Hallo allen!
Sinds kort compileer ik m'n eigen kernel. De prestatie verschillen zullen miniem zijn, maar het is leuk om te doen en leerzaam.
Op dit moment gebruik ik de volgende "flags":
Nu ben ik me druk aan het inlezen over wat de verschillende opties precies doen, maar waar ik vooral geinteresseerd in ben, zijn er mensen hier die een kernel draaien gecompileerd met -O3?.
Ik lees er verschillende dingen over, en benchmarks zijn lastig te vinden.
Side-note: Het compileren van m'n eigen Proton voor Steam games geeft wel degelijk prestatie verbeteringen, vooral in de minima.
Sinds kort compileer ik m'n eigen kernel. De prestatie verschillen zullen miniem zijn, maar het is leuk om te doen en leerzaam.
Op dit moment gebruik ik de volgende "flags":
code:
1
2
3
4
5
| CFLAGS="-march=native -O2 -pipe -fno-plt -fexceptions \ -Wp,-D_FORTIFY_SOURCE=2 -Wformat -Werror=format-security \ -fstack-clash-protection -fcf-protection" LDFLAGS="-Wl,-O1,--sort-common,--as-needed,-z,relro,-z,now" LTOFLAGS="-flto=auto" |
Nu ben ik me druk aan het inlezen over wat de verschillende opties precies doen, maar waar ik vooral geinteresseerd in ben, zijn er mensen hier die een kernel draaien gecompileerd met -O3?.
Ik lees er verschillende dingen over, en benchmarks zijn lastig te vinden.
Side-note: Het compileren van m'n eigen Proton voor Steam games geeft wel degelijk prestatie verbeteringen, vooral in de minima.