Toon posts:

Waarom is de header op deze manier geformuleerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.453 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is er bij dit artikel, de header op deze manier geformuleerd:

'Sony wil in-game ads gaan verkopen in free-to-playgames'

nieuws: 'Sony wil in-game ads gaan verkopen in free-to-playgames'

Waarom is de header niet geformuleerd als volgt: 'Sony en Microsoft willen in-game ads gaan verkopen in free-to-playgames'

De bron die wordt gebruikt meldt namelijk exact hetzelfde over Microsoft:

https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

Het staat ook in de tekst van Tweakers:
Microsoft zou aan een zelfde soort initiatief werken. Het is onbekend of gameontwikkelaars interesse hebben in de verkoop van advertentieruimte in hun games. De advertenties in PlayStation-games zouden mogelijk eind dit jaar live gaan.
De vraag is dan waarom is de header op deze manier geformuleerd? @arnoudwokke

Overigens is het artikel over Microsoft al van 15 april en heb ik meerdere keren gemeld en werd er niks mee gedaan. Het artikel over Microsoft is in de laatste 24 uur gepost door business insider en dat wordt wel opgepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 11:39

arnoudwokke

Redacteur
Waarom is de header niet geformuleerd als volgt: 'Sony en Microsoft willen in-game ads gaan verkopen in free-to-playgames'
Omdat alleen de informatie over Sony nieuw is. Nieuws draait alleen om wat nieuw is immers. 'Mens vindt wiel uit' is ook waar, maar is immers ook niet nieuw ;) Wij hanteren een marge van 1 à 2 dagen; als nieuws ouder is dan dat, gaan we het sowieso niet in de kop zetten. Het kan uiteraard wel als aanvullende informatie dienen bij een ander bericht, zoals hier :)
Overigens is het artikel over Microsoft al van 15 april en heb ik meerdere keren gemeld en werd er niks mee gedaan. Het artikel over Microsoft is in de laatste 24 uur gepost door business insider en dat wordt wel opgepakt?
Dat is slordig, want het was zeker nieuws voor ons geweest. Ik kan niet spreken voor de redacteuren die op de tussenliggende dagen nieuwsdienst hebben gehad. Soms gaat het mis en missen we nieuws. We zijn allemaal mensen immers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arnoudwokke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:23:
[...]

Omdat alleen de informatie over Sony nieuw is. Nieuws draait alleen om wat nieuw is immers. 'Mens vindt wiel uit' is ook waar, maar is immers ook niet nieuw ;) Wij hanteren een marge van 1 à 2 dagen; als nieuws ouder is dan dat, gaan we het sowieso niet in de kop zetten. Het kan uiteraard wel als aanvullende informatie dienen bij een ander bericht, zoals hier :)

[...]

Dat is slordig, want het was zeker nieuws voor ons geweest. Ik kan niet spreken voor de redacteuren die op de tussenliggende dagen nieuwsdienst hebben gehad. Soms gaat het mis en missen we nieuws. We zijn allemaal mensen immers :)
Ik zet wel vaker nieuws door en als het iet wat negatief is over Microsoft, dan wordt het eigenlijk nooit opgepakt in tegenstelling van negatief nieuws over Sony. Het valt heel erg op ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:33

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:13:
[...]

Ik zet wel vaker nieuws door en als het iet wat negatief is over Microsoft, dan wordt het eigenlijk nooit opgepakt in tegenstelling van negatief nieuws over Sony. Het valt heel erg op ;-)
Wat wil je hiermee insinueren?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Vind je dit negatief nieuws? Het toegankelijker maken van games door ze ad-supported te maken (waardoor dus mogelijk meer games op console gratis worden) kun je ook uitleggen als iets uitermate positiefs?

Ik vind de suggestie die je verder lijkt te willen doen verwerpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arnoudwokke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:19:
[...]

Vind je dit negatief nieuws? Het toegankelijker maken van games door ze ad-supported te maken (waardoor dus mogelijk meer games op console gratis worden) kun je ook uitleggen als iets uitermate positiefs?

Ik vind de suggestie die je verder lijkt te willen doen verwerpelijk.
Je kan ook overdrijven. Ik geef aan dat ik vaker tips doorgeef aan de redactie en dat het mij opvalt dat veel dingen die negatief zijn over Microsoft niet worden opgepakt. Het is geen suggestie, het is iets wat mij opvalt. Blijkbaar voel jij je hierdoor heel erg aangesproken... Maar het is gewoon iets wat opvalt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:19:
[...]

