Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 12:20
Ik heb een aantal maanden een YubiKey, mijn tevredenheid is matig omdat ik meer ondersteuning bij inloggen op touch verwacht had.

Op desktop werkt de Yubico Authenticator, key er in en de code klopt.
Echter op mijn notebook werkt deze niet, ik krijg wel altijd een code te zien maar deze is nooit correct. Herinstallatie heeft dit niet opgelost.

Kan het maar op 1 device werken, en geeft de ander dan altijd foute codes? Of zie ik iets over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:45

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bender schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:42:
Ik heb een aantal maanden een YubiKey, mijn tevredenheid is matig omdat ik meer ondersteuning bij inloggen op touch verwacht had.

Op desktop werkt de Yubico Authenticator, key er in en de code klopt.
Echter op mijn notebook werkt deze niet, ik krijg wel altijd een code te zien maar deze is nooit correct. Herinstallatie heeft dit niet opgelost.

Kan het maar op 1 device werken, en geeft de ander dan altijd foute codes? Of zie ik iets over het hoofd?
Het goede nieuws is dat wat je vraagt wel kan, het slechte nieuws is dat je inderdaad iets over het hoofd ziet,
De Yubico Authenticator is gemaakt om op meerdere devices te werken, precies zoals je wil.

Als ik eerlijk ben weet ik niet genoeg van hoe de Yubico Authenticator werkt om je verder te helpen. Wat ik me afvraag, misschien kan iemand anders dat aanvullen, is of er nog data gesynchroniseerd moet worden tussen devices. Er is maar heel weinig ruimte op de yubikey, ik denk niet dat alle info op de yubikey zelf kan staan. Als dat wel zo is kan het niet meer dan een handvol accounts zijn.

Mijn vermoeden is dus dat je nog een bestand moet kopieren van het ene naar het andere device, maar heel zeker ben ik niet van mijn zaak.

[ Voor 25% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 20-04-2022 10:34 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 12:20
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:27:
[...]
Het goede nieuws is dat wat je vraagt wel kan, het slechte nieuws is dat je inderdaad iets over het hoofd ziet,
De Yubico Authenticator is gemaakt om op meerdere devices te werken, precies zoals je wil.
https://zapier.com/blog/what-is-a-yubikey/ (niet de fabrikant website)
Can I use one YubiKey with multiple devices?
Yes! Just plug your YubiKey into any computer and log in the way you normally would. That's really it—you'll be able to log in to all of your accounts, same as before.
Het moet dus nog iets anders zijn denk ik bijna.