Onlangs is er bij ons nieuwbouw woning op de begane grond en eerste verdieping keramisch visgraat vloer gelegd. Echter zijn wij zeer ontevreden over de eind resultaat. Er zitten namelijk veel hoogte verschillen in de vloer. Wij wonen momenteel nog in een andere stad, dus konden wij niet langskomen om de werkzaamheden te controleren. Wel is mijn vader tijdens de werkzaamheden paar keer wezen kijken. Wat hem opviel was dat er geen levelling systeem werd gebruikt, terwijl bij onze kennissen en familie’s (nieuwbouw) woningen wel werd toegepast. Wij hebben hier toen geen melding van gemaakt, want we dachten dat ze wel wisten wat ze deden. Maar eind resultaat is zeer slecht, en dat heeft zeker te maken dat ze de levelling systeem op een of ander manier hebben overgeslagen, laks misschien? De afspraken werden namelijk in het begin ook niet nagekomen. Daardoor kregen we al een slecht gevoel erover. De tegelzetter zou maandag beginnen, toen kreeg hij autopech en kon niet komen. We hebben de huissleutel op een afgesproken plek buiten bewaard zodat hij de volgende dag kan beginnen. Echter had hij zich dinsdag ziek gemeld. Woensdag ook ziek. En donderdag uiteindelijk was hij gekomen maar het was al bijna middag. Toen de tegelzetter klaar was na ongeveer een week belde hij me op om de oplevering te doen en zijn taalgebruik was niet bepaald professioneel. Ik werd aan gesproken met bro of broer en of ik het ff wou checken je weet toch.. De tegelbedrijf waar ik de tegels gekocht heb regelt ook het leggen van de vloer. Tijdje terug zag ik wel dat ze met spoed op zoek waren naar vloerleggers, maar om onkundige mensen aan te te nemen en dit soort kwaliteit leveren vind ik niet echt kunnen. Immers we betalen 13k voor de vloer en het leggen ervan. Wat hebben we spijt dat we niet voor een ander bedrijf hadden gekozen die 1k duurder was, maar goed kwaliteit levert (vrienden hebben bij hun laten). Hoe moeten we dit verder oplossen. Ik heb gelukkig nog niet betaald en kan dus daardoor eisen dat ze de gebreken maar eerst moeten herstellen, voordat ik ze ga betalen. Heeft er iemand dit ook meegemaakt? Hebben jullie tips? En pak ik dit zo goed aan? Alvast bedankt!
Zo zie je maar dat toezicht echt nodig is broer!
Er zijn de afgelopen weken meerdere topics voorbij gekomen over pruts werk met tegels.
Je zou die eens na kunnen lezen en checken wat daar de conclusie is. De conclusie is dat je op de plek moet zijn waar je betaald hebt. Dat is de winkel. Vandaag, tweede paasdag zal het wel lekker druk zijn, dus een beetje herrie maken in de winkel over de kak kwaliteit van de vloer..... Wie weet helpt het.
Verder is het wel zo dat je opmerkingen over het leveling systeem wat "stamp voetig" over komen. Zo van " zij hadden wel een leveling systeem en wij niet, dat is niet eerlijk". Een fatsoenlijke tegellegger kan dat gewoon zonder zo'n systeem.
Je zou die eens na kunnen lezen en checken wat daar de conclusie is. De conclusie is dat je op de plek moet zijn waar je betaald hebt. Dat is de winkel. Vandaag, tweede paasdag zal het wel lekker druk zijn, dus een beetje herrie maken in de winkel over de kak kwaliteit van de vloer..... Wie weet helpt het.
Verder is het wel zo dat je opmerkingen over het leveling systeem wat "stamp voetig" over komen. Zo van " zij hadden wel een leveling systeem en wij niet, dat is niet eerlijk". Een fatsoenlijke tegellegger kan dat gewoon zonder zo'n systeem.
Ik zou niet eens beginnen over een leveling systeem of wat dan ook.
Die vloer ligt gewoon niet goed en je bent ontevreden over de manier waarop de klusser/het bedrijf met je om is gegaan en de kwaliteit van het geleverde werk is bijzonder ondermaats. Hoe ze dat goed gaan oplossen is hun probleem.
(Als jij over leveling begint en ze verwerken dat en het is nog niet goed, krijg jij de schuld want jij begon daarover.)
Overigens ga ik in dit soort gevallen meestal niet voor de goedkoopste, maar juist voor een partij die in mijn omgeving al goed werk heeft geleverd. Dan kun je a) gaan kijken en b) heb je daadwerkelijk gezien wat ze kunnen (en c) hebben ze ook iets te verliezen - namelijk hun naam in de gehele kring). Dat verschil in prijs verdien je meestal al terug in een gebrek aan ergernis.
Die vloer ligt gewoon niet goed en je bent ontevreden over de manier waarop de klusser/het bedrijf met je om is gegaan en de kwaliteit van het geleverde werk is bijzonder ondermaats. Hoe ze dat goed gaan oplossen is hun probleem.
(Als jij over leveling begint en ze verwerken dat en het is nog niet goed, krijg jij de schuld want jij begon daarover.)
