Kan niet inloggen op Facebook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderu
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-06-2022
Mijn vraag
Hi,

Ik kan niet inloggen op Facebook, omdat hij een tweestapsverificatie code vraagt. Ik ben overal uitgelogd op Facebook. dus kan de Facebook authenticator niet inzien. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact opnemen met Facebook is onmogelijk en dit probleem staat niet op het internet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08
Facebook authenticator?

Normaal heb je toch gewoon een app of een telefoonnummer waarnaar een code wordt verzonden / gegenereerd.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQgZ6uBastIfhRyUuQYOrYrb_co=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e23lSa8dUaYwnhVKjPouRvWS.png?f=fotoalbum_large

Als ik op ''Andere verificatiemethode nodig?'' klik krijg ik ook geen andere manier om de code te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

SambalBij

We're all MAD here

Je moet nu je 2FA app openen (Google Authenticator, Microsoft Authenticator, Authy...etc) die je hebt gebruikt toen je dit instelde. Die geeft nu een code weer, en die moet je invoeren.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderu
Ik heb toentertijd ingesteld dat ik het met de Facebook authenticator app de code kan krijgen. Helaas kan je alleen de code krijgen als je in Facebook zelf bent en dat kan voor mij momenteel dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Hmm ja lees idd dat dat ("Code generator") ooit een optie was. Zo te zien inmiddels niet meer, en moet je een externe authenticator app gebruiken.

Dat was ook wel een domme optie van ze dan, want dan kun je jezelf buitensluiten (zoals je nu merkt...)

Geen idee wat dan de opties zijn... (Oud) device terugvinden wat nog is ingelogd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-08 14:47
sanderu schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:34:
Ik heb toentertijd ingesteld dat ik het met de Facebook authenticator app de code kan krijgen. Helaas kan je alleen de code krijgen als je in Facebook zelf bent en dat kan voor mij momenteel dus niet..
Een 2FA is juist bedoeld om mee in te loggen. Dat je denkt ingelogd moet zijn om de 2FA te kunnen gebruiken is niet juist.

Verder: er bestaat volgens mij niet zoiets als de "Facebook Authenticator App". Als ik in de google store kijk zie ik die niet onder apps gepubliceerd door Meta. Daarnaast wijzen de FAQ op facebook naar Authenticator apps van derden (dus niet van Facebook zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderu
https://www.facebook.com/...487298?id=199156230960298

Zij hebben dit daadwerkelijk zo ingesteld. Je kan er alleen in als je bent ingelogd:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

goldcard schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:41:
[...]

Een 2FA is juist bedoeld om mee in te loggen. Dat je denkt ingelogd moet zijn om de 2FA te kunnen gebruiken is niet juist.

Verder: er bestaat volgens mij niet zoiets als de "Facebook Authenticator App". Als ik in de google store kijk zie ik die niet onder apps gepubliceerd door Meta. Daarnaast wijzen de FAQ op facebook naar Authenticator apps van derden (dus niet van Facebook zelf).
Dat was mooi geweest, maar helaas lijken ze echt zo dom te zijn geweest... https://www.facebook.com/...?helpref=related_articles - Gaan om de 'Code generator' die *in* de facebook app onder privacy&security zit/zat....

@sanderu Er zijn wel alternatieven zo te zien; je kunt ze blijkbaar ook een SMS met code laten sturen, en waarschijnlijk heb je tijdens het instellen een lijst gekregen (en een backup van gemaakt!) met recovery codes voor wanneer je ooit je authenticator app zou kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderu
Krijg via SMS helaas geen code en de backup kan je alleen inzien als je bent ingelogd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Het lijkt er toch wel op dat die 'codegenerator' een externe app is/was als ik dit zo lees:

https://www.facebook.com/...30392?helpref=faq_content
Codegenerator werkt op je mobiele apparaat, zelfs als je geen toegang hebt tot tekstberichten (sms) of een internetverbinding. Je kunt de functie ook gebruiken als je ooit je wachtwoord opnieuw moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderu
Klopt! Ik zie hem alleen ook niet in mijn app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

sanderu schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:53:
Klopt! Ik zie hem alleen ook niet in mijn app store.
De app heet niet 'Code generator', ze bedoelen gewoon een TOTP-app. Dat is dus Google Authenticator, Authy, of ieder ander alternatief dat een 6-cijferige code kan genereren op basis van de huidige tijd.

