Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pASCII
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 00:16
Om een cleanere installatie te maken wil ik m'n firewall/router (pfSense met een X710-DA2 netwerkadapter voor de SFP connectoren) direct aansluiten op de FTU. Zit nu aangesloten op de NTU.

Uit het topic https://gathering.tweaker...message/53285581#53285581 heb ik de volgende onderdelen besteld:
pauloo7 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:14:
Ik heb mijn SFP-GE-BX 1310nm-TX/1490nm-RX 10km Transceiver binnen.
[Afbeelding]
En deze werkt perfect in kombinatie Xs4all.
Ik heb gekozen voor een LC connector.
De orginele blindplaat heb ik een SC/UPC to SC/UPC Simplex Singlemode Plastic Fiber Optic Adapter ingedrukt.
[Afbeelding][Afbeelding]
En de boel met een 10 meter
LC UPC to SC UPC Simplex 2.0mm PVC(OFNR) 9/125 Single Mode Fiber Patch Cable verbonden.
[Afbeelding]
Nadat alles binnen kwam, de spullenboel geinstalleerd en toen ...niets...
Gaan geen lichtjes branden bij op de netwerkadapter voor BIDI SFP. Ik vreesde even dat de netwerkadapter niet (meer) werkt. Deze wordt echter goed herkend door de software. De 2e poort aangesloten met een DAC en die verbinding werkt vlekkeloos. De kaart is dus niet kapot, maar mogelijk de gebruikte aansluiting wel. Daarom de aansluitingen geswitched; de DAC blijft werken, maar de BIDI SFP nog altijd niet.

Om uit te sluiten dat de BIDI module DOA is, deze aangesloten op de switch. De switch herkent de module, lampjes gaan netjes branden en de info van de BIDI module kan uitgelezen worden.

Voorlopige conclusie: de combi X710-DA2 en BIDI SFP lijkt niet te werken.

Is iemand anders hier al tegenaan gelopen? Heeft pfSense een verborgen instelling om het werkend te krijgen? Ligt het aan de netwerkadapter? Indien het laatste, met welke adapters zijn wel goede ervaringen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Gezien je een NTU hebt, heb je geen actieve verbinding (AON) maar een passieve (PON) variant. Daar moet je een speciale transceiver voor hebben want die kunnen niet rechtstreeks op de FTU. Of dat GPON of XGS PON is zul je even moeten opzoeken. Die *PON transceiver heeft een serienummer en die moet je bij KPN laten registreren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pASCII
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 00:16
Thnx! Ik ga KPN eens bellen