Televisie kapot, hoe lost de verzekering dit op?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een vraag over de normale gang van zaken bij de volgende kwestie:

Een kind heeft een speelgoed auto tegen m’n tv gegooid waardoor er een putje in zit ( ca 3-4mm )

De ouders hebben ondertussen de elektra zaak gebeld, en deze hebben m’n tv meegenomen voor inspectie, en me een leen toestel achter gelaten.

Mijn vraag is, wat gebeurd er met mijn oude tv?
Het is eigenlijk al zeker dat het paneel vervangen zou moeten worden, wat natuurlijk duurder is dan een nieuwe tv.

Heb ik recht op een vervangend toestel, maar ook recht op behoud van de oude tv?

Ik zou het bespottelijk vinden als de elektra zaak de tv mag houden, en deze door kan verkopen voor een lagere prijs. En het zou net zo bespottelijk zijn als de ouders de oude tv zou toe eigenen omdat hij er mogelijk nog onkosten hiervan zou hebben zoals eigen risico.

Kortom, wat is de normale werkwijze hier mee?

Het betreft een Lg OLED C1 48” gekocht in Juni 2021 voor ruim 1200 euro

[ Voor 5% gewijzigd door HyperTrophy op 19-04-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Opgeven bij je inboedel verzekeraar? Die lossen het dan op met het familielid

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:54

DataGhost

iPL dev

Dat hoort jou toch helemaal niks uit te maken op het moment dat jij gewoon een fatsoenlijke vervangende televisie krijgt zonder kosten voor jou? Boeiend hoe dat verder wordt opgelost, wat wil je dan, dat ze de oude TV in de fik steken zodat niemand er meer iets aan kan hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 19-04-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Nee in principe niet, maar zit nu wel met een derderangs leen toestel.
Als je al snel een conclusie kunt maken dat vervanging van het paneel te duur zou zijn, waarom laat je de tv hier niet gewoon hangen totdat er een nieuwe komt.

En vind het eigenlijk raar als een derde partij hier profijt van zou kunnen nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:47
HyperTrophy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:08:
Als je al snel een conclusie kunt maken dat vervanging van het paneel te duur zou zijn, waarom laat je de tv hier niet gewoon hangen totdat er een nieuwe komt.

En vind het eigenlijk raar als een derde partij hier profijt van zou kunnen nemen.
Moet je de dik gedrukte vraag niet aan jezelf stellen dan?

De kapotte tv is jouw eigendom, als je die graag terug wilt hebben kun je dat bedrijf opbellen als die niet gerepareerd wordt lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door Nopheros op 19-04-2022 19:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:55

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als de verzekering van je zwager jou schade vergoed in welke vorm dan ook, is de oude TV direct eigendom van die verzekering wat die er mee doet is aan hun.

je moet nu laten uitzoeken in welke vorm de verzekering de schade gaat vergoeden als de reparatie duurder is dan een nieuw toestel is de oude total loss.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Normale werkwijze, is dat de verzekeraar jouw schade vergoedt. En als dat geen reparatie maar vervanging is, dan is de verzekeraar eigenaar van de defecte TV. Wat die daar dan mee doen, is aan hen. Ze mogen hem weggeven aan wie ze maar willen.

In het geval van bijvoorbeeld een auto of bromfiets, kun je vaak het wrak kopen van de verzekeraar. Dan trekken ze de dagwaarde af van het schadebedrag en dan mag je de auto of brommer houden. Volgens mij bij elektronica wat ongebruikelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex.com
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:09
Normaliter wordt de verzekering van je zwager dan eigenaar van het oude toestel lijkt mij.
Wat zij er verder mee doen, lijkt mij niet van belang zolang jij maar wel in een voldoende mate compensatie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
@Nopheros juist, de kapotte tv is van mij.
En als de verzekeraar een nieuwe levert, dan heb ik er idd vrede mee als deze hem inneemt. Zoals @42dpi al stelt.
Echter heb ik er op dit moment even geen controle op.

Nogmaals ik heb er geen ervaring mee, vandaar dat ik hiernaar vraag, naar de werkwijze. In principe is de tv nog gewoon bruikbaar, vb op een slaapkamer of wat dan ook.

