ADB voor chrome geeft wit scherm ipv command prompt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:48
Mijn vraag

Goedendag,

Om mijn Samsung telefoon (S20 FE) volledig te kunnen benutten gebruik ik al jaren een workaround om de doze-functie te onderdrukken.
Dit heb ik nodig om pushberichten van mijn Hikvision alarmsysteem en Bold Smartlock tijdig binnen te krijgen.
workaround

Deze workaround werkt helaas tot de telefoon een reboot krijgt, daarna moet dit opnieuw geactiveerd worden.
Nu sinds kort krijg ik een wit scherm ipv de command prompt die ik nodig heb, zie hieronder.

Relevante software en hardware die ik gebruik

De workaround werkt middels ADB voor chrome, een app die geïnstalleerd word onder windows.
Daarnaast moet de telfoon in developer mode staan.
Na aansluiten USB kabel geef ik op de telefoon toegang zodat ADB werkt en de telefoon zichtbaar wordt in windows.
Normaliter start de command prompt en kan ik ''dumpsys deviceidle disable '' invoeren zodat de doze functie onderdrukt wordt.
Sinds een paar dagen krijg ik dus een wit scherm en kan niks invoeren.
Aangezien ik net over ben op windows 11 dacht ik dat het daar aan lag maar een andere windows 10 pc geeft dezelfde uitkomst.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Niet veel, google denkt dat het (met mijn zoektermen) om google chrome gaat ipv adb voor chrome.
Ik ben daarnaast helaas geen scriptkiddy dus dat ik deze workaround werkend heb gekregen was al wel een hoogtepuntje :)

Heeft iemand suggesties voor me? Ik hoor het graag even.

Beste antwoord (via ScooBY_DoO op 20-04-2022 16:37)

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
code:
1
adb shell dumpsys deviceidle disable

Is dan je volgende commando

Je kunt de twee commando's (cd naar adb pad, en dumpsys deviceidle) evt in een batch file zetten om het toch soortvan te "automatiseren"

[ Voor 13% gewijzigd door ImNotnoa op 20-04-2022 16:34 ]

Try SCE to Aux

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 11:14
Waarom gebruik je adb voor chrome? Op een chromebook snap ik dat, maar op windows kan je beter de command-prompt variant gebruiken.
Zoals ook in het draadje benoemd wordt waar je naar linkt: https://windroidwiz.wordp...ttery-life-of-your-phone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
dixet schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:03:
Waarom gebruik je adb voor chrome? Op een chromebook snap ik dat, maar op windows kan je beter de command-prompt variant gebruiken.
Zoals ook in het draadje benoemd wordt waar je naar linkt: https://windroidwiz.wordp...ttery-life-of-your-phone/
Ik heb simpelweg het stappenplan in die workaround gevolgd. ADB opent normaliter dus ook de command prompt. Nu ook maar dan is het een wit schermpje.

Ik ben inderdaad ''bekend'' met minimal adb and fastboot, deze staat ook op mijn bureaublad. Deze had ik nodig om de verbinding tot stand te brengen destijds maar via dat adb voor chrome werkt dat tegenwoordig direct zonder tussenkomst van minimal adb.

Ik kom echter niet in de root van mijn telefoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXec_qRq0h4k13gQy2oi1WPJhuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJ0HXdk8D7YGPFXotQvS6ROw.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht als je me daarmee kunt richten dat het ook zo lukt...

[ Voor 6% gewijzigd door ScooBY_DoO op 20-04-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
In je OP gaf je aan dat je alleen een wit scherm kreeg, maar je screenshot laat wel een commandprompt zien. Weliswaar met heeeeel veel wit eromheen 8)7 , maar met wat inzoomen wel leesbaar.

Omdat het probleem op twee PC's optreedt is het waarschijnlijker dat je telefoon het probleem is. Onder het commando "adb devices" zie ik niets staan, dus er is geen apparaat gevonden. Daar zou je 1 apparaat moeten zien. Staat USB debugging wel aan op je telefoon?

En is de samsung USB driver geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
dixet schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:29:
In je OP gaf je aan dat je alleen een wit scherm kreeg, maar je screenshot laat wel een commandprompt zien. Weliswaar met heeeeel veel wit eromheen 8)7 , maar met wat inzoomen wel leesbaar.

