Mijn vraag
Voor mijn nieuwbouw woning ben ik nu aan het uitzoeken hoe ik zo goed mogelijk mijn dak kan vol leggen met zonnepanelen. aangezien het een zijbeuk woning betreft kom ik er niet helemaal uit. hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
de rechterkant staat op het zuiden, maar vanwege de zijbeuk zal er dan in de ochtend en in de namiddag/avond schaduw komen op het onderste gedeelte
/f/image/b03PBRbjm1m5IVEFtfWqdcO2.png?f=fotoalbum_large)
dak zelf is 13,6 meter en iedere plaat is 1.05 meter
linkerdakvlak is dan +/- 4.5 meter aan de onderkant en 7.3 meter aan de bovenkant
rechterdakvlak is dan +/- 3.5 meter aan de onderkant en 6.3 aan de bovenkant
/f/image/xsE73I4wyMvVTFiRY03deVce.png?f=fotoalbum_large)
eerste schatting 8kwh verbruik
mijn eerste gedachte was dan 15 panelen aan de linkerkant en 9 aan de rechterkant met een string omvormer.
maar twijfel nu of ik niet moet kiezen voor bijvoorbeeld een SMA omvormer met shadefix of microomvormers of solaredge.
of zelfs nog een andere manier.
hopelijk hebben jullie advies voor mij.
Voor mijn nieuwbouw woning ben ik nu aan het uitzoeken hoe ik zo goed mogelijk mijn dak kan vol leggen met zonnepanelen. aangezien het een zijbeuk woning betreft kom ik er niet helemaal uit. hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Foto's
Aangezien een plaatje meer zegt;de rechterkant staat op het zuiden, maar vanwege de zijbeuk zal er dan in de ochtend en in de namiddag/avond schaduw komen op het onderste gedeelte
/f/image/b03PBRbjm1m5IVEFtfWqdcO2.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
dit zijn de afmetingen van het dak;dak zelf is 13,6 meter en iedere plaat is 1.05 meter
linkerdakvlak is dan +/- 4.5 meter aan de onderkant en 7.3 meter aan de bovenkant
rechterdakvlak is dan +/- 3.5 meter aan de onderkant en 6.3 aan de bovenkant
/f/image/xsE73I4wyMvVTFiRY03deVce.png?f=fotoalbum_large)
Schaduw
door de zijbeuk verwacht ik in de ochtend en einde van de middag schaduw. voor de rest geen bomen etc in de buurtJaarverbruik
er komt een warmtepomp en voor nu nog geen elektrische auto.eerste schatting 8kwh verbruik
Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25aBudget en doel
liever in 1x goed dan in twee keer.Wie gaat het project uitvoeren
ga in elk geval uitbesteden.Bijhouden van data
ja zal ik gaan inregelen op mijn nas.Reeds verkregen offertes
nvtRegio
Groningenmijn eerste gedachte was dan 15 panelen aan de linkerkant en 9 aan de rechterkant met een string omvormer.
maar twijfel nu of ik niet moet kiezen voor bijvoorbeeld een SMA omvormer met shadefix of microomvormers of solaredge.
of zelfs nog een andere manier.
hopelijk hebben jullie advies voor mij.