Excel op A6 formaat 12 identieke vlakken printen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yildiz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06-2022
Beste,

Ik wil in Excel op A6 formaat 12 vlakken creëren (2 kolommen, 6 rijen) en dit vervolgens uitprinten.
Echter wat ik allemaal heb geprobeerd, aanpassen van marges. Ik krijg het niet voor elkaar.
Telkens is of de boven kant of onder kant te groot, de marges staan al op 0.
Indien ik een marge van de ene kant vergroot om het zo gelijk te trekken, dan valt de onderste rij op een nieuwe pagina.

Zelf gebruik ik Office 2016.

Het is niet zo dat ik het voor elkaar wil krijgen met Excel, elk advies is welkom, echter ik krijg het niet voor elkaar ook met Word en met Photoshop (ben geen pro:)).

Hoor het graag.

Beste antwoord (via yildiz op 20-04-2022 17:22)

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een printer kan nooit tot exact het randje printen. Je zal dus als je gelijke marges wilt over al de grootste minimale marge van je printen moeten instellen.

Mijn Lego Mocs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
En je wilt het uitprinten op 3 pagina's A4? Dan kun je eenvoudig de optie "Alle kolommen passend maken voor één pagina" gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yildiz
Djordjo schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:28:
En je wilt het uitprinten op 3 pagina's A4? Dan kun je eenvoudig de optie "Alle kolommen passend maken voor één pagina" gebruiken.
Dank voor je reactie.
Ik wil de 12 vlakken printen op 1 A6 papier. De optie je aangeeft helpt ook niet helaas.

Onderstaande wil ik hebben. Zoals nu zichtbaar is kun je zien dat er aan de onderkant meer ruimte is. Ondanks dat de marges op 0 staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9I2ImHfSklyd0zOzoD8En-qt7g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/liSgV80yUKnN50g2sGp6oSOG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ligt het niet aan je printer? Je zou ook eerst kunnen printen naar PDF en die dan afdrukken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een printer kan nooit tot exact het randje printen. Je zal dus als je gelijke marges wilt over al de grootste minimale marge van je printen moeten instellen.

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yildiz
Pin0 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:06:
Dank voor je reactie ik heb het maar geaccepteerd dat dit niet kan. Ben het verder maar gaan uitknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:53

lordsnow

I know nothing

Volgens mij moet je dan ook je Header en Footer aanpassen naar 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Volgens mij is er een optie horizontaal en vertikaal centreren die dit oplost.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er bestaan wel plotters die het kunnen i.c.m. bepaalde rollen papier. Maar de kans is klein dat je thuisprintoplossing dat kan. Printen en de kanten wegsnijden is makkelijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1