Om te beginnen eerst eens iets meer informatie:
Idd geen rijtjes woning, maar vrijstaand. Bouwjaar 1991. Gasverbruik p/j 3300 M3.
Waarom hele dak vol: Nu kon het nog (net) in de zeer nabije toekomst waarschijnlijk veel duurder en nog nog maar de vraag of het te leveren is.(en BTW idd, pakketprijs excl. BTW <€10.000.--)en op heel veel topics gelezen: Volpleuren nu het nog kan

Muur isolatie is redelijk, vloerisolatie is goed, dakisolatie zou beter kunnen, wordt gedeeltelijk volgend jaar aangepakt.
Beoogde acties dit jaar:
Zonnepanelen (27 stuks zie start topic)
Al het dubbele glas vervangen door HR++.
Boiler of boiler warmtepomp.
Electrische CV (!??) voor de eerste 2/3 jaar op de vloerverwarming (met gas CV als piekopvang), daarna de electrische ketel als backup/piekopvang bij extreme koude bij een warmtepomp.
Dus tijd kopen om te beslissen of een warmtepomp wel DE oplossing is.
Echter zonder werkende PV installatie niet de rest.
Dus:
Wat is nu bekend en wat niet:
Bekend:
Elektra 1 fase 40 of 50 ampère. Gekeken bij de hoofdschakelaar: blauw & bruin daarna in 2e de automatenkast in.
Niet bekend:
Heeft de kabel welke het huis binnenkomt 2 of 4 draden? m.a.w. moet er worden gegraven?
Dit graven zou een groot obstakel kunnen zijn. Voeding naar het huis loopt namelijk door de pas aangelegde tuin van de buurman

Nieuwe kabel vanaf de weg rechtstreeks zou graafwerk + duiker moeten worden.
De kabel binnen vanonder de vloer vandaan is 20 mm diameter. Kan niet zien of dit met of zonder buitenbescherming is.
Zonder het verbreken van de zegels is NIET vast te stellen wat voor kabel er ligt.
Voorlopig put ik nog hoop dat het een 4 aderige kabel is omdat ik ergens heb gelezen dat ik een 3x25 ampère aansluiting heb of kan hebben. (aansluiting huis 1991-1992)
Morgen nogmaals contact opnemen met de PV installateur en het plaatselijke elektrotechnisch installatiebureau,
Daarna de aanvraag doen (wie?) voor verzwaring en duimen (PS levering omvormer is al 4 weken naar achteren gezet).
Allen dank voor jullie reacties en discussies!
Wordt vervolgd.
[
Voor 4% gewijzigd door
Greybalance op 19-04-2022 21:22
]