Wat wil je hiermee insinueren?
Dat negatief nieuws over Microsoft minder vaak wordt opgepakt. Precies zoals ik het zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Ik geef aan dat ik vaker tips doorgeef aan de redactie
Dank daarvoor. We bekijken alle tips en we maken vaak artikelen die we anders niet hebben gemaakt door tips :)
Dat negatief nieuws over Microsoft minder vaak wordt opgepakt. Precies zoals ik het zeg.
Ik kan je verzekeren dat het patroon dat je meent te zien, niet bestaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arnoudwokke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:35:
[...]

Dank daarvoor. We bekijken alle tips en we maken vaak artikelen die we anders niet hebben gemaakt door tips :)

[...]

Ik kan je verzekeren dat het patroon dat je meent te zien, niet bestaat :)
Goed om te horen dat jullie alle tips bekijken!

Dan zit het tussen mijn oren ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Zeker, en om mijn punt te ondersteunen heb ik nog een paar berichten voor je gevonden op basis van tips die je kunt uitleggen als negatief voor Microsoft :)

nieuws: Microsoft erkent problemen Outlook na recente beveiligingsupdate Wind...
nieuws: Microsoft moet blokkade Nederlands OneDrive-account opheffen van rechter (geen submitter, maar we zijn scherp op deze problematiek na ons verhaal van vorig jaar reviews: Account geblokkeerd. Wat nu?)
nieuws: Bloomberg: FTC onderzoekt overname Activision-Blizzard door Microsoft (submitter komt me bekend voor ;) )

Nu is het wel zo dat Microsoft nu in rustiger vaarwater zit dan sommige andere techgiganten. Apple en Google hebben veel te maken met de backlash van hun machtsmisbruik op mobiele platforms, Meta heeft veel te maken met moderatie op platforms en Microsoft heeft in beide markten geen grote rol. Dat zorgt ervoor dat veel nieuws over Microsoft gaat over Windows en Xbox. Overheden hebben minder te klagen over Microsoft dan over Meta, Apple en Google. Als je negatief nieuws over techgiganten samenvat, dan zijn 'overheden' en 'moderatie' twee van de onderwerpen die het meeste negatieve nieuws opleveren anno nu, zo zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arnoudwokke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:44:
Zeker, en om mijn punt te ondersteunen heb ik nog een paar berichten voor je gevonden op basis van tips die je kunt uitleggen als negatief voor Microsoft :)

nieuws: Microsoft erkent problemen Outlook na recente beveiligingsupdate Wind...
nieuws: Microsoft moet blokkade Nederlands OneDrive-account opheffen van rechter (geen submitter, maar we zijn scherp op deze problematiek na ons verhaal van vorig jaar reviews: Account geblokkeerd. Wat nu?)
nieuws: Bloomberg: FTC onderzoekt overname Activision-Blizzard door Microsoft (submitter komt me bekend voor ;) )

Nu is het wel zo dat Microsoft nu in rustiger vaarwater zit dan sommige andere techgiganten. Apple en Google hebben veel te maken met de backlash van hun machtsmisbruik op mobiele platforms, Meta heeft veel te maken met moderatie op platforms en Microsoft heeft in beide markten geen grote rol. Dat zorgt ervoor dat veel nieuws over Microsoft gaat over Windows en Xbox. Overheden hebben minder te klagen over Microsoft dan over Meta, Apple en Google. Als je negatief nieuws over techgiganten samenvat, dan zijn 'overheden' en 'moderatie' twee van de onderwerpen die het meeste negatieve nieuws opleveren anno nu, zo zou ik zeggen :)
Ik heb vorig jaar bijvoorbeeld meermaals het DRM probleem in de xbox series als tip doorgezet wat nooit is opgepakt:

YouTube: The Xbox Series X has a big DRM problem | MVG

Recent voorbeeld is de advertenties in free2play games van xbox. Wat nu dus wel opgepakt is met Sony in de headliner.

Ander recent voorbeeld is de prijsverhoging van Xbox live. Daar hebben jullie in januari 2021 al een bericht aan gewaagd en Microsoft heeft het destijds snel weer teruggedraaid (vermelden jullie ook in het artikel). Microsoft heeft toen zijn excuses aangeboden: https://twitter.com/xbox/status/1352845180735393793 Inmiddels heeft Microsoft die prijsverhoging weer doorgevoerd en hoor je er niemand meer over. Dit heb ik ook gemeld en hier werd niks mee gedaan.

Artikel van jan. 2021: nieuws: Microsoft verhoogt prijs van Xbox Live Gold naar 120 dollar per jaar ...

Ze hebben namelijk de optie weggehaald om 1 jaar te kopen voor 60 euro. Nu heb je dus alleen de mogelijkheid om een maand te nemen voor 7 euro of 3 maanden voor 20 euro.

