Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 23:33

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Mijn vraag
Waar moet ik allemaal rekening mee houden als ik mn dualsim Oppo factoryreset geef om dan t werk account eerst in te stellen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 12. Oppo A74

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik probeer een kleine flowchart te schrijven waar ik op voorhand probeer in te schatten welke keuzes ik moet maken van te voren en tijdens instellen van de mobiel na factoryreset.

Uiteraard heeft mijn eigen account een googlebackup.(twee nummers omdat nu pas (na tig jaar de mobiel zakelijk email en dus encripted moet.)
2 nummers en alle financiële zaken op een privenummer. Google Autherisatie, digid, bank, enz dus.

Beetje irritant dat ze eerst de mobiel uitleveren en pas later (als je alles al hebt overgezet) spontaan melden dat je alleen via aparte reset en nieuw account kan encripten want voor zover ik begrijp is het niet direct mogelijk na t werk account ingesteld te hebben het oude account uit de backup terug te zetten.
- Betekend dit dat ik het geheel opnieuw moet opbouwen?
App voor app installeren en instellen?

- Welke voorbereidingen moet je doen vóórdat je fabriekinstellingen activeert?

Is de originele (mijn) backup uberhaupt te gebruiken?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Beste antwoord (via copykat op 21-04-2022 17:23)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Laat de SD kaart er uit tijdens installatie van je werkprofiel, dan blijft het gescheiden, en voeg je die daarna weer toe aan het toestel, ken je die alleen toe voor prive gebruik, niet voor zakelijk.

Nog meer info:
https://support.google.com/work/android/answer/6191949?hl=nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Dit gaat niet goed werken. Wat je moet doen, is je werk gegevens verwijderen van de telefoon, en je prive gegevens er op laten staan.

Als alles van het werk er af is, maak je een Werk profiel aan op de telefoon.
Op dit werk profiel voeg je je werk gegevens en encryptie toe die je werkgever vereist.
Vervolgens kun je tussen de 2 profielen, Prive en Werk wisselen wanneer nodig.
Werkgever kan dan op afstand het werk profiel beheren en inhoud verwijderen, maar niet op het prive profiel.

Zie ook: https://support.oppo.com/en/answer/?aid=neu13484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
@swhnld
Ok, dus als ik het goed begrijp is de methode van factoryreset , verse start en dan die procedure van een werk account toevoegen basis installatie, email en andere werk apps ed toevoegen. En daarna pas je eigen privé apps niet nodig?
Ik moet namelijk een QR code inlezen tijdens de instal om gekoppeld te worden met mail.
Gevalletje nooit gedaan dus alles is gevalletje geen idee watvik tegenkom tijdens deze ombouw.
Word de sd kaart ook ge encrypt? (die is puur privé.)

zal die link even rustig door lezen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Laat de SD kaart er uit tijdens installatie van je werkprofiel, dan blijft het gescheiden, en voeg je die daarna weer toe aan het toestel, ken je die alleen toe voor prive gebruik, niet voor zakelijk.

Nog meer info:
https://support.google.com/work/android/answer/6191949?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Thanks ik begin een beetje te overzien wat het inhoud. Ik ga me rustig inlezen en notities maken om een smooth transitie te verkrijgen.
Vervolgens kun je tussen de 2 profielen, Prive en Werk wisselen wanneer nodig.
Bedoel je dat je of in de ene of in de andere zit? en niet beide gelijktijdig actief zijn?
Net zoals bij een dual windows account? beide zijn ingelogd maar je moet elke keer switchen en opnieuw inloggen.
of kan je dit met de dualsim optie koppelen met werk apps aan werkaccount met het werksim als nummer en prive apps aan je priveaccounts gekoppeld aan je prive sim en zo beide gelijkertijd gebruiken.?

(ik had als gezien/gevonden dat je whatsapp en Whatsapp-zakelijk gelijkertijd kan installeren scheelt ook weer dat dat ook volledig gescheiden is kan je zakelijk uitschakelen na 17:00.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Je krijgt icoontjes met een akte koffer er op. Kan gelijktijdig gebruikt worden.
Alleen opslag wordt gescheiden gehouden.
Pagina: 1