Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 09:41
Mijn vraag
Mijn Samsung TV (model: ps43d450a2w) wil niet meer aan. Als ik de stekker in het stopcontact steek, gaat het standby lampje 5 seconden aan, daarna gaat deze weer uit.
Ik heb meerdere malen geprobeerd om de TV dan aan te doen maar het beeld blijft zwart en het standby lampje uit.
Als ik dan stekker dan uit het stopcontact haal en dan er direct weer in blijft het standby lampje uit.
Laat ik hier een half uurtje tussen dan wel weer voor 5 seconden.

Paar maanden eerder hetzelfde probleem gehad, toen de televisie even zonder stroom gehad en daarna weer geprobeerd, toen ging de tv gelukkig wel weer aan, nu echter niet meer.

Ik heb uiteraard even op Google gezocht, maar kan de oplossing niet vinden, misschien dat iemand hier kan helpen?

Beste antwoord (via Samsungspeter op 29-04-2022 08:44)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 22:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het klinkt als een defect in de voeding en een defecte elco is plausibel. Ik zou de televisie openschroeven en de voeding aan een visuele inspectie onderwerpen. Als het een elco is, kan het wel eens een hele eenvoudige reparatie zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het klinkt als een defect in de voeding en een defecte elco is plausibel. Ik zou de televisie openschroeven en de voeding aan een visuele inspectie onderwerpen. Als het een elco is, kan het wel eens een hele eenvoudige reparatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:23
@Samsungspeter Hoe oud is de TV en heb de de winkel al gecontacteerd voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Geen activiteit voor dit model in de pricewatch sedert 2013... daar zit geen garantie meer op. Contact opnemen met de winkel is niet zinvol, dat wordt een dure reparatie voor een oude televisie. Als het een elco'tje is in de voeding, dan is zelf repareren of door een iemand in je omgeving die een elco kan solderen verreweg de beste optie. En het kan einde televisie zijn, maar laten we het even zorgvuldig bekijken voordat we die conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Heb dit ook gehad met een (oudere) Samsung. Bij een 'repareerturk' (= dat gepast?) gebracht, en een uurtje later en €100,- lichter, naar huis met een werkende (slaapkamer) tv.

Vaak zijn dit soort problemen te wijten aan een defect in de voeding.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
eens met een JVC gehad.. elco's op de voedings print gaar
en een Samsung (modeljaar 2012) voor nop opgepikt, ook gare voeding gaar, alleen ging die wel aan, maar geen backlight...

ook een rotte elco, en nog wat andere componentjes die daardoor hun magic smoke verloren hadden...

voor 4 tientjes een vervangende print besteld en ik heb er nog steeds een leuke TV aan..

van de week rolde er zelfs nog een update voor de "smarthub" features van t ding binnen :-D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
Bedankt voor de reacties, ik ga de TV wel open schroeven ergens in de komende dagen.
Tv is al wel 10 jaar oud inderdaad, dus garantie zit er niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
5v op de voedingskaart geven ook 5v aan.
De Vs op de voedingskaart blijven op 0v staan, denken jullie dat het waard is om een nieuwe voedingskaart te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hangt er vanaf wat een vervangende print kost... en of jou dat waard is..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Samsungspeter schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:55:
5v op de voedingskaart geven ook 5v aan.
De Vs op de voedingskaart blijven op 0v staan, denken jullie dat het waard is om een nieuwe voedingskaart te kopen?
Als je de print kunt identificeren kan het lonend zijn om even op eBay te kijken voor nieuwe/gebruikte/vervangende prints. Of uitzoeken in welke TV's deze evt nog meer is gebruikt, en dan kijken of er eentje op MP voorbijkomt, liefst met een gebarsten scherm natuurlijk, dan kun je van 2 weer 1 werkende maken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kan je een gedetailleerde foto maken van de voeding? Goede kans dat ik vanaf de foto kan zien welke elco's met de standbyspanning van doen hebben en welke dus gecontroleerd moeten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Samsungspeter
Televisie doet het ondertussen weer, ik heb de voeding printplaat vervangen.
Allen bedankt voor de hulp!

[ Voor 16% gewijzigd door Samsungspeter op 28-04-2022 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Goede actie!
Pagina: 1