Dat zijn een paar voorbeelden die ik mij zo kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Ik heb vorig jaar bijvoorbeeld meermaals het DRM probleem in de xbox series als tip doorgezet wat nooit is opgepakt:

YouTube: The Xbox Series X has a big DRM problem | MVG
Van dit verhaal weet ik niks.
Ander recent voorbeeld is de prijsverhoging van Xbox live. Daar hebben jullie in januari 2021 al een bericht aan gewaagd en Microsoft heeft het destijds snel weer teruggedraaid (vermelden jullie ook in het artikel). Microsoft heeft toen zijn excuses aangeboden: https://twitter.com/xbox/status/1352845180735393793 Inmiddels heeft Microsoft die prijsverhoging weer doorgevoerd en hoor je er niemand meer over. Dit heb ik ook gemeld en hier werd niks mee gedaan.
Is dat dit verhaal? nieuws: Microsoft hernoemt Xbox Live naar Xbox network en Xbox Live Gold blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit is iets heel anders. En dat is een bericht van maart 2021. Sinds ongeveer een maand heeft Microsoft deze prijsverhoging doorgevoerd. Dus dat is echt recent. Jullie hebben dit niet opgepakt. Zie ook: https://twitter.com/Puert...?cxt=HHwWhoCp1aabm_opAAAA
Van dit verhaal weet ik niks.
Is vaak in het nieuws geweest:

https://gamerant.com/xbox...etely-unplayable-offline/

Alleen tweakers heeft dit nooit opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net zoals dit bericht:

nieuws: Battlefield 2042 en FIFA 22 lijken naar Game Pass te komen

Elke game komt na een half jaar op EA play/gamepass en nu is het ineens nieuws?

Dat fifa 22 ook op ps plus komt is verder geen nieuws.... 7(8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:21

nFo

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:29:
[...]

Je kan ook overdrijven. Ik geef aan dat ik vaker tips doorgeef aan de redactie en dat het mij opvalt dat veel dingen die negatief zijn over Microsoft niet worden opgepakt. Het is geen suggestie, het is iets wat mij opvalt. Blijkbaar voel jij je hierdoor heel erg aangesproken... Maar het is gewoon iets wat opvalt.
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:13:
[...]

Vandaar dat je Sony/Playstation tot in den treure gaat verdedigen.
nieuws: Sony blokkeert stapelen van PlayStation-abonnementen tot juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nFo schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:25:
[...]

[...]

Vandaar dat je Sony/Playstation tot in den treure gaat verdedigen.
nieuws: Sony blokkeert stapelen van PlayStation-abonnementen tot juni
Ik heb in dit artikel een bepaalde mening. Die mag ik volgens mij best verkondigen. Heeft totaal niks met mijn opmerkingen hier te maken. Dus wat wil je precies zeggen met je bericht?

En waarom vraag jij je niet af waarom er mensen moord en brand schreeuwen die zelf niet eens een ps5 hebben. Die zijn er altijd als eerste bij om aan te geven waarom Sony slecht is...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xbox live drm wist je niks van. Maar dat geeft nu al 2 dagen problemen bij xbox. Mensen die singleplayer games niet meer kunnen starten door de online drm:

https://gamerant.com/xbox-live-down-may-2022/

https://www.hitc.com/en-g...n-xbox-one-xbox-series-x/

A new update from Microsoft confirms that services are being worked on and that playing Digital Games is one of the main areas that is currently affected by today’s outage. Other issues listed in the latest Xbox Live Server Status update includes the following: You may have trouble starting cloud games or be unexpectedly disconnected from a game after it begins. You may have problems playing your digital games right now.

Digitaal aangeschafte games die niet meer gestart kunnen worden. Al een paar keer gemeld bij tweakers. Maar het nieuws wordt niet opgepakt. Bij GT7 was tweakers als eerste bij. Maar dit nieuwsbericht wordt niet eens gepost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Waarom de focus op deze manier op dit soort zaken en constant de verwijzing op dingen die wel voor Sony/PS gepost worden en niet Microsoft / XBOX gepost worden?

Het artikel is uiteindelijk een paar uur later gepost op een zondag...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:29:
Waarom de focus op deze manier op dit soort zaken en constant de verwijzing op dingen die wel voor Sony/PS gepost worden en niet Microsoft / XBOX gepost worden?

Het artikel is uiteindelijk een paar uur later gepost op een zondag...
Ja, na 3 keer aanmelden van mij. Terwijl het al vanaf vrijdag speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:14:
[...]

