Opfrissen van .NET en C# via online cursus

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevke99
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-04-2022
Ik ben in het jaar 2011 afgestudeerd als Bachelor in Toegepaste Informatica als Softwareontwikkelaar.
Mijn interesse ging altijd uit naar .NET en C#.

Door omstandigheden in de beginmaanden van mijn job als softwareontwikkelaar, ben ik op zoek moeten gaan naar een andere job en was ik overgeschakeld op de job als IT Support Engineer.

Zoveel jaren later ben ik terug op zoek naar een job dichterbij huis, maar ik zou ook heel graag terug de kans krijgen als softwareontwikkelaar en zou dus mijn kennis terug willen opfrissen via een online cursus over .NET & C#, maar ik weet zelf niet goed waar dat ik moet beginnen zoeken of welke online cursus ik zou kunnen raadplegen.

Als hier iemand mij op weg zou kunnen helpen, zou ik die persoon eeuwig dankbaar zijn!

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Microsoft heeft een boel leuks inclusief tutorials. Is dat een idee?
https://www.ecosia.org/search?q=microsoft%20start%20C%23

Ik ben zelf zo begonnen met VSTO en vb.net. Visual Studio Community is gratis, wel even een outlook of hotmail e-mail account aanmaken.

[ Voor 33% gewijzigd door Boeryepes op 20-04-2022 19:22 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-05 08:51
YouTube: YouTube

Deze is zeker de moeite waard om te gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Deze (gratis) PDF is al wat ouder maar nog steeds courant en zeker de moeite waard om weer op gang te komen.
https://www.researchgate....amming_in_CSharp/download

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12
Aangezien je de basis al hebt liggen, is een traineesip misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 23:10
com2,1ghz schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:29:
Aangezien je de basis al hebt liggen, is een traineesip misschien een optie?
Een traineeship of graduate positie zijn de mogelijkheden voor nu voor je inderdaad. Aangezien je dus niet werkervaring kan tonen in .NET en C# zullen veel bedrijven hier over struikelen.

Ik zit er ook mee momenteel. Alhoewel ik 4,5 jaar geleden afgestudeerd ben met een HBO-ICT papiertje met een richting in software engineering en ik direct aan de slag ben gegaan bij een bedrijf als software developer, heb ik nu wel veel moeite om ergens anders aan de slag te gaan. Ik heb bij het huidige bedrijf met een OOP taal gewerkt die ze intern sinds 1980 zelf onderhouden en ermee applicaties maken. Eigen taal voor de back-end, en puur javascript, html en css in de front-end. Bedrijven die ik tot nu toe heb gesproken zijn overtuigd van mijn kunde als software developer maar struikelen juist over mijn missende C# en .NET "werkervaring". Het hebben van hobby projecten op mijn github en constant met C# bezig te zijn in mijn vrije tijd helpt ook niet in hun besluit helaas.

Heb nu wel geluk met Sogeti, die hebben me een tech assignment gegeven waarin ik ze kon overtuigen dat ik C# en .NET kennis heb, maar ik bedenk me nog steeds of detachering wel iets is voor me. Al is het maar om toch de benodigde "werkervaring" op te bouwen in .NET.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@blackshelve als ik jou was zou ik toch ook nog wat verder kijken. De meeste bedrijven die ik ken zouden best iemand aannemen die geen c# ervaring heeft, maar wel de capaciteit om te leren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:41

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Echt veel te laat, maar Nick Chapas op YouTube heeft ook erg informatieve artikelen. Tim Corey is sowieso een goede start, maar hij is wel wat traag.

Age of the Geek, baby!

Pagina: 1