Je hebt dus ooit zo'n app geïnstalleerd en een TOTP-secret daarin opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
@sanderu die zou je toch geinstalleerd moeten hebben op jouw tel? Gebruik je Android? Dan is dit volgens mij die app:

https://play.google.com/s...odemonkey.otpgeneratorapp

Lijkt alleen niet meer actief in gebruik te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Die 'Code generator' waar ze naar verwijzen is/was een authenticator code onderdeel ingebouwd in de facebook app!
Waar je zo te zien dus niet bij kunt wanneer je niet bent ingelogd. Je staat nu voor de dichte buitendeur en ziet je sleutels binnen op tafel liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderu
Dat klopt @SambalBij

De code werkt overigens niet van Google authenticator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderu
Facebook ook onbereikbaar.. slecht hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 16:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Dank voor dit topic, ik ga het gelijk aanpassen. Je hebt gelijk, wat is dit idioot zeg.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08
sanderu schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:03:
Facebook ook onbereikbaar.. slecht hoor
Wat heb je geprobeerd dan?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

sanderu schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:03:
De code werkt overigens niet van Google authenticator
Ik gebruik DUO Mobile als codegenerator en ooit binnen deze app een backup gemaakt van de accounts - wordt opgeslagen in Google Drive. Bij een nieuwe smartphone kan je dan weer een restore doen.

Heb je toevallig een back-up van je account(s) in de codegenerator die je eerder gebruikte voor o.a. facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderu
HKLM_ schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:52:
[...]

Wat heb je geprobeerd dan?
Ik heb geprobeerd een e-mailadres of tel. nummer te vinden, maar onvindbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderu
RoscoP schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:39:
[...]

Ik gebruik DUO Mobile als codegenerator en ooit binnen deze app een backup gemaakt van de accounts - wordt opgeslagen in Google Drive. Bij een nieuwe smartphone kan je dan weer een restore doen.

Heb je toevallig een back-up van je account(s) in de codegenerator die je eerder gebruikte voor o.a. facebook?
Ik heb al heel veel codegenerator apps geprobeerd, maar zat helaas geen goede tussen. Ik gebruikte altijd puur de Facebook Authenicator die alleen in de app zelf is te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35
Hier staat nog een manier om weer toegang te krijgen tot je Facebook account als je je 2FA niet meer hebt (bij punt 4). Er is een manier om contact op te nemen met Facebook en een kopie van je ID te uploaden, daarmee kunnen ze dan toegang geven tot je account.
Ik heb dit ook ooit gedaan voor een account van mijn zoon, is uiteindelijk wel gelukt, maar je moet wel geduld hebben.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtfWUSLSM1Ov8d3cOLUKfSoGMr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSRPYYCjYzxkxwIb1kDAeEhy.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij zijn er helaas niet meer opties mogelijk dan dit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakermouse
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-05-2022
Dat klopt inderdaad.
Heb bij mijn weten alle denkbare opties al geprobeerd maar nope. Je ziet de sleutels door het (raam) maar je kan er niet bij.
Heb me ondertussen wel 10 x opnieuw aangemeld, maar krijg iedere keer de melding van: (je account is vergrendeld).
Tja, wat kan je nou nog verder doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDoKa
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik ben uitgelogd bij Facebook en kom er met geen mogelijkheid meer in, omdat de codegenerator IN de app zelf zit. SMSjes met codes komen niet aan (wel om het wachtwoord te herstellen overigens).
Benieuwd of er al een oplossing is bedacht door iemand? Ik zit redelijk met m'n handen in het haar, aangezien ik aan dit account een aantal bedrijfspagina's heb gekoppeld waar ik nu dus ook niet meer bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linhanie
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-08-2022
Zelfde probleem hier en ook bij een collega. Ik krijg ook de andere opties om in te loggen niet te zien en de geboden opties werken niet.

Ik heb Authy lang geleden geïnstalleerd als externe app, maar de codes die hij hier genereert werken ook niet.
Hopelijk komt er iemand achter de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rxchl
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-11-2022
Hi,
Ik heb momenteel al twee weken hetzelfde probleem.. Is er al een oplossing gevonden? Mijn account is ook gekoppeld aan een aantal bedrijfsaccounts die ik gebruik voor mijn werk.. Toegang tot mijn eigen account is dus best noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbo sneeuw
  • Laatst online: 15-11-2022
Goedemorgen mijn vraag is heeft er iemand ervaring met Corenhacks11 hij beweert dat hij je account kan terug halen. Ben er niet zo van onder de indruk. Hoor het graag Gr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brakkebenny
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-07 13:13
turbo sneeuw schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:28:
Goedemorgen mijn vraag is heeft er iemand ervaring met Corenhacks11 hij beweert dat hij je account kan terug halen. Ben er niet zo van onder de indruk. Hoor het graag Gr
NEE! Gewoon NIET doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

turbo sneeuw schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:28:
%"hacker"%. hij beweert dat hij je account kan terug halen.
Niet doen. 1) illegaal, strafbaar (max 4 jaar gevangenisstraf). 2) als wanneer FB er achter komt ben je je account al helemaal permanent kwijt. 3) kans op oplichting. 4) sponsoren van foutedingendoen

Verder kan ik niet helpen, geen idee hoe zinnig contact te krijgen met FB over zoiets. Alleen: zorg allen voor backups, meervoud, van de password manager en MFA entries zodat het voortaan niet meer gebeurt. Maar daar heb je nu niets aan..