Omdat het probleem op twee PC's optreedt is het waarschijnlijker dat je telefoon het probleem is. Onder het commando "adb devices" zie ik niets staan, dus er is geen apparaat gevonden. Daar zou je 1 apparaat moeten zien. Staat USB debugging wel aan op je telefoon?

En is de samsung USB driver geïnstalleerd?
Het staat er, dacht ik, iets omvattender omschreven maar excuses als het niet duidelijk genoeg is.

De workaround geeft aan dat via ADB voor chrome werkt, dit klopt ook, het werkt al jaren prima.

Echter sinds een week nu ongeveer krijg ik nu dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rqar5YsiHw9MG69T0HEOCk7q6dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DS8yHSsG6IzZlYoWEB9FgUIK.jpg?f=fotoalbum_large

Dit kan aan mijn telefoon liggen, dat weet ik dus niet.

USB debugging staat aan anders kan ik inderdaad geen verbinding maken met de pc.
Ik heb ook een aantal drivers geprobeerd maar dat helpt ook niet.

Als er geen debugging zou zijn zou ADB ook blanco zijn en minimal zou ook geen verbinding laten zien. Ik krijg echter geen goede command prompt in ADB en in minimal weet ik niet hoe ik in de root van de telefoon moet komen.
Aangezien usb devices niks laat zien denk ik ook dat er ''iets'' mist.. maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Maar als je nou 'gewoon' via je command prompt het adb-commando uitvoert? Werkt het dan wel?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
FooLsKi schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:40:
Maar als je nou 'gewoon' via je command prompt het adb-commando uitvoert? Werkt het dan wel?
Nee, want dan geef ik mijn pc die opdracht ipv mijn telefoon.

Ik moet naar de root van de telefoon maar ik weet niet hoe. (ik zie ook geen drive letter bij mijn telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ScooBY_DoO schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:43:
[...]

Nee, want dan geef ik mijn pc die opdracht ipv mijn telefoon.

Ik moet naar de root van de telefoon maar ik weet niet hoe. (ik zie ook geen drive letter bij mijn telefoon)
Nee, natuurlijk niet. Je geeft het commando via je pc naar je telefoon

Als je adb goed op je pc hebt staan is het "adb root" (zonder aanhalingstekens) om root-access te krijgen. Daarna adb <commando> en gaan. Enige verschil is dat je nu niet de interface van adb for chrome ertussen hebt zitten. Je haalt er dus een (imo overbodige) stap tussenuit.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Heb geen ervaring met samsung, maar kun je niet de ontwikkelaars functies activeren (7x op het build nummer tikken) en dan een terminal app installeren om hiermee het commando uit te voeren? of is root echt nodig ?

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
Adb zorgt voor de verbinding met je telefoon. Maar het is een programma die draait op je PC. Adb voor chrome is weer een schilletje daar overheen. Om oorzaken uit te sluiten is het toch handiger rechtstreeks adb vanuit de commandprompt te starten

Knap dat het je eerder wel is gelukt, maar heel eerlijk is enige kennis van zaken wel vereist als je dit soort hacks uitvoert

[ Voor 0% gewijzigd door dixet op 20-04-2022 15:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:54

kraats

Ik rol

@ScooBY_DoO Misschien USB-debugging een keer opnieuw aanzetten in je telefoon? Als ADB lokaal 'm ook niet kan bereiken dan heb je gewoon geen verbinding tussen telefoon en ADB, lijkt me

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
FooLsKi schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:46:
[...]

Nee, natuurlijk niet. Je geeft het commando via je pc naar je telefoon

Als je adb goed op je pc hebt staan is het "adb root" (zonder aanhalingstekens) om root-access te krijgen. Daarna adb <commando> en gaan. Enige verschil is dat je nu niet de interface van adb for chrome ertussen hebt zitten. Je haalt er dus een (imo overbodige) stap tussenuit.
Mag het wat minder?

Met natuurlijk niet kom ik niet veel verder.

Als ik welke ADB goed op mijn pc heb staan? De tool ADB voor chrome?
Deze zorgt zelf voor de juiste routing maar zoals gezegd krijg ik nu een wit scherm ipv de command prompt van de telefoon waarin ik direct de juiste phrase kon invoeren.