Ik kan er echter wel tussen gaan zitten door morgen of overmorgen met de elektra zaak te bellen maar de status van het onderzoek. En idd eisen dat ik liever m’n eigen toestel (met schade) hier heb hangen, dan dit tweederangs model, tot nader oplossing.

[ Voor 15% gewijzigd door HyperTrophy op 19-04-2022 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
HyperTrophy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:31:
Heb ik recht op een vervangend toestel, maar ook recht op behoud van de oude tv?
Nee, natuurlijk niet!

Je krijgt een nieuw toestel, wat er met de 'oude' gebeurd is dan voor jou volstrekt onbelangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:48

FeaR

In GoT we trust

TB > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
AllesKan schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:18:
[...]

Nee, natuurlijk niet!

Je krijgt een nieuw toestel, wat er met de 'oude' gebeurd is dan voor jou volstrekt onbelangrijk.
Ik heb daar niet zo’n moeite mee hoor, en is ook echt niet het streven. Echter zou ik het raar vinden als de elektra zaak hier profijt van zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ok

[ Voor 99% gewijzigd door HyperTrophy op 19-04-2022 19:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AllesKan
HyperTrophy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:21:

Ik heb daar niet zo’n moeite mee hoor, en is ook echt niet het streven. Echter zou ik het raar vinden als de elektra zaak hier profijt van zou hebben.
Waarom? Jij krijgt een nieuwe TV. Daarmee is de zaak afgedaan. Of die elektrazaak dan het toestel mag houden, moet vernietigen, teruggeven aan de verzekeringsmaatschappij, of voor een habbekrats van de verzekeringsmaatschappij kan kopen is niet jouw 'probleem'. Bij jou hangt dan immers een nieuw toestel aan de muur. Jij bent dan schadeloos gesteld.

NB: Dat leentoestel wat je nu hebt, moet ook nog terug naar die elektrazaak he... :D

[ Voor 6% gewijzigd door AllesKan op 19-04-2022 19:27 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:20
Jouw schade is de TV. Als je daar een nieuwe voor hebt ben jij schadeloos. Niet willen dat een ander nog wat aan jouw oude TV heeft is vooral afgunst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:39
Hoezo ga je er zo snel van uit dat de elektra zaak hier profijt uit haalt? Je spreekt zelf over vervangen. Ik weet niet of LG thuisservice heeft voor 48” modellen, in dat geval zou LG (cq. een reparatie bedrijf als CE Repair) thuis je paneel om kunnen wisselen.

Waarschijnlijk stuurt de verkoper hem nu terug naar de reparateur om daar een diagnose te laten stellen inclusief kostenplaatje.
Het is eigenlijk al zeker dat het paneel vervangen zou moeten worden, wat natuurlijk duurder is dan een nieuwe tv.
Dat is ook een aanname. Is vaak nog wel goedkoper dan een nieuw toestel.

[ Voor 27% gewijzigd door Fuwor op 19-04-2022 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
De elektra zaak is er toch puur voor de expertise (schade rapport)

Heeft verder niet met afgunst te maken. Net wat @Fuwor zegt, zou het logischer zijn als LG een nieuwe levert en de oude inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
HyperTrophy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:31:
De elektra zaak is er toch puur voor de expertise (schade rapport)
Ja. De elektrazaak maakt een schaderapport, maar dan moet het toestel daarna wel bij hen blijven zodat de verzekering, als ze dat willen, een contraexpertise kan laten uitvoeren.

En komt die op een heel andere conclusie uit, dan heb je als elektrazaak wat uit te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:59
Dit is sowieso iets om rekening mee te houden. Als die TV ouder dan een bepaald aantal maanden is dan beperkt dat het maximale schadebedrag aanzienlijk.

Daar komt bij dat de opties flink zijn afgenomen door het laten ophalen met leentoestel. Als die zaak het niet mag/kan oplossen dan volgt daar gewoon een rekening voor.

In een alternatief scenario had je gewoon een offerte voor reparatie opgevraagd en tegelijk gekeken wat een nieuwe kost. Dan had je alle opties open gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:32
HyperTrophy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:08:
Hoeveel weken zit je al met dit leen toestel? Kan mij voorstellen dat je het weken tot maanden later wel echt zat bent!

