Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourif
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-04-2022
Goedenavond allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan met de combinatie van mijn laptop en 2 externe beeldschermen. Ik heb deze onderling verbonden met daisy chain verbinding (al denk ik niet of hier het probleem in zit). Vanaf de laptop gaat een USB C kabel naar scherm 1, en vanuit scherm 1 een Displayport 1.2 kabel naar scherm 2.

Dit werkt allemaal perfect tot mijn laptop in slaapstand gaat. De schermen gaan dan logischerwijs ook uit, echter gaat één scherm niet meer aan nadat ik de laptop ontgrendel. Ook wanneer ik de menu knoppen onderaan het scherm druk, krijg ik geen instellingen menu te zien van de monitor. Het maakt hierbij niet uit of deze monitor als eerste of tweede wordt aangesloten. Als deze monitor in het "midden" van de chain zit kan ik hier wel vensters heen slepen, dus hij "doet" wel wat in het systeem alleen is er niks zichtbaar.

Heeft iemand een idee hoezo deze monitor op slaapstand blijft?

Laptop: HP ProBook 440 G6 i5-8gb-256ssd
Monitors: HP EliteDisplay E24i 24" 1920x1200 LED Fase II

Alvast bedankt!

Groet,
Youri

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10
Wat gebeurt er als je de kabels omwisselt? Gebeurt het altijd met dezelfde monitor, of met dezelfde kabel?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourif
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-04-2022
Kabels zijn allemaal omgewisseld. Helaas ligt het daar niet aan.

Het gebeurd elke keer met dezelfde monitor, ook als ik deze in een andere positie zet. Normaal gesproken staat mijn laptop links, dan scherm 1, daarna scherm 2. Scherm 2 is in dit geval het scherm waar niks op te zien is na standby gaan van de laptop.

Als ik nu scherm 1 en 2 omwissel en de laptop gaat in standby, dan blijft hetzelfde scherm zwart beeld geven. Lijkt dus echt een issue van het specifieke scherm, echter is het vreemd dat deze in eerste instantie wel gewoon werkt.