Numpad/ keypad van Android Telefoon app ongewenst gewijzigd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb sinds kort dat mijn numpad/ keypad in de Android Telefoon app gewijzigd is naar onderstaande afbeelding. Dit was eerst anders en ik vermoed dat dit gebeurt is na de installatie van de Xelion 8 app. Echter weet ik dat niet zeker. Hebben jullie ervaring met de Xelion 8 app of eventueel enig idee waar ik het originele numpad/ keybad van de Android Telefoon app kan instellen/ herstellen? Alvast bedank voor jullie reacties!

Ps. Ik heb al geprobeerd de Xelion 8 app te verwijderen en mijn telefoon te herstarten. Dit heeft helaas niet gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9JU-rymW93A_m0rIgzUM7mlNJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qw69A0ynXiaOHQXqkh8VcXMz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Aurera op 19-04-2022 16:48 ]

Beste antwoord (via Aurera op 20-04-2022 17:56)

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dit ziet er bij mij hetzelfde uit. Zou het geen nieuwe (?) generieke layout zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
Ik heb intussen aardig wat dingetjes geprobeerd, maar die mochten helaas niet baten:

- Reboot + clear cache van het gehele toestel gedaan
- Van de app Telefoon opslag en cache wissen
- Van de app Gboard opslag en cache wissen

Wanneer ik de opslag van de app Telefoon wis, en vervolgens de app Telefoon opstart, krijg ik weer de goede keypad te zien. Echter, wanneer de app Telefoon opnieuw start (omdat je ‘m even niet gebruikt) is hij toch weer weg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Wat meer informatie zou handig zijn, is je telefoon geroot? Welke merk/type telefoon betreft het?

De stappen zoals je hierboven beschrijft doen software matig weinig. Een hard reset zou voor een non-rooted telefoon je problemen moeten verhelpen maar ik vermoed dat er meer aan de hand is in jouw geval.

Je zou ook kunnen proberen om een andere rom te flashen maar dat is zeer afhankelijk van het merk / type.

[ Voor 8% gewijzigd door freestyler2 op 19-04-2022 19:54 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dit ziet er bij mij hetzelfde uit. Zou het geen nieuwe (?) generieke layout zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1762102

Als het door een app zou zijn, zou deze verwijderen voldoende moeten zijn.

Soms gebeurt het ook dat door een update alles wordt aangepast, en dan zou je dit normaal via de gewone instellingen terug kunnen aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb ik hier ook, is vrijwel nieuw ja, gekke Google.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
Allereerst bedankt voor jullie reacties!

@freestyler2 Je hebt helemaal gelijk. Het gaat om een OnePlus Nord. Toestel is niet geroot of iets degelijks. Ik gebruik 'm gewoon helemaal origineel. Laatste updates die beschikbaar waren staan er al reeds op.

@erwn en @CLB Jullie geven aan dat het er bij jullie ook zo uitziet. Dan ga ik er denk ik vanuit dat het een doorvoering is van Google.

Hieronder nog een screenshot zoals het er hiervoor uitzag. Ik vind onderstaande in ieder geval een stuk frisser ogen dan de nieuwe looks :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZa5sS0QDd3yd-dfXxvmQo7xfGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/54JnE914v8d1LxHBOOssVRir.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

Is material you design taal van Google.
Is Android 12. Maar google past dit ook toe op andere diensten. Waaronder de dialer.

Vind het zelf wel mooi

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Anoniem: 1762102 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:26:
Als het door een app zou zijn, zou deze verwijderen voldoende moeten zijn.

Soms gebeurt het ook dat door een update alles wordt aangepast, en dan zou je dit normaal via de gewone instellingen terug kunnen aanpassen.
Het komt maar zelden voor dat je naar de oude look terug kunt gaan, zeker als het om een 'consistente' look over heel Android gaat.

The devil is in the details.

Pagina: 1