Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Pre-built pc via werk: verbetering t.o.v. huidige game pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-11 13:35
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Streamen, gamen (Elden Ring, Forza, others), basic video editing, Photoshop

Wat mag het systeem gaan kosten?
1.800 EUR

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is okl

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb momenteel een pc met deze specs:
- CPU: AMD Ryzen 5 5600X
- RAM: 32GB RAM (Ripjaws)
- GPU: Gigabyte Nvidia GeForce GTX 1660 Super
- HDD: Samsung SSD 970 EVO 1TB
- MOBO: MAG B550M Mortar
- CASE: Fractal Design Define S
- PSU: be quiet! Dark Rock Pro 4

Via het werk heb ik de mogelijkheid om een nieuwe desktop/laptop te kiezen (niets anders) via Coolblue (enkel daar).
Nu was ik deze tegen gekomen (pricewatch: Lenovo Legion T5 26AMR5 (90RC01BKMH32GB) (wel op Coolblue heet die Lenovo Legion T5 26AMR5 90RC019VMH maar lijken me dezelfde specs te zijn).

Zou dit een verbetering zijn of het niet waard?
Ik weet dat de 'nieuwe' pc een pre-built is, maar vroeg me toch af of het een upgrade zou zijn?
Of betere opties daar voor hetzelfde budget?

Indien geen verbetering zoek ik iets anders, een goedkope laptop met een goed scherm voor de PS5 bvb (ik mag enkel randapparatuur bestellen indien ik eerst een laptop/desktop bestel 8)7 )

Alle reacties

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11 13:05
CPU is geen grote upgrade, RAM en zo ook niet. Enige echte upgrade die ik zo 1-2-3 zie de videokaart, daar ga je een hoop performance op winnen. Als werk het betaald, doen. Als je het zelf moet betalen, eh... beter om een losse GPU op eigen kosten te kopen dan, als je dat kunt/wilt. Wat je kunt doen is die PC kopen, videokaart wisselen, en doorverkopen. Goed kans dat je weinig geld erop verliest.

Als alles nu al goed draait zou ik voor je 2e optie gaan eerlijk gezegd, een leuke laptop in combinatie met fatsoenlijke randapparatuur.

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:41
ik mag enkel randapparatuur bestellen indien ik eerst een laptop/desktop bestel
Dat is een partijtje zonde!

• belgianmadcow
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-10 12:54

belgianmadcow

enthousiast

Op welke resolutie & refresh rate wil je gamen?

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-11 13:35
belgianmadcow schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:18:
Op welke resolutie & refresh rate wil je gamen?
Ik game op een ASUS VG279Q monitor momenteel, 1080p 144hz (al wordt dat uiteraard niet altijd gehaald).

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:12
Xudonax schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:16:
CPU is geen grote upgrade, RAM en zo ook niet. Enige echte upgrade die ik zo 1-2-3 zie de videokaart, daar ga je een hoop performance op winnen. Als werk het betaald, doen. Als je het zelf moet betalen, eh... beter om een losse GPU op eigen kosten te kopen dan, als je dat kunt/wilt. Wat je kunt doen is die PC kopen, videokaart wisselen, en doorverkopen. Goed kans dat je weinig geld erop verliest.

Als alles nu al goed draait zou ik voor je 2e optie gaan eerlijk gezegd, een leuke laptop in combinatie met fatsoenlijke randapparatuur.
De vraag is dan of jouw GTX1660 in die Lenovo past en vice versa, en ik zou dan ook de CPU omruilen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:55
martyw schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:36:
[...]

De vraag is dan of jouw GTX1660 in die Lenovo past, en ik zou dan ook de CPU omruilen.
Passen wel, of het gaat werken is nog maar de vraag. Prebuilts zijn (weer) behoorlijk dichtgetimmerd.

• belgianmadcow
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-10 12:54

belgianmadcow

enthousiast

praet0rian schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:22:
[...]
Ik game op een ASUS VG279Q monitor momenteel, 1080p 144hz (al wordt dat uiteraard niet altijd gehaald).
Als ik dan afga op zoon met een 1660S, gaat dat behoorlijk vlot. Die 3070 gaat ook het mega-verschil niet geven. Ik zou ook voor optie 2 gaan - maar dat hangt er maar van af of jij daar ook wat aan hébt, praktisch.

Als een laptop echt weinig steek houdt, prebuilt aannemen, je eigen (behoorlijk premium) PC verkopen (iets van een 800 €? als hij een jaar oud is of zo), gamen met veel reserve op je huidige scherm, nadenken wat je met al dat geld gaat doen :-)

[ Voor 22% gewijzigd door belgianmadcow op 20-04-2022 19:56 ]

Pagina: 1