MSI Nightblade power supply vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geys1987
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-04 21:46
Ik zoek een?
Elegante oplossing voor onbekende kabel + connctor in MSI Nightblade case

Hoi allen,

een week terug heeft mijn MSI Nightblade het begeven. Ik was al een tijdje aan het denken om alle hardware te vervangen aangezien alles gekocht is in 2014. Ik zit echter vast met de selectie van een PSU. Vanuit de oude voeding loopt er een kabel (P8) die ik niet direct herken naar een klein printplaatje vooraan de case met aan/uit knop, USB poorten, audio, ... De positie waarop de kabel op het bordje connecteert is pwr1 geheel links.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDZgyR4exufvLzpR18WN4kDnTvc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCIwmDAE2QIFkXvajK9mJwzq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2icZs5PolBBMvpCxypLhj9Y5_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qe9l01Fz2Lv55AQRG04KIU0B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09wgSiss0twLQeSHSoLf7O2DXhM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzXeHy2l8EZKC28lPU83kF4f.jpg?f=fotoalbum_tile

Het printplaatje is ook verbonden met het moederbord via 2 andere connecties aan de rechterkant van het bordje. Deze maken connectie met de posities jaudio, jusb1, jfp1 op het moederbord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdIWqdbSebkTxWachb0uvvNbMkM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/np9logMe5tbHzqCwBvvOi5rt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-b9JM6p9aQhXkUkcZvIFU2NBYM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ah81HVnYgzEHhSSMcRTf9ARS.jpg?f=fotoalbum_tile

Rest van de componenten:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenGigabyte B660I AORUS PRO DDR4€ 219,-€ 219,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 6600 Mech 2X 8G€ 409,-€ 409,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 141,85€ 141,85
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 98,95€ 98,95

Voor ik alles bestel wil ik graag wat beter begrijpen of ik die pwr1 kabel moet verbinden met het moederbord/voeding/... en zo ja, hoe. Ik heb de vraag ook al eens gesteld aan een lokale hardwarehandelaar maar die konden ook niet direct een oplossing bedenken.

Alvast bedankt voor de input en prettig Pasen.

Beste antwoord (via Geys1987 op 18-04-2022 15:49)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 06:14
Uszka schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:23:
Die connectors zijn specifiek voor de MSI Nightblade en ga je niet op een 'gewoon' moederbord aan kunnen sluiten. Doe jezelf een plezier en bespaar jezelf een hoop moeite: haal een nieuwe behuizing en voeding.
Wat een lekker kort door de bocht en beetje "Tweakers-onwaardig" antwoord. Sure dat is een oplossing, maar kost meer geld, en milieu vriendelijk is het ook niet echt.

Zoek gewoon ff uit wat voor een spanning die voeding daar op zet, en soldeer even een kabeltje in elkaar die je op de nieuwe voeding aansluit via molex of sata power connector. Daar kan je letterlijk in 10 minuten mee klaar zijn :)

Specs!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Die connectors zijn specifiek voor de MSI Nightblade en ga je niet op een 'gewoon' moederbord aan kunnen sluiten. Doe jezelf een plezier en bespaar jezelf een hoop moeite: haal een nieuwe behuizing en voeding.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Uszka schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:23:
Wat een lekker kort door de bocht en beetje "Tweakers-onwaardig" antwoord. Sure dat is een oplossing, maar kost meer geld, en milieu vriendelijk is het ook niet echt.

Zoek gewoon ff uit wat voor een spanning die voeding daar op zet, en soldeer even een kabeltje in elkaar die je op de nieuwe voeding aansluit via molex of sata power connector. Daar kan je letterlijk in 10 minuten mee klaar zijn :)

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
GoldenBatt schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:29:
[...]

Er past geen normale ATX/SFX voeding in de Nightblade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geys1987
Bedankt beide, inderdaad geen standaardoplossing.

Ik heb de vraag ook eens gesteld aan MSI, wie weet hebben ze wel iets ...

@GoldenBatt : Ben daar niet te ervaren in maar de kleurcodes van de kabels zouden me wel op weg kunnen helpen vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Geys1987 schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:28:
Bedankt beide, inderdaad geen standaardoplossing.

Ik heb de vraag ook eens gesteld aan MSI, wie weet hebben ze wel iets ...

