ms-dos + @home verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 14:02

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Is het mogelijk om bijv. met arachne onder dos de @home i-net verbinding te gebruiken?

En hoe zit dat dan met packet drivers...

Verwijderd

Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn. Als er een ndis netwerkdriver is voor je netwerkkaart.
JE hebt dus wel een soort van internet-progje nodig dan. Zeken als een dhcp-client en dns-client zitten namelijk niet standaard in dos ;)

Maar, als ik zo vrij mag zijn :? Wat wil je in godsnaam onder dos met internet gaan doen?
Daar zijn zoveel goede alternatieven voor.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
dr was wel zo'n dos internet browser maar ik ben de naam ff kwijt... dhcp hoeft niet . Gewoon de hele rats uit winipcfg invullen .

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 15:58 schreef nelske het volgende:
Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn. Als er een ndis netwerkdriver is voor je netwerkkaart.
JE hebt dus wel een soort van internet-progje nodig dan. Zeken als een dhcp-client en dns-client zitten namelijk niet standaard in dos ;)

Maar, als ik zo vrij mag zijn :? Wat wil je in godsnaam onder dos met internet gaan doen?
Daar zijn zoveel goede alternatieven voor.
Wel, heb hier een oude bak staan, p100 met 32mb ram, in een hoekje... ook nog een gravis ultrasound en die wil ik ook wel weer eens horen. En er ligt een @home verbinding...

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

daar draait ook windows95 op hoor. Snel genoeg om te browsen. Dat doet me zusje ook met precies zo'n systeem (Ja, zelfs een GUS erin :D )

Sterker nog, die van me zus is maar een P90 met 32MB

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Stomme vraag van iemand die helemaal Linux gek is hoor ;)
Maar waarom zet je er dan geen linux op :? Kan makkelijk op die configuratie en je kan er nog uitgebreide dingen mee gaan doen ook als je wil (heel wat meer dan dat je ooit met dos/win9X zal kunnen doen ;) )

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 16:01 schreef violator_ het volgende:
dr was wel zo'n dos internet browser maar ik ben de naam ff kwijt... dhcp hoeft niet . Gewoon de hele rats uit winipcfg invullen .
Ik heb nu arachne erop staan en heb alle gegevens ingevoerd: ip, dns, gateway, subnetmask. De hostnaam is nergens in te vullen??? en ik heb de packet drivers gebruikt maar die werken niet met mijn farallon kaart.

Hoort deze topic niet in netwerk-zooi thuis?

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 16:03 schreef nelske het volgende:
Stomme vraag van iemand die helemaal Linux gek is hoor ;)
Maar waarom zet je er dan geen linux op :? Kan makkelijk op die configuratie en je kan er nog uitgebreide dingen mee gaan doen ook als je wil (heel wat meer dan dat je ooit met dos zal kunnen doen ;) )
Eerst weer effe onder dos rotzooien, daarna idd linux. Maar nu dos ;-)

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 16:02 schreef WHiZZi het volgende:
daar draait ook windows95 op hoor. Snel genoeg om te browsen. Dat doet me zusje ook met precies zo'n systeem (Ja, zelfs een GUS erin :D )

Sterker nog, die van me zus is maar een P90 met 32MB
Ik zelf heb nog een amd1400 met 512DDR dus daar surf ik op ;-) heb ik hem voor gekocht, om goed te kunnen surfen ghehehe 8-) :9

Verwijderd

Wat voor een netwerkkaart is het?
Je zal eerst naar de site van de fabrikant (van de chipset) moeten om een packet/ndis2 driver te dowloaden.
Als je die geinstalleerd hebt, dan moet je in principe aan de slag kunnen met netwerk progjes onder dos.

De enige netwerk ervaring die ik onder dos heb zijn GHOST backups :+

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 16:06 schreef nelske het volgende:
Wat voor een netwerkkaart is het?
Je zal eerst naar de site van de fabrikant (van de chipset) moeten om een packet/ndis2 driver te dowloaden.
Als je die geinstalleerd hebt, dan moet je in principe aan de slag kunnen met netwerk progjes onder dos.

De enige netwerk ervaring die ik onder dos heb zijn GHOST backups :+
Farallon pci kaartje... chip onbekend

Weet je ook iets van de host name, aangezien die in win ook nodig is buiten de werkgroep of zijn beiden niet nodig onder dos? In linux zijn ze wel nodig meen ik...

Verwijderd

@home wil als ik me niet vergis bij de DHCP-request ook de te gebruiken hostname hebben, anders wordt er geen DHCP-offer gedaan naar de client. JE zal dus een dos-progje moeeten hebben (arachne ?) die dat ondersteund.

Tja wat voor een chipset het is kan ik zo ook niet zeggen. Daarvooor zul je op de website van de fabrikant moeten zijn. Grote kans dat het een ne2k compatible of realtek is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 24 augustus 2001 16:09 schreef Innercitynl het volgende:

[..]

Farallon pci kaartje... chip onbekend
Is dat niet een EtherWave kaartje?
Daar zit een DEC21041 op, en een van de redenen dat @home en Chello die kaartjes gebruiken is omdat standaard de drivers in 98 en 2ooo al zitten.
Die dingen kun je onder linux ook met een tulip-3 driver gebruiken.

Dacht niet dat er ndis drivers voor waren...
[edit]
Ik bedenk me dat ik de diskettes nog wel heb liggen ergens, ik zal eens kijken of daar NDIS drivers bij zitten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

[flame on]

goeie IP stack joh, dat DOS :P

met papier mache kun je alles maken!!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 20:17 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Is dat niet een EtherWave kaartje?
Daar zit een DEC21041 op, en een van de redenen dat @home en Chello die kaartjes gebruiken is omdat standaard de drivers in 98 en 2ooo al zitten.
Die dingen kun je onder linux ook met een tulip-3 driver gebruiken.

Dacht niet dat er ndis drivers voor waren...
[edit]
Ik bedenk me dat ik de diskettes nog wel heb liggen ergens, ik zal eens kijken of daar NDIS drivers bij zitten ;)
Zou je alsjeblieft effe willen kijken en eventueel de drivers mailen want de diskette die heb ik ook maar die os R.I.P :'(

PS, mijn gravis ultrasound PnP draait perfect in combinatie met DosAmp. Wat zit er nog een goed geluidje in die kaart zeg, zonde dat Gravis gestopt is met de ultrasound kaarten
Pagina: 1