Ik kan via command prompt (CMD) geen toegang krijgen tot de telefoon.
Als ik zoals jij aangeeft adb root type dan wordt dat niet herkent als opdracht.
Als ik via Minimal adb and fastboot ga krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7plJSBwEphbu31TTa-s7oASd4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37cICInKpFY3tBntyAtYppnP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de USB autorisatie op mijn telefoon ingetrokken en opnieuw gestart.
Ik heb de USB foutopsporing uit- en weer aangezet.

ADB for chrome herkent zoals je kunt zien in een vorig screenshot keurig mijn telefoon dus de verbinding is er wel degelijk, ik krijg alleen niet de juiste command prompt in beeld meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
ImNotnoa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:46:
Heb geen ervaring met samsung, maar kun je niet de ontwikkelaars functies activeren (7x op het build nummer tikken) en dan een terminal app installeren om hiermee het commando uit te voeren? of is root echt nodig ?
Hi,

Ontwikkelaarsfunctie staat aan, en volgens mij is die ADB for chrome een terminal, hij werkt alleen momenteel niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
ScooBY_DoO schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:59:
[...]

Hi,

Ontwikkelaarsfunctie staat aan, en volgens mij is die ADB for chrome een terminal, hij werkt alleen momenteel niet goed.
Klopt, dus waarom niet "cut-out-the-middle-man" en het commando rechtstreeks op je telefoon draaien?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
ScooBY_DoO schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:56:
[...]
ADB for chrome herkent zoals je kunt zien in een vorig screenshot keurig mijn telefoon dus de verbinding is er wel degelijk, ik krijg alleen niet de juiste command prompt in beeld meer....
ook in je eerste screenshot wordt je telefoon niet gevonden.
In de rode cirkel bij 1) wordt ADB gestart op je PC

De groene cirkel bij 2) zou 1 apparaat moeten laten zien, maar toont niets. Dus is er geen verbinding met je telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XW2R_PwOYQLEJqWg0IkHyR8J9HU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WozQGbffEAwK2fMZQS65Moth.png?f=user_large.

We proberen je te helpen, onder andere door oorzaken uit te sluiten. Dus nogmaals de vraag om het schilletje van adb-for-chrome weg te laten en adb direct in windows te installeren en te starten.
https://www.xda-developer...-adb-windows-macos-linux/
Anders is het erg lastig troubleshooten op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
ImNotnoa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:06:
[...]

Klopt, dus waarom niet "cut-out-the-middle-man" en het commando rechtstreeks op je telefoon draaien?
Ik zou wel willen, maar ik weet dus niet hoe ;)

Ik heb jaren geleden dat stappenplan gevolgd en dan werkte tot vorige week prima.
Ik sta uiteraard open voor andere (makkelijkere) oplossingen maar dan heb ik even een zetje in de juiste richting nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
ScooBY_DoO schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:09:
[...]

Ik zou wel willen, maar ik weet dus niet hoe ;)

Ik heb jaren geleden dat stappenplan gevolgd en dan werkte tot vorige week prima.
Ik sta uiteraard open voor andere (makkelijkere) oplossingen maar dan heb ik even een zetje in de juiste richting nodig.
Ik zou beginnen met adb draaien vanaf command line, bijvoorbeeld met : https://adb.clockworkmod.com/

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
ImNotnoa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:10:
[...]

Ik zou beginnen met adb draaien vanaf command line, bijvoorbeeld met : https://adb.clockworkmod.com/
Die staan erop, dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Open cmd, cd naar de folder met adb.exe die je zojuist geïnstalleerd hebt (volgens mij standaard C:\Program Files (x86)\ClockworkMod\Universal Adb Driver)

code:
1
adb devices

Zie je dan een gevonden apparaat ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccFBK5jRbRNp1i_8eYj8Rvg6Gys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jqk7vQdCPKJpvTAohqOSB2dg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door ImNotnoa op 20-04-2022 16:16 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
dixet schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:09:
[...]

ook in je eerste screenshot wordt je telefoon niet gevonden.
In de rode cirkel bij 1) wordt ADB gestart op je PC

De groene cirkel bij 2) zou 1 apparaat moeten laten zien, maar toont niets. Dus is er geen verbinding met je telefoon.

[Afbeelding].

