aanlegt, zal je altijd rendementsverlies krijgen.
Bovendien heeft klikpvc een ondervloer nodig, anders maakt het gruwelijk lawaai als je eroverheen loopt, nog meer verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

Je afgifte capaciteit wordt minder of je ook rendementsverlies krijgt zou ik niet zomaar durven zeggen.

In ieder geval een ondervloer uit zoeken met een zo laag mogelijke isolatiewaarde. Zo te zien is 0,01 is mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Tazzios op 21-04-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Oke, bedankt voor de antwoorden.

Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:30
99ruud99 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:08:
op het moment dat je een extra laag aanlegt, zal je altijd rendementsverlies krijgen.
Bovendien heeft klikpvc een ondervloer nodig, anders maakt het gruwelijk lawaai als je eroverheen loopt, nog meer verlies.
:?
Rendementsverlies is 'verloren gegane opbrengst'.
Dus wanneer warmte naar de onderkant zou gaan, in plaats van naar waar het voor bedoelt is, in de kamers.

Met een extra vloer is het enige nadeel is dat de vloer langer zal moeten opwarmen, door de extra lagen.
Maar zal deze ook langer warm blijven. Rendementsverlies is er namelijk niet, want dezelfde warmte zal gewoon gebruikt worden om de kamers op temperatuur te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:51
bottom line schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:32:
[...]

:?
Rendementsverlies is 'verloren gegane opbrengst'.
Dus wanneer warmte naar de onderkant zou gaan, in plaats van naar waar het voor bedoelt is, in de kamers.

Met een extra vloer is het enige nadeel is dat de vloer langer zal moeten opwarmen, door de extra lagen.
Maar zal deze ook langer warm blijven. Rendementsverlies is er namelijk niet, want dezelfde warmte zal gewoon gebruikt worden om de kamers op temperatuur te houden.
behalve dat de ondervloer van een laminaatvloer vaak ook isolerend werkt, waardoor automatisch meer warmte meer richting de aarde gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
99ruud99 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:35:
[...]

behalve dat de ondervloer van een laminaatvloer vaak ook isolerend werkt, waardoor automatisch meer warmte meer richting de aarde gaat.
Ik lees nergens iets over laminaat.

Of klikpvc een ondervloer nodig heeft hangt af van het type pvc. Vaak zit er een ondervloer in geïntegreerd. Let daar op en let op de isolatiewaarde ervan. Comfort t.o.v warme tegels wordt hoe dan ook minder. Maar als je het wilt doen kan het prima. Iets van moduleo lay-red kan er zo overheen en heeft nauwelijks isolatiewaarde.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Makkelijk schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:24:
[...]

Ik lees nergens iets over laminaat.

Of klikpvc een ondervloer nodig heeft hangt af van het type pvc. Vaak zit er een ondervloer in geïntegreerd. Let daar op en let op de isolatiewaarde ervan. Comfort t.o.v warme tegels wordt hoe dan ook minder. Maar als je het wilt doen kan het prima. Iets van moduleo lay-red kan er zo overheen en heeft nauwelijks isolatiewaarde.
Het klopt inderdaad, dat Klik-PVC al een (dunne) ondervloer heeft. Vandaar mijn oorspronkelijke vraag ook.
Ik zal je aanbeveling eens bekijken of dat kan. _/-\o_
Pagina: 1