Mijn vraag
Ik heb een vreemd geluidsprobleem met mijn versterker (Pioneer VSX-529), wanneer ik ViaPlay stream. Ik krijg een "BRRR" geluid. (ik kan het niet beter omschrijven) Omdat ik geen verstand van AV heb is het voor mij ook gissen.
Zoals je onderaan kunt zien heeft het ViaPlay probleem iets te maken met het doorgeven van het geluidssignaal, op standaard stereo werkt het maar nu heb ik niks aan de 5.1 opstelling.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Relevante software en hardware die ik gebruik
TV: Philips 58PUS8505
RECEIVER: Pioneer VSC-529
SPEAKERS: 5.1
CHROMECAST: Type ?
ONTVANGER: KPN ARRES 4K
STREAMING: ViaPlay, KODI, YouTube, F1 TV
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Alle devices via hdmi (2.0), ontvanger via hdmi2.5, op de versterker aangesloten:
-- Surround geluid van alle apparatuur is prima.
-- Surround geluid van alle streamingdiensten is prima BEHALVE ViaPlay.
- Alle devices via hdmi (2.0), ontvanger via hdmi2.5, op de tv (enhanced surround aan) aangesloten:
- Alle devices via hdmi (2.0), ontvanger via hdmi2.5, op de tv (passthrough aan) aangesloten:
- Alle devices via hdmi (2.0), ontvanger via hdmi2.5, op de tv (stereo aan) aangesloten:
-- Stereo geluid van alle apparatuur is prima.
-- Stereo geluid van alle streamingdiensten is prima INCLUSIEF ViaPlay.
Ik heb een vreemd geluidsprobleem met mijn versterker (Pioneer VSX-529), wanneer ik ViaPlay stream. Ik krijg een "BRRR" geluid. (ik kan het niet beter omschrijven) Omdat ik geen verstand van AV heb is het voor mij ook gissen.
Zoals je onderaan kunt zien heeft het ViaPlay probleem iets te maken met het doorgeven van het geluidssignaal, op standaard stereo werkt het maar nu heb ik niks aan de 5.1 opstelling.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Relevante software en hardware die ik gebruik
TV: Philips 58PUS8505
RECEIVER: Pioneer VSC-529
SPEAKERS: 5.1
CHROMECAST: Type ?
ONTVANGER: KPN ARRES 4K
STREAMING: ViaPlay, KODI, YouTube, F1 TV
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Alle devices via hdmi (2.0), ontvanger via hdmi2.5, op de versterker aangesloten:
- Alle devices via hdmi (2.0), ontvanger via hdmi2.5, op de tv (enhanced surround aan) aangesloten:
- Alle devices via hdmi (2.0), ontvanger via hdmi2.5, op de tv (passthrough aan) aangesloten:
- Alle devices via hdmi (2.0), ontvanger via hdmi2.5, op de tv (stereo aan) aangesloten:
-- Stereo geluid van alle apparatuur is prima.
-- Stereo geluid van alle streamingdiensten is prima INCLUSIEF ViaPlay.