Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-11 19:13
Ik zoek een?

nieuwe smartphone

Wat is je budget?

tussen de 500-700 ik koop wel nooit nieuwe smartphones maar zoek ze meestal tweedehands

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

ik gebruik mijn smartphone vrij intensief dit betekend dat ik bijna alles hiermee doe en niet bv nog op een laptop ga voor bepaalde zaken.
Mijn gebruik is hoofdzakelijk surfen op internet, mails lezen en beantwoorden, wat social media doorscrollen, youtube videos bekijken, en wat fotos maken

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb al gevonden enkele modellen die aan mijn verwachting voldoen in willekeurige volgorde
- pixel 6
- xiaomi 12
- oneplus 9

Welke vragen heb je hier nog over?

ik heb zelf nu een pixel 3a en deze bevalt mij goed achter de kleine opslag van 64gb word echt veel te weinig en moet regelmatig vanalles verwijderen.
De ervaring van pixel us gewoon goed maar vanwege weer de kleine opslag twijfel ik als ik weer voor een pixel toestel moet gaan vergeleken met de andere twee ?
Verder vind ik het draadloos opladen zeker een plus maar dit hebben ze allemaal en ook de fast charging vind ik een grote + compact model hecht ik ook veel waarde aan maar dit valt een beetje allemaal onder dezelfde categorie enkel de xiaomi 12 is kleiner maar heeft dan weer een curved screen wat ik liever kiet zou hebben.
De cameras zijn natuurlijk niet onbelangrijk aangezien ik een pixel 3a heb gehad ben ik hiermee goed verwend geworden selfie camera maakt niet uit want dit gebruik ik haast nooit.

Zelf ben ik een eeuwige twijfelaar de pixel zou ik niet nemen vanwege geen fast charge vergeleken met de andere modellen en kleine opslag.

Positieve punten zijn de software en zeer goede camera.

Oneplus 9 negatieve punten is de toch wat wisselvallige camera prestaties.

Pluspunten goed scherm, fastcharge, prijs, grote opslag

Xiaomi 12.
Positieve punten scherm, fastcharge, formaat, speakers , camera

Negatieve punten.
Xiaomi skin (geen ervaring), updatebeleid ?, Curved screen !

Benieuwd naar jullie ervaringen.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:01
Ik zie fast charging als belangrijk punt. Maar ga je dan je gedrag veranderen ten opzichte van nu? Nu heb je geen snel laden. Daarnaast, ga je dan de laadkabel steeds meenemen, of doe je dat nu ook al?
Snel laden is leuk, maar het nut moet er ook zijn. Mijn telefoon ondersteunt het, maar gebruik het niet, laad altijd traag op.

Ook gebruikt OnePlus/Oppo/Vivo/Realme een eigen proprietary laad oplossing voor snel laden die niet werkt met de officiële standaarden, dus je hebt dan specifieke laders en kabels nodig, anders werkt het niet.

Kijk ik verder, voor de software skin. Pixel is kaal, Xiaomi niet, en OnePlus is op weg minder kaal te lijken nu OxygenOS met ColorOS samengevoegd wordt.

Ik zou adviseren de Xiaomi te proberen met een bumper, die bumper doet de curve teniet in het vasthouden. En je kunt makkelijk met custom roms aan de slag voor geval de skin je niet bevalt en een andere launcher (Nova?) dan ook niet voldoende is.

• Nitein-Repart1
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-05 11:26
Heb je de Samsung S21 FE ook overwogen? Best een goed toestel voor €500-€600.

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-11 19:13
Nitein-Repart1 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:57:
Heb je de Samsung S21 FE ook overwogen? Best een goed toestel voor €500-€600.
Heb vroeger een samsung gehad ja maar was er geen fan van daarmee nooit meer terug overwogen nee is misschien wel eens waard om te bekijken