Maar waarom zou jij het oude en nieuwe toestel moeten hebben? Waarom zou jij winst moeten maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesKan
President schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:44:
Hoeveel weken zit je al met dit leen toestel? Kan mij voorstellen dat je het weken tot maanden later wel echt zat bent!
Ik heb honderden schade-expertises gedaan, dat is wel een decennia geleden, maar ik moest ze toen max. 4 weken 'in bewaring' houden om de verzekering een kans te geven om een contra-expertise uit te kunnen voeren (hooguit max 5% van de gevallen).

En de 'klant' kreeg ze voor die tijd verstreken was dus echt niet terug. (Maar dat gaven we al zeer duidelijk aan bij inleveren van het toestel)

[ Voor 26% gewijzigd door AllesKan op 19-04-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik hoef de winst niet, maar ik “gun” het een ander dan ook niet, dat is misschien wel het punt.

En idd ben ik het nu al zat dat ik met een minderwaardig toestel zit opgescheept voor weet ik veel hoe lang…

Ik had zoal gezegd liever m’n eigen tv met beschadiging hier gehad dan dit ding.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AllesKan
HyperTrophy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:53:
Ik hoef de winst niet, maar ik “gun” het een ander dan ook niet, dat is misschien wel het punt.
Dat is wel duidelijk inmiddels, je wilt alles voor jezelf. Zowel een nieuw toestel, als ook de oude. Zo werkt dat niet.

Heb je ook mijn reactie gelezen waarin ik uitleg dat je toestel momenteel even 'onder curatele' staat?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• President

En idd ben ik het nu al zat dat ik met een minderwaardig toestel zit opgescheept voor weet ik veel hoe lang…

Ik had zoal gezegd liever m’n eigen tv met beschadiging hier gehad dan dit ding.
Man o man, je maakt je echt te druk over deze afhandeling. Dat een winkel eventueel winst maakt: boeiend! Dat moeten winkels ook doen! Maken ze geen winst dan gaan ze failliet. Dat het soms oneerlijk voelt; ook dat hoort bij een verzekering. Als jij een auto beschadigd dan krijgt het slachtoffer vaak het geld van de reparatie gestort, waarna het slachtoffer het bij een andere garage goedkoper kan laten repareren: boeiend!

En och, een paar weekjes met minderwaardig moet wel kunnen toch? Mocht je autistisch zijn dan kan je morgen ook even vriendelijk de winkel opbellen en vragen of ze een beter alternatief hebben voor tijdelijk en dat je daar ook wel voor wilt betalen, ik neem aan dat je een zwart/wit televisie hebt ontvangen of een 15 inch televisie trouwens aangezien je zo laag over het toestel spreekt.

[ Voor 8% gewijzigd door President op 19-04-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel iets verduidelijkt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

Stel: de ouders kopen exacte dezelfde tv nieuw (voor 1200 euro) en ruilen hem om met jou. Jij bent schadeloos gesteld. Prima toch?

Waarom zou jij dan nog recht van spreken hebben over wat er gebeurd na de ruil? Misschien hangen je buren de kapotte tv wel op hun slaapkamer?

En heel misschien hebben de buren het risico op zo'n ongeluk afgekocht door jarenlang premie te betalen aan een verzekering; in plaats van zo'n groot bedrag ineens op het moment van ongeluk.

En in ons huidige duurzame milieu lijkt het me logisch dat de bruikbare onderdelen van je oude tv (die dan niet meer van jou is), een tweede leven krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
HuHu schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:14:
[...]

Stel: de ouders kopen exacte dezelfde tv nieuw (voor 1200 euro) en ruilen hem om met jou. Jij bent schadeloos gesteld. Prima toch?

Waarom zou jij dan nog recht van spreken hebben over wat er gebeurd na de ruil? Misschien hangen je buren de kapotte tv wel op hun slaapkamer?

En heel misschien hebben de buren het risico op zo'n ongeluk afgekocht door jarenlang premie te betalen aan een verzekering; in plaats van zo'n groot bedrag ineens op het moment van ongeluk.

