Printen via Wifi (Google Nest router) - Kyocera printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khupje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-06 21:57
Ik heb een tijdje geleden een Kyocera ECOSYS P5021cdw printer aangeschaft mede in verband met de mogelijkheid om via Wifi te printen.
Wij hebben een Nest Router, waarop ik WPA3 heb ingechakeld

Op de printer heb ik het proces zoals benoemd in de instructie video doorlopen: YouTube: ECOSYS P5021cdw - Wireless Setup Using WPS Op het punt dat ik de WPS button op de router moet indrukken gaat het fout, die heeft de Nest Router niet.

Wat doe ik niet goed? Hoe kan ik de het zo instellen dat ik via Wifi kan printen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
Mijn eerste gok is dat je printer te oud is (hij is van design van 2016 volgens de pricewatch) om WPA3 te kunnen verbinden ..

edit : typo :)

probeer je security eens op WPA2 te zetten ?

[ Voor 21% gewijzigd door ijske op 18-04-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khupje
ijske schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:57:
Mijn eerste gok is dat je printer te oud is (hij is van design van 2006 volgens de pricewatch) om WPA3 te kunnen verbinden ..
De printer is in 2016 op de parkt gekomen volgens pricewatch. Zijn er andere mogelijkheden om de printer via wifi te verbinden via de Nest router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Verbind hem via ethernet, zoek in de dhcp-tabel van je router op welk adres hij heeft gekregen en gebruik vervolgens je browser om naar de webpagina van je printer te gaan. Daar zul je vast wel wifi met de hand kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

khupje schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:28:
...
Wat doe ik niet goed? Hoe kan ik de het zo instellen dat ik via Wifi kan printen?
Je printer ondersteunt wifi-direct; je hebt die NEST helemaal niet nodig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:36
Probeer het eens met een installatie CD.
Bij mijn Samsung printer moet je hem eerst met USB verbinden en dan zoekt het installatieprogramma naar printers en stelt de WiFi in. Daarna kan de USB weg. Fluitje van een cent.

[ Voor 5% gewijzigd door JukeboxBill op 18-04-2022 17:17 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khupje
Brahiewahiewa schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:25:
[...]

Je printer ondersteunt wifi-direct; je hebt die NEST helemaal niet nodig
Bedankt voor de reactie. Ik heb de printer via het menu vindbaar gemaakt. Vervolgens heb ik op de laptop de printer gezocht en geprobeerd via wifi verbinding te maken. Mijn printer wordt niet gevonden, die van de buren wel.
Pagina: 1