Vraag

• DavidN83
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-04-2022
Momenteel heb ik een Oneplus 7T en ben ik eens aan het uitkijken om deze eventueel te vervangen door een ander toestel.
Ik heb al eens wat zitten rondkijken maar er zijn heel wat interessante smartphones waardoor het soms wat moeilijk wordt. De verschillen zijn ook niet altijd meer zo groot tussen de verschillende toestellen wat de keuze er ook niet altijd gemakkelijker op maakt.
Ik vind de volgende toestellen alvast wel interessant: Samsung Galaxy S22, Oneplus 10pro, Samsung Galaxy A53, Oneplus Nord 2, ...
Zijn toestellen zoals Oneplus 9 pro of Samsung Galaxy 21 FE nog interessant om nu aan te kopen?
Ik heb zelfs overwogen om eens over te schakelen naar iPhone maar daar heb ik niet zoveel ervaring mee.
Ik kijk alvast uit naar mensen die hier wat meer zicht op hebben en een interessant idee hebben ter vervanging van mijn Oneplus 7T.

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-11 16:31

TommieW

Numa numa.

Persoonlijk denk ik dat je beter niet voor een ouder model moet gaan. Vaak is het einde van de softwaresupport een belangrijke reden om naar een nieuw mobieltje over te stappen en als je een ouder mobieltje nieuw koopt, is deze eerder aan het eind van z'n levensduur. (Naast de discussie dat een mobieltje het ook zonder security updates het wel doet.)

Ik ben na zo'n 12 jaar aan Android mobieltjes overgestapt naar een iPhone. Als "poweruser" vind ik het wel een verademing. Bij al mijn toestellen heb ik redelijk veel last gehad van software-issues (zowel met originele software als custom ROMs) maar ik heb het idee dat dit bij iOS aanzienlijk minder is.

Het hangt er natuurlijk ook maar net vanaf wat je met een mobieltje doet, wat je budget is, etc.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-11 19:47
Ik kom ook net van een 7t. Heb gekozen voor de Oppo find x5. Nou zijn die 2 merken behoorlijk aan het samenwerken tegenwoordig. Dus een overgang naar iets 'nieuws' was echt mega klein.

Ben echt blij met de Oppo. Persoonlijk heb ik echt niks met de iPhone en Samsung toestellen dus was de keuze voor mij een stuk makkelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door bennieeee op 21-04-2022 10:09 ]

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:49
Persoonlijk zou ik nooit meer voor een Samsung gaan als je een Oneplus hebt gehad. Ik heb 2x de fout gemaakt om het toch weet eens te proberen, maar wat een drama telefoons zijn dat.

Niet iedereen is er voor in, maar ik het laatst een degoogled ROM op mijn Oneplus 6 gegooid, en dat ding is nu sneller dan mijn Oneplus 8

De hardware is meestal het probleem niet. De ROM en troep van Google wel. Maar nogmaals, ik snap dat dit niet voor iedereen is!

Let op! Je kunt je telefoon kapot maken met custom ROM (bricken). Maar het is zeker de moeite waard om eens te doen en om met je eigen ogen te ervaren hoe snel de telefoon is, en dat de software de telefoon traag maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Wachten... op 21-04-2022 10:36 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 21:17
Probeer eens een iPhone. Samsung staat nog steeds bekend met hun brakke ondersteuning en traag worden door al het bloat.
Heb zelf hier meerdere samsungs(S6, S8+) daarvoor nog een paar Android toestellen gehad en allemaal binnen een jaar of 2 legde de accu het loodje en was hij ook echt traag. Als de camera traag begint te doen dan ben ik er al klaar mee. Of het toetsenbord wat soms een seconde of 2 doet om uit te klappen..
In het begin deed ik 2 dagen met een volle lading. Na 2 jaar kom ik niet eens de ochtend door en ging ik alweer kijken naar een nieuw toestel. Je kent het wel. Krijg je een mail van je provider dat je je 2 jaar bijna om zijn en zit ik weer te kijken naar een nieuw toestel.

Inmiddels heb ik bijna 2.5 jaar een iPhone 11 pro max en heb nog helemaal niet het idee om te upgraden omdat het gewoon net zo goed werk als sinds ik hem had. Batterij ging in het begin ruim 2 dagen mee. Denk zelfs 3 dagen als ik wat zou opletten. Nu doe ik er ruim een dag mee en aan het eind hou ik nog 30% over.

Dit zeg ik trouwens als ex Android ontwikkelaar. Als je toch voor een Adroid gaat, vermijd Samsung in ieder geval.

• DavidN83
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-04-2022
Bedankt voor de vele interessante reacties tot nu toe 😊

Ik ben tot nu toe vooral fan geweest van Oneplus.
Ik heb enkele keren ook de overstap eens gedaan naar Samsung maar na een jaar of 2 keerde ik toch ook elke keer terug naar Oneplus. Veel andere merken heb ik niet getest. Vooral de "nieuwere" merken zoals Oppo, Xiaomi, ... trekken me precies niet direct over de streep wegens het ongekende.
Ik twijfel er al enige tijd over om eens de stap te zetten naar iPhone maar ook daar heb ik geen enkele ervaring mee maar het spreekt me precies veel meer aan om de één of andere reden. Maar het is wss wel weer een hele andere manier van werken en programma en dergelijke... maar uit de reacties lijkt het wel de moeite om eens de overstap te maken.

Ik gebruik de smartphone eigenlijk voor alles. Van video's en muziek streamen, mails, bestanden maken en doorsturen en openen, foto's, alles van agenda, enz...
Pagina: 1