En in ons huidige duurzame milieu lijkt het me logisch dat de bruikbare onderdelen van je oude tv (die dan niet meer van jou is), een tweede leven krijgen.
Daar gaat het volgens mij niet om, het gaat er volgens mij vooral om dat TS niet wil dat de winkel winst maakt op dit geheel omdat TS vindt dat hij een bruikleen televisie heeft ontvangen die zwaar, zwaar onvoldoende presteert... En dat hij dus boos/geïrriteerd is op de betreffende winkel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllesKan
President schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:21:
Daar gaat het volgens mij niet om, het gaat er volgens mij vooral om dat TS niet wil dat de winkel winst maakt op dit geheel omdat TS vindt dat hij een bruikleen televisie heeft ontvangen die zwaar, zwaar onvoldoende presteert... En dat hij dus boos/geïrriteerd is op de betreffende winkel...
Dat denk ik ook. Maar bij mij kreeg hij helemaal geen leentoestel, dus hij mag blij zijn i.p.v. teleurgesteld.

(Enig idee hoe de gemiddelde 'klant' omgaat met een 'leentoestel'? Ik wel. Varkens zijn het.)

Ik ben overigens ook wel benieuwd wat TS betaald voor dat schade rapport en wat dat 'inferieure' leentoestel hem kost.

[ Voor 9% gewijzigd door AllesKan op 19-04-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik vind het simpelweg jammer dat als je al rap kunt constateren dat de schade dermate groot is dat de tv vervangen moet worden, dat het dan onnodig is om een handeling te moeten voldoen om de oude tv nu al in te nemen, en een bruikleen toestel neer te zetten.
Ik kijk dus nog liever tegen m’n beschadigde tv aan, dan tegen dit leen toestel.

Terwijl het in mijn ogen beter zou zijn de oude te laten hangen totdat de verzekering ( hoe dan ook ) een (vervangend) nieuw toestel aanlevert.
Dat ze dan (de verzekeraar of fabrikant) de oude beschadigde meenemen is helemaal ok.

[ Voor 7% gewijzigd door HyperTrophy op 19-04-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:20

3DDude

I void warranty's

een leen tv? hier kwamen ze om een pixel die vast zat het paneel vervangen.
LG C9 55" was zo gebeurt hoor denk klein kwartiertje...

Hij wist mij te vertellen dat het paneel 800 kost.

[ Voor 14% gewijzigd door 3DDude op 19-04-2022 22:08 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

HyperTrophy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:04:
Ik vind het simpelweg jammer dat als je al rap kunt constateren dat de schade dermate groot is dat de tv vervangen moet worden, dat het dan onnodig is om een handeling te moeten voldoen om de oude tv nu al in te nemen, en een bruikleen toestel neer te zetten.
Ik kijk dus nog liever tegen m’n beschadigde tv aan, dan tegen dit leen toestel.

Terwijl het in mijn ogen beter zou zijn de oude te laten hangen totdat de verzekering ( hoe dan ook ) een (vervangend) nieuw toestel aanlevert.
Dat ze dan (de verzekeraar of fabrikant) de oude beschadigde meenemen is helemaal ok.
Dat is jouw oordeel. Wie weet heeft de fabrikant wel nieuwe techniek X of Y toegepast waardoor ze dat ding tegen relatief weinig kosten kunnen herstellen. Dat doen ze alleen niet bij jou thuis dus die TV moet ergens heen, en dan komt er een gerepareerde of nieuwe bij jou terug. In de tussentijd heb je even geen TV, zo gaat dat nou eenmaal. Net als wanneer iemand jouw auto kapot rijdt zal deze hersteld moeten worden op een moment dat jij hem niet gebruikt op een plaats waar jij bent. Dat je een leentoestel hebt is alleen maar fijn voor je.

Alleen in jouw ogen is complete vervanging de enige mogelijkheid, en daar heeft de fabrikant misschien een andere mening over. Dat een paneel vervangen duurder is dan een volledig nieuwe TV is volgens mij nergens gezegd. Zeker in de huidige tijd van chiptekorten kan ik me voorstellen dat dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De winkel heeft hier geen enkele profijt van.

Verkoopprijs nieuw toestel
Inkoop nieuw toestel -
Schaderapport voor verzekering -
Voorrijdkosten 2 keer -
Geïnvesteerde tijd -

Jouw "schadetoestel" wordt niet door de winkel gerepareerd voor wederverkoop, hooguit ingezet als leentoestel wanneer de schade te overzien is. In het minste geval moet het worden opgestuurd naar een bedrijf waar de verzekering contact mee heeft voordat er enige bedrag wordt uitgekeerd aan de winkel.