@GoldenBatt : Ben daar niet te ervaren in maar de kleurcodes van de kabels zouden me wel op weg kunnen helpen vermoed ik?
Zoals @Uszka al zegt, als er geen normale formaat voeding in past houd het sowieso snel op. Maar ik zou persoon eerst of de multimeter er bij pakken of wat meer info van het internet vergaren. Normaal ben ik wel zo enthousiast dat ik direct ga googlen maar vandaag niet helemaal de tijd voor, dus wellicht kan je zelf even meten of zoeken. Geen idee of de oude voeding echt 100% dood is?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geys1987
@GoldenBatt : Goede vraag, geen idee. De PC geraakte nergens meer in na de crash, zelfs geen bios bootscreen. De fans en LEDs werkten allemaal bij opstart maar de PC deed verder niets. Ik heb wel wat gegoogeld naar mogelijke oorzaken maar vaak kwam het uit op PSU of CPU. Helaas heb ik geen extra componenten op overschot om te beginnen troubleshooten. Gezien de leeftijd van de PC leek een nieuw systeem me wel een leuk projectje.

Ik ga morgen eens testen met de multimeter

Ter info, in de case past een fullsize PSU. Degene die er inzat was een AcBel PCB029 350W 80 Plus Bronze eenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
@Geys1987 Je kan eens proberen om die oude voeding te jumpstarten. Dan kan zonder de rest van de computer onderdelen zodat hij niet te zwaar belast wordt en je gewoon zou moeten kunnen meten.

Heb nog wat lopen zoeken, maar je vindt niet echt info over dat ding en welke spanning er op staat... Als je googled kom je wel genoeg mensen tegen die de voeding willen wisselen maar niet echt info over die stekker. Je kan even kijken of je er met testen en meten uitkomt, dan zou je zo nieuw stekkertje kunnen solderen als je de rode connector van de oude voeding afknipt. Met een male-molex connector die je vaak aan van die molex>sata stroom stekkertjes vindt kan je 5volt en 12volt pakken. Mocht dat front panel ook 3.3v nodig hebben moet je een sata male connector pakken, daar kan je 3.3v, 5v en 12v wegpakken, Lijkt me stug dat het wat anders gaat zijn als dit.

Moet wel zeggen na het zien van meer foto's van die case dat ik persoonlijk een nieuwe kast zou kopen, maar neem dat met een korreltje zout, ik houd persoonlijk gewoon niet van die kleine kasten :+ Maar dat is wel redelijk meet werk om je nieuwe hardware daar in te passen, maar hej, dan heb je wel lekker compact kastje, mijn oude Lian Li is nog bijna net zo hoog als het bureau O-)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Geys1987 schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:39:

Ter info, in de case past een fullsize PSU. Degene die er inzat was een AcBel PCB029 350W 80 Plus Bronze eenheid.
Dan heb je een van de eerste Nightblades want latere versies hebben een voeding die in de buurt komen van het Flex-ATX formaat.

Wees je wel bewust dat je enorm beperkt bent in de voeding keuze. Alleen niet modulaire voedingen met een maximale diepte van 140mm gaan passen. Als je gaat zoeken zul je er genoeg vinden echter 90% is kwalitatief slecht of heeft een platformdesign dat je niet meer moet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Uszka schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:00:
[...]

Dan heb je een van de eerste Nightblades want latere versies hebben een voeding die in de buurt komen van het Flex-ATX formaat.

Wees je wel bewust dat je enorm beperkt bent in de voeding keuze. Alleen niet modulaire voedingen met een maximale diepte van 140mm gaan passen. Als je gaat zoeken zul je er genoeg vinden echter 90% is kwalitatief slecht of heeft een platformdesign dat je niet meer moet willen.
Dat is het hele rare aan het apparaat. Je vindt ook mensen die zeggen dat de voeding langer is dan een normaal atx formaat en dat modulair weer prima zou passen... Het wordt wel echt passen en meten, maar naar mijn idee is dat altijd zo met die kleine kasten.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geys1987
Bedankt beide voor de input.

MSI heeft me laten weten dat de PSU niet te upgraden valt. Zeer jammer ...

Ik ga voor safe spelen en een nieuwe case aanschaffen. Dan kan ik wat meer de tijd nemen om wat te solderen/knutselen in de hoop de Nightblade een 2de leven te geven :).

Als er iets nuttigs uitkomt zal ik hier zeker laten weten.
Pagina: 1