Ja, na 3 keer aanmelden van mij. Terwijl het al vanaf vrijdag speelt.
3x keer zelfs,
Geen last van gehad verder, zo te zien US only.
Zou mij past zorgen maken als het regelmatig gebeurd.
Niemand in het bericht heeft er last van gehad verder,
Als ik zoek op op het forum kom ik alleen een bericht tegen van; Ghost babel & Bullet_NL van 6 maanden terug tegen.
[XSX | XSS] Xbox Series X|S
nieuws: Gedownloade Xbox-games wilden niet starten tijdens Xbox Live-storing
@Mark_88

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 09-05-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nFo schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:17:
[...]

3x keer zelfs,
Geen last van gehad verder, zo te zien US only.
Niemand in het bericht heeft er last van gehad verder,
Als ik zoek op op het forum kom ik alleen een bericht tegen van; Ghost babel & Bullet_NL van 6 maanden terug tegen.
[XSX | XSS] Xbox Series X|S
nieuws: Gedownloade Xbox-games wilden niet starten tijdens Xbox Live-storing
@Mark_88
Omdat je zoekt op het woord "DRM" in het forum moet dat bewijzen dat niemand in Nederland er last van heeft gehad?

Het probleem is nog steeds aanwezig overigens:

https://twitter.com/XboxS...rD7KA-sGrE-kZT6ApXXQ&s=19

Het gaat er meer om dat er online drm in de series x zit. Dat is voor niemand wenselijk.
Zou mij past zorgen maken als het regelmatig gebeurd.
Bagatelliseer het maar...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2022 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:43:
[...]

Omdat je zoekt op het woord "DRM" in het forum moet dat bewijzen dat niemand in Nederland er last van heeft gehad?

Het probleem is nog steeds aanwezig overigens:

https://twitter.com/XboxS...rD7KA-sGrE-kZT6ApXXQ&s=19

Het gaat er meer om dat er online drm in de series x zit. Dat is voor niemand wenselijk.

[...]

Bagatelliseer het maar...
Overdrijven is ook een vak, niemand op het forum heeft er last van gehad, alleen in de US maar goed.
Voorals nog was dit de eerste keer dat er een DRM probleem was.
Op windowscentral stond wat meer uitleg over het probleem;

"In a conversation with Ashley McKissick, Xbox CVP for Gaming Experiences and Platforms, I discovered a little bit more about how game licenses work on the console. In order to receive an offline license for a digital game (which lasts forever on Xbox consoles once downloaded), you have to have launched the game at least once. In the case of disc-based games, McKissick confirmed that these pull the license from the disc itself. However, some users may have found that running backward-compatible Xbox One games on an Xbox Series X|S may have still failed to launch from the disc during this outage, since they need to pull down some compatibility settings on the first load."
https://www.windowscentra...-was-inflection-point-drm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nFo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:41:
[...]

Overdrijven is ook een vak, niemand op het forum heeft er last van gehad, alleen in de US maar goed.
Voorals nog was dit de eerste keer dat er een DRM probleem was.
Op windowscentral stond wat meer uitleg over het probleem;

"In a conversation with Ashley McKissick, Xbox CVP for Gaming Experiences and Platforms, I discovered a little bit more about how game licenses work on the console. In order to receive an offline license for a digital game (which lasts forever on Xbox consoles once downloaded), you have to have launched the game at least once. In the case of disc-based games, McKissick confirmed that these pull the license from the disc itself. However, some users may have found that running backward-compatible Xbox One games on an Xbox Series X|S may have still failed to launch from the disc during this outage, since they need to pull down some compatibility settings on the first load."
https://www.windowscentra...-was-inflection-point-drm
Op andere websites staat toch echt het tegenovergestelde:

But the worst came later. We tried even physical format games What Gears of War Ultimate Edition Y rock band 4, both with single player modes. And neither of them were able to activate, throwing up a message that read “your game will be ready in a few minutes” and again the blunt “To use this game you need to be connected”.

Along with the connectivity messages, the Xbox servers included advice to turn the Xbox One into “My Home Xbox”, that is, in “my main Xbox”. This is a well-known option that enables licenses to not require online checking, and is common among users who share their accounts on more than one console. But this step was already activated and the account had not been shared with anyone. Everything indicates that this problem would be at the system level and it would be a case of poorly implemented DRM by Microsoft.

The website DoesItPlay.com, which constantly checks different games that require certain connectivity, did a manual check of several Xbox digital games and found that the vast majority of offline and single-player titles on the Microsoft console they do require an online check to be able to start, even if the game was purchased digitally and is not part of a subscription service. It is a problem that, according to the same Source, digital games for Nintendo Switch and PlayStation consoles do not present.

https://news.euro-24.com/technology/275412.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit topic gaat al lang niet meer over een header en gezien het vooral een welles nietus spel lijkt te worden doe ik het topic op slot.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.