Is al aardig wat jaren geleden maar ik heb een aantal jaren bij een dergelijke winkel gewerkt in de bezorging. Hierdoor het nodige wel meegekregen wat er achter de schermen gaande is in dergelijke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
DataGhost schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:12:
[...]

Dat is jouw oordeel. Wie weet heeft de fabrikant wel nieuwe techniek X of Y toegepast waardoor ze dat ding tegen relatief weinig kosten kunnen herstellen. Dat doen ze alleen niet bij jou thuis dus die TV moet ergens heen, en dan komt er een gerepareerde of nieuwe bij jou terug. In de tussentijd heb je even geen TV, zo gaat dat nou eenmaal. Net als wanneer iemand jouw auto kapot rijdt zal deze hersteld moeten worden op een moment dat jij hem niet gebruikt op een plaats waar jij bent. Dat je een leentoestel hebt is alleen maar fijn voor je.

Alleen in jouw ogen is complete vervanging de enige mogelijkheid, en daar heeft de fabrikant misschien een andere mening over. Dat een paneel vervangen duurder is dan een volledig nieuwe TV is volgens mij nergens gezegd. Zeker in de huidige tijd van chiptekorten kan ik me voorstellen dat dat niet het geval is.
Niet in mijn ogen, het waren de woorden van degene die het kwam ophalen.
Vervangen of nieuw maakt mij heus niet uit. Bij vervangen ben ik natuurlijk blij met een leen toestel, maar goed we gaan het meemaken hoe dit verder verloopt.
Je moet ook begrijpen dat het een duur toestel is geweest, en je snel gewend raakt aan zoiets als 4K en HDR etc.

En dat je dan helaas en door toedoen van een ander noodgedwongen het voor onbepaalde tijd met een leen toestel moet doen, voelt dat even als dubbel pech. Dat is nu eenmaal een gevoel.
Dit is een forum, en een beetje een uitlaatklep ;)

Ik vind het gewoon bijzonder hoe deze zaken verlopen, en vraag daarom naar ervaringen.

[ Voor 12% gewijzigd door HyperTrophy op 19-04-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

HyperTrophy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:24:
[...]

Ik vind het gewoon bijzonder hoe deze zaken verlopen, en vraag daarom naar ervaringen.
Ervaringen? Schade is altijd kut, komt altijd op een moment dat het niet uitkomt, het pad naar de oplossing is zelden 100% naar tevredenheid en er is een dikke kans dat je op de een of andere manier toch een beetje inlevert. Dus eigenlijk precies wat je nu meemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1762102

Ik denk niet dat er veel te verzekeren valt indien een kind het heeft stuk gemaakt.

Maar als ik het goed lees was het een ander kind dat het stuk gemaakt heeft? in zulke gevallen kan je misschien een soort van schadeclaim bij de ouders doen.

Voor de rest hangt alles af van de garantie. Maar in weinig gevallen kun je een nieuw toestel krijgen en het oude zelf nog houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:38
Anoniem: 1762102 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:44:
Ik denk niet dat er veel te verzekeren valt indien een kind het heeft stuk gemaakt.

Maar als ik het goed lees was het een ander kind dat het stuk gemaakt heeft? in zulke gevallen kan je misschien een soort van schadeclaim bij de ouders doen.

Voor de rest hangt alles af van de garantie. Maar in weinig gevallen kun je een nieuw toestel krijgen en het oude zelf nog houden.
Voor dit soort zaken is een aansprakelijkheidsverzekering.
Waar zelfs mijn hond schade mag maken en ik het nog vergoed krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1762102

Ja, maar is dat ook geldig als de hond jouw eigen spullen zit, of enkel als het een ander benadeeld?

Want dan zouden het toch de ouders van het kind zijn die aansprakelijk zijn, en niet zijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:24
Ten eerste zul je moeten afwachten of de verzekering de tv laat repareren, de dagwaarde vergoedt, dan wel het hele toestel vergoedt. In de laatste twee gevallen wordt verzekeraar eigenaar van het oude toestel. In het eerste geval heeft een reparateur "profijt" van jouw malheur en is jouw beschadiging opgelost. In het tweede en derde geval heeft een verkoper voordeel omdat die een nieuwe tv mag leveren. Veel moeilijker is het volgens mij niet. Ik ben alleen bang dat jij in geen van de gevallen tevreden zal zijn. Bovendien zie ik in geval twee (vergoeding dagwaarde) een nieuw topic aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 1762102 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:44:

Anoniem: 1762102 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:07:
Ja, maar is dat ook geldig als de hond jouw eigen spullen zit, of enkel als het een ander benadeeld?

