Genexis FiberXport blauw en groen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb nog een Genexis FiberXport in mijn meterkast hangen.
Wat ik me nu afvraag, of er verschil is tussen de blauwe en groene connectors?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/julvZOL0keDodlPl49DzGPnmI0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2AHXDmdqoXhr5XtqRl26i4T.jpg?f=fotoalbum_large

Normaal is blauw UPC en groen APC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gSB8O_sDGvVUVjwppjQapnmxNI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Iud3pdYWprwhRNpPJjoyRWH0.jpg?f=user_large

Maar geldt die kleur regel ook voor de Genexis, of zijn beide UPC?
Ik heb gemerkt dat glasvezel aanbieders meestal de blauwe gebruiken van de Genexis, terwijl de groene (als het echt APC is) beter zou zijn, minder reflecties toch.

Beste antwoord (via Mr. Jinx op 20-04-2022 20:01)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Blauw is UPC en groen APC, dat geldt ook voor jouw FTU. Hier is mijn KPN lijn trouwens afgemonteerd op de APC vezel. Waarom? Geen idee :+

www.google.nl

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Blauw is UPC en groen APC, dat geldt ook voor jouw FTU. Hier is mijn KPN lijn trouwens afgemonteerd op de APC vezel. Waarom? Geen idee :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die groene wordt gebruikt (in sommige regio's) om een kabelsignaal op te zetten voor DVB-C, dat is gevoeliger voor reflecties.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 08:20
CyBeR schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:52:
Die groene wordt gebruikt (in sommige regio's) om een kabelsignaal op te zetten voor DVB-C, dat is gevoeliger voor reflecties.
APC word ook veel gebruikt in de broadcast wereld. Ik kom in mijn werk veel E2000/APC, SC/APC en LC/APC tegen naast de gewone lc en sc varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54
APC is superieur tov de blauwe (U)PC connector.

Voor dingen met lage eisen maakt het niet veel uit, maar bij hogere vermogens en meer kritische dingen is het vaak een ramp met reflecties enz. Je ziet dan ook dat bij de meeste partijen die darkfibers voor langere afstanden leveren APC dan ook de standaard is.

(SC/APC of LC/APC)

E2000 zie veel minder, voornamelijk in de TV wereld en distributienetten zoals @vincedd ook al benoemt.

Maar ook in de 'consumentenwereld' zie je SC/APC steeds vaker. De nieuwere Reggefiber FTU's (De TK01) en netwerken van bv Delta zijn allemaal SC/APC, ook aan de klantzijde.

Voorheen (de 2-vezelige netwerken) was dat SC/PC voor data en SC/APC voor een eventuele CATV.

Bij bv Gpon is het eigenlijk altijd SC/APC aan de klantzijde.