We proberen je te helpen, onder andere door oorzaken uit te sluiten. Dus nogmaals de vraag om het schilletje van adb-for-chrome weg te laten en adb direct in windows te installeren en te starten.
https://www.xda-developer...-adb-windows-macos-linux/
Anders is het erg lastig troubleshooten op afstand.
Alle respect voor alle hulp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1ZvuBfhmPgvl9lCMaaXvo2TqoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYEesinbnXFnphHPJZ9pgmEO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kom nu tot hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
ImNotnoa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:13:
[...]

Open cmd, cd naar de folder met adb.exe die je zojuist geïnstalleerd hebt (volgens mij standaard C:\Program Files (x86)\ClockworkMod\Universal Adb Driver)

code:
1
adb devices

Zie je dan een gevonden apparaat ?

[Afbeelding]
Jazeker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siBjwads1PbbgtA6Fl7aAzKELE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIxboSNpGkFoPP4aVz3hp7aB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door ScooBY_DoO op 20-04-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Het wordt er niet beter op 8)7

Misschien een domme vraag. Maar je oorspronkelijke probleem was dat sommige apps geen notificaties binnenkrijgen omdat je Samsung ze via de mooie Doze functie uitschakelt. In het kader van "batterijbesparing"

Heb je al geprobeerd doze uit te zetten op je telefoon voor deze apps? Ik ken zelf Samsung niet, maar op mijn telefoon kan ik per app de batterijbesparing uitzetten.

Als dat ook werkt heb je geen moeilijke hacks nodig en geen eigenwijze tweakers die het toch beter weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
dixet schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:25:
Het wordt er niet beter op 8)7

Misschien een domme vraag. Maar je oorspronkelijke probleem was dat sommige apps geen notificaties binnenkrijgen omdat je Samsung ze via de mooie Doze functie uitschakelt. In het kader van "batterijbesparing"

Heb je al geprobeerd doze uit te zetten op je telefoon voor deze apps? Ik ken zelf Samsung niet, maar op mijn telefoon kan ik per app de batterijbesparing uitzetten.

Als dat ook werkt heb je geen moeilijke hacks nodig en geen eigenwijze tweakers die het toch beter weten ;)
Volgens mij is ImNotnoa op de goede weg.

Uiteraard zijn alle besparingsopties al doorgenomen.
Ik heb contact gehad met Samsung, Google (Android), Vodafone (provider), Belsimpel (dealer), Oneplus, Xiaomi etc etc
Dit speelt al jaren, ook op andere toestellen (Oneplus, Xiaomi).
De toestellen worden zo dichtgetimmerd dat sommige notificaties niet meer tijdig doorkomen, dit is een Android tekortkoming.
Dit is zeker geen domme vraag maar weet dat ik niet zonder deze doze disable functie kan met ''normale'' instellingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
code:
1

Je kunt de twee commando's (cd naar adb pad, en dumpsys deviceidle) evt in een batch file zetten om het toch soortvan te "automatiseren"

[ Voor 13% gewijzigd door ImNotnoa op 20-04-2022 16:34 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
ImNotnoa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:32:
[...]

code:
1

Hell Yeah!!!

Topper ben je!

Ik had het woord shell er niet tussen maar nu werkt het weer! Fantastisch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
ImNotnoa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:32:
[...]

code:
1

Je bedoelt dat ik dan in 1x alle commando's kan ingeven?

Of is dat een mogelijkheid om deze commando's ''in het geheugen'' van de telefoon te pompen dat na een reboot de disable doze van kracht blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
ScooBY_DoO schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:43:
[...]

Je bedoelt dat ik dan in 1x alle commando's kan ingeven?

Of is dat een mogelijkheid om deze commando's ''in het geheugen'' van de telefoon te pompen dat na een reboot de disable doze van kracht blijft?
Dat eerste, zet een snelkoppeling naar het batchbestand op je bureaublad, sluit je telefoon aan op je pc en dubbelklik de snelkoppeling. Scheelt je weer commando's tikken

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
ImNotnoa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:47:
[...]

Dat eerste, zet een snelkoppeling naar het batchbestand op je bureaublad, sluit je telefoon aan op je pc en dubbelklik de snelkoppeling. Scheelt je weer commando's tikken
Aha,

Dat is mij een stap te ver om dat zelf uit te vogelen, ik ben hier al ontzettend mee geholpen.
Nogmaals bedankt!
Pagina: 1