Want dan zouden het toch de ouders van het kind zijn die aansprakelijk zijn, en niet zijzelf.
Of je leest de TS. Het is andermans kind die de schade heeft veroorzaakt....

/edit
Ik zie na dat @HyperTrophy om onduidelijke redenen de frase "kind van mijn zwager" heeft veranderd in "een kind".... Ik geef toe dat de TS nu niet 100% duidelijk meer is..

[ Voor 49% gewijzigd door FreakNL op 20-04-2022 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
In Belgie hebben we hiervoor een 'familiale verzekering'. In dit geval zouden de ouders van het kind dit aangeven aan hun verzekering, afhankelijk van hun polis betalen ze een vrijstelling (meestal 250 euro), en kunnen ze een gelijkaardig (of hetzelfde) model in de winkel gaan kopen, en krijgen ze het geld van de verzekering terug. Het oude toestel is dan in mijn ogen eigendom van de ouders van het kind, aangezien ze je een nieuw toestel bezorgd hebben. De verzekering gaat het defecte toestel niet opvragen. Bij duurdere voorwerpen zoals auto's is dit natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:38
Anoniem: 1762102 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:07:

Enkel aan andere zoals hier het geval is. Maar slaapt hij mijn dure jas van 300 euro (die ik niet heb) dan vergoed mijn inboedelverzekering het wel weer. Net zoals mijn kind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Laatst online: 13-07 00:34
Is dit niet hetzelfde als bij de afhandeling van autoschade wanneer je wordt aangereden. Gedurende de reparatietijd verblijft je auto bij het schadeherstelbedrijf en krijg je een leenauto (ja, die kan ook kleiner of minder luxe zijn dan je eigen auto).
De schade expert bekijkt de schade. Als deze nog hersteld kan worden, dan worden de kosten verhaald op de verzekeraar van de veroorzaker.
Als de schade niet hersteld wordt (de reparatiekosten zijn hoger dan de dagwaarde van de auto = total loss), dan zul je een bepaald bedrag krijgen uitgekeerd van de verzekeraar. Daarmee kun je al dan niet een andere auto voor kopen. De leenauto lever je dan weer in bij het schadeherstelbedrijf.

Als je auto nou voor televisie vervangt, dan kom je denk ik al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Mooie vergelijking @ruftman

Ik kan me daar wel in vinden; nu maar hopen op een spoedig en goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:07
bszz schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:11:
Ten eerste zul je moeten afwachten of de verzekering de tv laat repareren, de dagwaarde vergoedt, dan wel het hele toestel vergoedt. In de laatste twee gevallen wordt verzekeraar eigenaar van het oude toestel. In het eerste geval heeft een reparateur "profijt" van jouw malheur en is jouw beschadiging opgelost. In het tweede en derde geval heeft een verkoper voordeel omdat die een nieuwe tv mag leveren. Veel moeilijker is het volgens mij niet. Ik ben alleen bang dat jij in geen van de gevallen tevreden zal zijn. Bovendien zie ik in geval twee (vergoeding dagwaarde) een nieuw topic aankomen.
En dit ligt dan ook nog aan de verzekering. Hier heb ik een soortgelijk iets gehad maar dan met een hond die er tegenaan sprong (klein diep krasje precies in het midden.....). Daarbij kwam de verzekering aan huis, gaf aan dat ik de oude mocht houden en een nieuwe mocht kopen. Voordeel was toen dat de TV net een jaar oud was en daarom de nieuwwaarde vergoed werd.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Laatst online: 13-07 00:34
redwing schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:48:
[...]

En dit ligt dan ook nog aan de verzekering. Hier heb ik een soortgelijk iets gehad maar dan met een hond die er tegenaan sprong (klein diep krasje precies in het midden.....). Daarbij kwam de verzekering aan huis, gaf aan dat ik de oude mocht houden en een nieuwe mocht kopen. Voordeel was toen dat de TV net een jaar oud was en daarom de nieuwwaarde vergoed werd.
Dat is netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@HyperTrophy Als je geen leentoestel had gekregen, had je een topic aangemaakt dat men geen leentoestel achterlaat. Wees blij dat deze zak het zo voor je op wilt lossen. Als de TV total loss is en jij wordt netjes vergoed, dat is het toch opgelost voor jou ?
Wat denk je hoe ik aan schade auto's kom :P
Die koop ik ook rechtstreeks van verzekering of merkdealer. Maar ik denk bij een TV, dat deze milieuverantwoordelijkheid wordt afgevoerd.

