Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-04 12:10
Beste,
Ik heb vandaag via de mijn ing app 2 betaalverzoeken verstuurd, en deze zijn ook afgeschreven van zijn en haar rekening. Dat heb ik gezien.

Echter er is bij mij niks bijgeschreven?

Normaal gaat hier nooit zo lang overheen toch?

Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:01
Volgens mij zijn er wat problemen/storingen, zie ook https://allestoringen.nl/storing/ing/

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
Oei, dat zou vervelend zijn aangezien het om 1000+ euro ging.

Ik had die site inderdaad ook al bekeken, maar had verwacht dat het inmiddels wel opgelost zou zijn. Aangezien er na 19 uur veel minder storingen gemeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:35
Heb je de ING al gecontacteerd hierover? Dat zou logische eerste stap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
Jazeker, het noodnummer gebeld haha, de reguliere klantenservice was op dat moment helaas niet meer bereikbaar.

Maar ze zagen niks aparts.

Anders probeer ik morgenvroeg de klantenservice te bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pin me er niet op vast, maar: Niet alle transacties gaan via instant payment, zeker als het tussen verschillende banken gaat en wellicht hogere bedragen. Als het een reguliere betaling is (niet instant payment), dan heb je te maken met een weekend gevolgd door een feestdag.

Anderzijds zijn er ook Appjes om te faken dat je betaald hebt. Als je in jouw betaalverzoek app ziet dat het voldaan is, zou je waarschijnlijk vandaag het geld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
tdn135 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 05:04:
Pin me er niet op vast, maar: Niet alle transacties gaan via instant payment, zeker als het tussen verschillende banken gaat en wellicht hogere bedragen. Als het een reguliere betaling is (niet instant payment), dan heb je te maken met een weekend gevolgd door een feestdag.

Anderzijds zijn er ook Appjes om te faken dat je betaald hebt. Als je in jouw betaalverzoek app ziet dat het voldaan is, zou je waarschijnlijk vandaag het geld krijgen.
Betaalverzoeken worden toch 24/7 verwerkt zover als ik weet?

Of leer ik nu iets nieuws? Normaal krijg ik ook een melding dat het betaalverzoek is voldaan, nu ook niet gekregen. Dus blijft een apart verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door TomTom1990 op 19-04-2022 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:15
Ik zou even tot 10u in de ochtend afwachten.

Tussen ING en andere banken is vaak nog geen directe betaling mogelijk, deze wordt meestal op de eerstvolgende werkdag in de ochtend tussen 9 en 10u uitgevoerd.

En ja de ING is hierin de uitzondering is mijn ervaring. Tussen de andere grote banken heb ik dit niet meer gehad sinds instant payment is ingevoerd (ABN AMRO, Rabobank en SNS bank).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:14
DutchKel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 05:43:
Ik zou even tot 10u in de ochtend afwachten.

Tussen ING en andere banken is vaak nog geen directe betaling mogelijk, deze wordt meestal op de eerstvolgende werkdag in de ochtend tussen 9 en 10u uitgevoerd.

En ja de ING is hierin de uitzondering is mijn ervaring. Tussen de andere grote banken heb ik dit niet meer gehad sinds instant payment is ingevoerd (ABN AMRO, Rabobank en SNS bank).
Dat gaat tegenwoordig gewoon via ideal bij een betaalverzoek. Alle keren het direct op mijn rekening als de ander op betalen geklikt heeft. Ook op zondag en de betalende partij zat bij de abna en rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:46
ING betaalverzoek is altijd instant ook tussen andere banken die aangesloten zijn met instant payments:
Naast ING zijn dat ABN AMRO, Rabobank, SNS, ASN bank, Regiobank, BLG Wonen, Zwitserleven bank, Knab, Triodos, NWB Bank en LeasePlan Bank
Welke bank had de andere partij?

En wellicht te maken met een storing?

[ Voor 12% gewijzigd door corporalnl op 19-04-2022 06:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn de dame en heer bekenden van je? Dan is er nog weinig aan de hand, Desnoods kan die betaling nog een keer gedaan worden.

Zijn de dame en heer geen bekenden van je? Weet je het dan zeker dat je naar een echte ING-app hebt zitten kijken? In het verleden is daar best veel mee gerommeld en zat je naar een nepversie te kijken waar wil de bedragen af waren geschreven...zogenaamd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTom1990
Klopt, we hebben dit paasweekend een storing gehad met Betaalverzoeken. We zijn ervan op de hoogte en proberen dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Naar verwachting in de namiddag uiterlijk opgelost. Daar gaat de hele handigheid van de betaalverzoeken haha. Bedankt voor het meedenken allen.

Anderzijds. Vind maar eens een bank zonder storingen tegenwoordig. Iedere bank heeft tegenwoordig wel storingen

[ Voor 15% gewijzigd door TomTom1990 op 19-04-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
Het probleem bestaat uit het bijschrijven van de verzoeken
Nu ook via de ING telefoon een update dat daar een probleem mee is

[ Voor 31% gewijzigd door TomTom1990 op 19-04-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer iets voor PFSL dan voor SF. Ik verplaats het topic dan ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-04 18:45

ricardo246

Life's what you make it!

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:18

Beperkte discussiewaarde, relevante antwoorden zijn al gegeven, teveel een helpdesk-topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.