[ Voor 27% gewijzigd door F_J_K op 15-11-2022 10:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rxchl
  • Laatst online: 22-11-2022
Ik heb mijn gegevens aan Facebook doorgegeven (naam + kopie ID-bewijs) en na enkele dagen had ik weer toegang tot mijn account!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdgevel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Iemand hier nog een oplossing zelfs het uploaden lukt niet bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDoKa
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik lees ook nog steeds mee. Ik kan ook niets uploaden, want daarvoor moet je ingelogd zijn. @Rxchl heel benieuwd hoe jij het toch voor elkaar hebt gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julgrijs
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb exact hetzelfde probleem. Iemand al nieuws over waar je facebook kan contacteren om je identiteit te bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annelien
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb dit probleem ook. Ik heb wel contact gehad met een helpdesk van Facebook via de Business-ingang. Daar zeiden ze geen support te geven voor deze problemen. Ze adviseerde me te doen alsof ik gehackt was, zodat ik mn account kan herstellen. Maar daarvoor moet je inloggen en dat kan ik niet.

Ik heb ook de Google helpdesk gevraagd, omdat ik via hun app mn 2fac had geactiveerd, maar zij verwijzen terug naar Facebook. Ik heb daar ondertussen tig bugs ingeschoten over dit probleem, maar daar hoor je natuurlijk nooit wat op terug.

Ondertussen krijg ik wekelijks een mailtje van Facebook met alle nieuwe meldingen die in gemist heb door al zo lang niet ingelogd te zijn. Gruwelijk frustrerend. Ze lijken zelf totaal niet in de gaten te hebben dat ze hun noodingang hebben gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave22
  • Laatst online: 05-08 15:54
Helaas ook dit probleem.. geprobeerd contact te zoeken via business.

Ze volgen de standaard stappen en daar stopt het dan ook.. Ik heb gevraagd om de 2fa te deactiveren maar dat mogen ze niet doen, zelfs niet met toestemming + id.

Wat een ellende.. aan de telefoon zeggen ze dood leuk ''ja dit is alles wat we kunnen doen''.

Iemand nog enig idee? (Codegenerator activeren in de app werkt niet, krijg geen SMS. Terwijl ik overige SMSjes wel kan ontvangen. Bug in de codegenerator?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:33
Ik zou gelijk gewoon afscheid nemen van Facebook. Jij bent er voor hun niet andersom, dat blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave22
  • Laatst online: 05-08 15:54
valkenier schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:18:
Ik zou gelijk gewoon afscheid nemen van Facebook. Jij bent er voor hun niet andersom, dat blijkt maar weer.
Enige nadeel is dat ik voor werk wel in de business suite moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Heeft iemand al een oplossing. Hier ook hetzelfde probleem. Mijn Facebook is gekoppeld aan mijn business account. Ik kan nu nergens meer bij. Het is flinke loop waar je in terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossche Bol
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 18-11-2024
Hier nog iemand die niet meer kan inloggen op Facebook vanwege tweetraps beveiliging,

Sinds 3 dagen kan ik niet meer in mijn account, omdat ik geen sms/whatsapp via de ingestelde tweestapsbeveiliging binnen krijg:
Op m’n telefoon (FB app) krijg ik wel de melding: "we kunnen momenteel geen code verzenden, probeer het over enkele minuten opnieuw"

Via "wachtwoord vergeten" kan ik zowel via via mn emailadres als mijn telefoonnummer wel m’n wachtwoord veranderen, dus het telefoonnummer klopt nog steeds binnen het systeem van facebook,
Na t gelukte veranderen van het wachtwoord, weer geen SMS/whatsapp met beveilingscode die ik moet invullen met inloggen.

Laatste optie die ik op de helppagina gevonden had, is doen alsof je acount is gehackt.
Via die optie met PC met de reguliere browser Chrome krijg ik een foutmelding: "er is een technische fout opgetreden met deze functie, we werken aan een oplossing"
Via die optie met PC met een andere browser krijg ik een foutmelding: " een ander apparaat kiezen om door te gaan "
Via die optie met de telefoon krijg ik de melding: "een ander apparaat kiezen om door te gaan"

Van 2 bedrijfspagina's ben ik de beheerder en ik kan er al 3 dagen niet meer in :-(
Begint nu toch wel een probleem te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossche Bol
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 18-11-2024
Dit heeft voor mij gewerkt:

1) Ga naar www.messenger.com in de browser van je pc.

2) Log in met je Facebook-gebruikersnaam en wachtwoord.

3) Volg de paar eenvoudige aanwijzingen die verschijnen.

4) Zodra je succesvol bent ingelogd op Messenger, klik je op je profielfoto en selecteer je "Ga naar profiel" en volg de stappen.
Pagina: 1