De dagwaarde van de TV wordt in maanden met 1% verlaagd, dus nu 90% waard van je aankoopprijs( voor verzekeringswaarde). + de schade die er af wordt gehaald... de TV is meer dan 40% waard, waardoor de volle aankoopwaarde wordt vergoed.(een TV met een nieuwwaarde boven de E300,- heeft een afschrijvingstermijn van 8j, en er blijft altijd 20% over bij brandschade)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
eerste prijsopgaaf van de elektra zaak is al binnen:

kosten vervangen van paneel ( OLED 48" Module-AM ) is geschat op € 1037,92

Beniewd hoe dit zal gaan. de zaakhouder zei zelf dat dit soms ook nog wel eens via m'n eigen inboedelverzekering zou kunnen moeten gaan, omdat het een minderjarig kind betreft in familiare kring.

deze gaat eerst gewoon naar de tegenpartij, kijken hoe dit verder verloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:44

DukeBox

loves wheat smoothies

In beginsel mag er geen winst gemaakt worden bij een verzekeringskwestie. Maar dat terzijde, wie zegt er dat de winkel geen kosten heeft gemaakt ? Er moet iemand van de winkel naar kijken, een rapportje op maken, dit aan de verzekering overhandigen. Het zou best mogelijk zijn dat het 'houden' van de beschadigde tv een deel is van deze overeenkomst van vergoeding. Ik snap eigenlijk niet waar je je druk om maakt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
dat punt mag je inmiddels negeren, en niet opnieuw oprakelen. zie het als een misverstand en uit emotie geschreven ( mag toch ;) )

we gaan het meemaken hoe dit verloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
HyperTrophy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:22:
dat punt mag je inmiddels negeren, en niet opnieuw oprakelen. zie het als een misverstand en uit emotie geschreven ( mag toch ;) )

we gaan het meemaken hoe dit verloopt
Hoe wil je zelf dat het wordt opgelost? Precies dezelfde tv terug? Een televisie met vergelijkbare specs die nu maar 900 euro kost? 1200 euro terug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

President schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:21:
[...]

Hoe wil je zelf dat het wordt opgelost? Precies dezelfde tv terug? Een televisie met vergelijkbare specs die nu maar 900 euro kost? 1200 euro terug?
Je quote notabene zelf de tekst: negeer dat puntje dan ook.

De TS geeft nu aan: Hij gaat naar de tegenpartij en kijkt hoe het loopt.

Mijn ervaring:
Mijn jonge kind ging met een loopauto tegen een net nieuwe kast aan van vrienden bij hun thuis en die raakte beschadigd. Dus ik heb mijn WA verzekering aangesproken, want kinderen tot 18 vallen daar automagisch onder. Heb gezegd wat er gebeurd is. De verzekering heeft het opgepakt met de eigenaar van de kast en de schade gedekt.

We zijn nog steeds vrienden.
We leefden nog lang en gelukkig.
The End

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
@President
Het liefst gewoon dezelfde tv terug, je raakt nu eenmaal gewend aan je laatste tv. In mijn geval was ik best fier op m’n eerste 4K HDR tv, en kon er eigenlijk geen nadelig iets aan vinden. Mooi beeld, goed geluid en dus prima specs.
Het was een nieuw toestel en aanzienlijk aan de prijs, het geld zat eens mee om eens een knappe tv kunnen kopen. Vandaar ook de emotie.

Mocht ik de dagwaarde nu ontvangen dan leg ik indien nodig geld bij om dezelfde te kopen, mogelijk een recenter model.

Maar eerst maar even afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Hann1BaL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:57:
[...]

Mijn jonge kind ging met een loopauto tegen een net nieuwe kast aan van vrienden bij hun thuis en die raakte beschadigd. Dus ik heb mijn WA verzekering aangesproken,
Ik wist niet dat je een loopauto tegenwoordig ook al WA kunt verzekeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
In welk land speelt dit zich allemaal af?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Om dit topic een goed vervolg te geven, de tussenstand tot nu toe.

de elektronica zaak waar de tv vandaan komt heeft een schade analyse gedaan, en komt uit op het vervangen/repareren van het paneel. Kosten daarvan zijn 1030,- euro.

