Wil zo snel mogelijk -voor zover dat kan- panelen op het dak laten leggen.
Aanvragen gaan nu de deur uit en maak alvast dit topic aan om te updaten als er meer info is en advies te vragen van jullie. Het euvel waar we al langer tegenaanlopen is het dak. De buren twijfelen ook en de ene installateur zegt dat het wel kan en de ander niet..
Enfin, nu dus zelf maar installateurs laten kijken en uitnodigen (als ze al fysiek willen langskomen) om het te dubbel checken. Vereniging eigen huis zojuist ingeschreven maar daar verwachten we uiterlijk 19 juli pas een offerte. Dus ook maar even andere offertes aanvragen, voor tips qua installateurs regio Amersfoort hou ik mij aanbevolen, voor nu ga ik lukraak overal aanvragen. Ben op de hoogte dat hoe dichter bij de 1 euro grens per wattpiek des te beter is.
Buitkant

Binnenkant huis

Dak (soort van schrootjes?)

Begint volgens 3DBAG met 8,4 meter en loopt richting voorkant van het huis af naar 7,9 meter.

Meer stroom en steeds minder gas verbruiken is ook het doel.
Aanvragen gaan nu de deur uit en maak alvast dit topic aan om te updaten als er meer info is en advies te vragen van jullie. Het euvel waar we al langer tegenaanlopen is het dak. De buren twijfelen ook en de ene installateur zegt dat het wel kan en de ander niet..
Enfin, nu dus zelf maar installateurs laten kijken en uitnodigen (als ze al fysiek willen langskomen) om het te dubbel checken. Vereniging eigen huis zojuist ingeschreven maar daar verwachten we uiterlijk 19 juli pas een offerte. Dus ook maar even andere offertes aanvragen, voor tips qua installateurs regio Amersfoort hou ik mij aanbevolen, voor nu ga ik lukraak overal aanvragen. Ben op de hoogte dat hoe dichter bij de 1 euro grens per wattpiek des te beter is.
Foto's
Foto's om de helling van het dak te laten zien:Buitkant

Binnenkant huis

Dak (soort van schrootjes?)

Begint volgens 3DBAG met 8,4 meter en loopt richting voorkant van het huis af naar 7,9 meter.

Beschikbare (dak)ruimte
Oppervlak is 5,48m breed en ongeveer iets van 7 meter in lengte.Schaduw
Voor zover wij weten is er geen enkele schaduw en de hele dag zon.Jaarverbruik
We zitten op een normaal jaar op 2800 kWh, maar sinds begin dit jaar hebben we twee airco's geïnstalleerd die in de zomer waarschijnlijk veel aan zullen staan. Gok dat we dan naar de 3500 kruipen? Geen idee eigenlijk.Huidige elektriciteitsaansluiting
Als ik mij niet vergis 3fase zie foto:
Budget en doel
Besparen op stroomkosten door eenmalige investering te doen.Meer stroom en steeds minder gas verbruiken is ook het doel.
Wie gaat het project uitvoeren
Geen idee, aanvraag gedaan bij vereniging eigen huis maar die offerte ontvangen we pas uiterlijk 19 juli dus ik ga lokale organisaties aanschrijven en wat grotere partijen.Bijhouden van data
Via een app in te zien is prima voor ons.Reeds verkregen offertes
Aanvraag gedaan bij vereniging eigen huis maar die offerte ontvangen we pas uiterlijk 19 juli dus ik ga lokale organisaties aanschrijven en wat grotere partijen.Regio
Utrecht - Soest - AmersfoortGoing to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.