Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinamp
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb een verkeerde standaard app uitgekozen, deze wil ik graag veranderen maar ik kan nergens vinden waar ! Het gaat om de adresgegevens uit contacten. Ik heb google maps nu ingesteld, helaas vind ik nergens een mogelijkheid dit ongedaan te maken.
...

Ik werk met de Samsung Galaxy S10 5g met Android 12
...

Ik heb volgens mij alle mogelijke apps die van toepassing kunnen zijn gecontroleerd maar nergens de link tussen contacten en google maps kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKdR11466ahZsg35EYYSbFdA95E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bALE5sCsTcFFdBhaJ6NfqbZd.jpg?f=user_large

Beste antwoord (via rens-br op 21-04-2022 10:08)

• Skinamp
Na een herstart van de telefoon is het dan uiteindelijk gelukt door idd onder Maps>App-Info>
vastleggen als standaard alles te wissen. Bedankt voor de tips !!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
Standaardapps kun je normaliter wijzigen via: Settings -> apps-> standaard apps

Echter lijkt dit niet op te gaan voor contactlocaties. Ik heb nooit een standaard app geselecteerd voor contactlocatie en bij mij opent hij ook standaard in Google Maps. Ik kan dat ook niet wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skinamp
Toen ik de eerste keer op het google ikoon klikte kwam wel de vraag welke app ik standaard wil gaan gebruiken om adressen op de kaart te tonen. Ik kon Sygic ook selecteren, helaas te snel gedrukt op google maps. Er wordt dus wel een app als standaard gezet, ik kan me niet voorstellen dat dit definitief is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
Ik heb geen andere kaarten-app, dus wellicht dat hij daarom niets vraagt. Ik zou verwachten dat hij dan dus bij Settings -> apps-> standaard apps te zien zou moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

App-info van Google Maps --> Instellen als standaard --> Standaardinstellingen wissen.

[ Voor 4% gewijzigd door SR8 op 19-04-2022 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal zou je dit via instellingen kunnen doen en de machtiging uitschakelen.

Of via de google instellingen de toegang van locatie uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:25
Zet er nog een map achtige applicatie op, zou je weer de vraag krijgen. Zo niet, verwijder Google Maps of schakel die uit, en forceer het op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinamp
SR8 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:45:
App-info van Google Maps --> Instellen als standaard --> Standaardinstellingen wissen.
Is gewist, google blijft de standaard

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Skinamp
Na een herstart van de telefoon is het dan uiteindelijk gelukt door idd onder Maps>App-Info>
vastleggen als standaard alles te wissen. Bedankt voor de tips !!
Pagina: 1