De verzekering van de tegenpartij heeft me reeds dit bedrag overgemaakt.
Omdat de tegenpartij zelf nog een eigen risico van 30% moest betalen hebben we besloten de tv niet te laten repareren, maar dat deze naar de tegenpartij gaat.

Ikzelf heb nu een bestelling geplaatst bij een andere leverancier, voor het leveren van een zelfde type tv, maar dan van dit productiejaar. Ik heb hiervoor slechts 100 euro hoeven bijleggen.

Als het goed is worden beide toestellen deze week geleverd, de oude en de nieuwe. En kan de oude door naar de tegenpartij, en heb ik eindelijk na lang wachten weer een 'normale' tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HyperTrophy schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:23:
Om dit topic een goed vervolg te geven, de tussenstand tot nu toe.

de elektronica zaak waar de tv vandaan komt heeft een schade analyse gedaan, en komt uit op het vervangen/repareren van het paneel. Kosten daarvan zijn 1030,- euro.

De verzekering van de tegenpartij heeft me reeds dit bedrag overgemaakt.
Omdat de tegenpartij zelf nog een eigen risico van 30% moest betalen hebben we besloten de tv niet te laten repareren, maar dat deze naar de tegenpartij gaat.

Ikzelf heb nu een bestelling geplaatst bij een andere leverancier, voor het leveren van een zelfde type tv, maar dan van dit productiejaar. Ik heb hiervoor slechts 100 euro hoeven bijleggen.

Als het goed is worden beide toestellen deze week geleverd, de oude en de nieuwe. En kan de oude door naar de tegenpartij, en heb ik eindelijk na lang wachten weer een 'normale' tv.
Welke voorwaarden heb jij geaccepteerd van de verzekeraar van de tegenpartij?

Alleen maar om duidelijk te krijgen hoe of wat, want deze set-up is in mijn ervaring erg ongebruikelijk. (en is juist een enorm fraudegevoelige manier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:07
Vorkie schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:30:
[...]

Welke voorwaarden heb jij geaccepteerd van de verzekeraar van de tegenpartij?

Alleen maar om duidelijk te krijgen hoe of wat, want deze set-up is in mijn ervaring erg ongebruikelijk. (en is juist een enorm fraudegevoelige manier)
Dit is niet ongebruikelijk hoor. Ze stellen de schade vast en die krijg je dan uitgekeerd. Daarna mag je zelf weten wat je met dat geld doet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
'oude' beschadigde tv is inmiddels naar de tegenpartij, en de nieuw bestelde tv ( aangeschaft met de vergoeding vanuit de verzekering + bijbetaling ) hangt inmiddels.

Uiteindelijk duurt het allemaal langer dan dat je wilt, we hadden geluk met de goede service van de elektrazaak dat we überhaupt een leentoestel kregen. Al was het qua beeld en geluidskwaliteit wel even 'inleveren'.

[ Voor 66% gewijzigd door HyperTrophy op 31-05-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik heb een vraag over de normale gang van zaken bij de volgende kwestie:

Een kind heeft een speelgoed auto tegen m’n tv gegooid waardoor er een putje in zit ( ca 3-4mm )

De ouders hebben ondertussen de elektra zaak gebeld, en deze hebben m’n tv meegenomen voor inspectie, en me een leen toestel achter gelaten.

Mijn vraag is, wat gebeurd er met mijn oude tv?

Ik zou het bespottelijk vinden als de elektra zaak de tv mag houden, en deze door kan verkopen voor een lagere prijs. En het zou net zo bespottelijk zijn als de ouders de oude tv zou toe eigenen omdat hij er mogelijk nog onkosten hiervan zou hebben zoals eigen risico.

Kortom, wat is de normale werkwijze hier mee?

Het betreft een Lg OLED C1 48” gekocht in Juni 2021 voor ruim 1200 euro
wat is er bespottelijk aan dat ouders of zaak de oude houden als jij een nieuwe krijgt? Waar zou ie anders heen moeten?

edit: oops.... oud topic... nevermind
Pagina: 1