Overigens ga ik in dit soort gevallen meestal niet voor de goedkoopste, maar juist voor een partij die in mijn omgeving al goed werk heeft geleverd. Dan kun je a) gaan kijken en b) heb je daadwerkelijk gezien wat ze kunnen (en c) hebben ze ook iets te verliezen - namelijk hun naam in de gehele kring). Dat verschil in prijs verdien je meestal al terug in een gebrek aan ergernis.
[ Voor 5% gewijzigd door Pannencouque op 18-04-2022 07:48 ]
Je moet het gewoon bij de feiten houden. Dus je gaat naar de winkel en geeft aan dat je niet tevreden bent. Hoe dat komt maakt niet uit. Wacht hier niet te lang mee.
Vervelend! En wat een bedrag tel je daar neer zeg.
Zoals hierboven ook gezegd, de winkel is je aanspreekpunt. Daar heb jij afspraken (garantie) mee.
Toen je het van je bro moest komen checken, heb je toen ergens voor getekend dat het (niet) goed is gelegd?
Misschien ligt het wel recht maar zijn de tegels niet recht? Ik zou dus sowieso niet beginnen over leveling. Gewoon aangeven dat het niet goed is.
Mag ik je vragen om welk winkel het gaat? Eventueel via PM. Wij gaan in mei shoppen voor keramisch visgraat parket.
Zoals hierboven ook gezegd, de winkel is je aanspreekpunt. Daar heb jij afspraken (garantie) mee.
Toen je het van je bro moest komen checken, heb je toen ergens voor getekend dat het (niet) goed is gelegd?
Misschien ligt het wel recht maar zijn de tegels niet recht? Ik zou dus sowieso niet beginnen over leveling. Gewoon aangeven dat het niet goed is.
Mag ik je vragen om welk winkel het gaat? Eventueel via PM. Wij gaan in mei shoppen voor keramisch visgraat parket.
EU DNS: 86.54.11.100
Zoals vrijwel iedereen hierboven aangeeft. Je hebt te maken met de winkel en niet de legger. Je hoeft alleen maar te zeggen dat je niet tevreden bent en dat het niet goed ligt. Dan moet de winkel het oplossen voor jou.
hey, bro, voordat je een boel stampij gaat maken. Check even wat voor kwaliteit tegels je exact hebt gekocht. sommige afwijkingen op de foto's kunnen afkomstig te zijn van kromme tegels. Je weet toch.
Dan heb je de feiten in iedergeval compleet
Alleen trek je een tegel met een lichte kromming er in vlak met een leveling systeem tot de lijm droog is.twain4me schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:34:
hey, bro, voordat je een boel stampij gaat maken. Check even wat voor kwaliteit tegels je exact hebt gekocht. sommige afwijkingen op de foto's kunnen afkomstig te zijn van kromme tegels. Je weet toch.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
hangt wel twee beetjes van de kromming af.Makrolon schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:02:
[...]
Alleen trek je een tegel met een lichte kromming er in vlak met een leveling systeem tot de lijm droog is.Moet dat wel gebruikt worden natuurlijk.
Inderdaad, die lange tegels zijn zelden recht en een leveling systeem trekt dat ook niet recht.
Ik ben wel eens benieuwd naar hoe het er uitziet als je op de 2de foto op de tegel die van midden naar rechtsonder gaat een rechte legt.
Ik ben wel eens benieuwd naar hoe het er uitziet als je op de 2de foto op de tegel die van midden naar rechtsonder gaat een rechte legt.
Daarom staat er ook 'lichte' voor kromming.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Gezien de prijs zullen de tegels minimale kromming hebben. Ik heb met mijn vader 65m2 houtlook tegels gelegd, zulke hoogteverschillen zie je nergens. Perfect op elkaar aansluitend is onmogelijk door de lichte kromming van zulke tegels inderdaad, maar op de foto ziet het er wel slecht uit. Beoordelen op basis van een foto is wel moeilijk, lichtinval kan het erger doen lijken dan in ht echt.
Ga persoonlijk naar de zaak en laat ze iemand langskomen. Niet gelijk beginnen over hoe het wel moest en hoe ze het hadden moeten doen, gewoom zeggen dat dit jou niet correct lijkt. Gezien de prijs (erg hoog tenzij het heel wat vierkante meters zijn) neem ik aan dat het een goede zaak is. Probeer er eerst met ze uit te komen, ga pas in de aanval als het niet lukt. Al zou ik niet weten hoe dit netjes en snel hersteld zou kunnen worden.
Ga persoonlijk naar de zaak en laat ze iemand langskomen. Niet gelijk beginnen over hoe het wel moest en hoe ze het hadden moeten doen, gewoom zeggen dat dit jou niet correct lijkt. Gezien de prijs (erg hoog tenzij het heel wat vierkante meters zijn) neem ik aan dat het een goede zaak is. Probeer er eerst met ze uit te komen, ga pas in de aanval als het niet lukt. Al zou ik niet weten hoe dit netjes en snel hersteld zou kunnen worden.
Om de prijs inderdaad beter in relatie tot de prestaties te kunnen kaderen, over hoeveel m2 gaat het @In2ition ?
Is de winkel aangesloten op een geschillencommissie?
Het is prutswerk van een amateur, maar het oplossen is waarschijnlijk veel werk? Moet de hele vloer er dan uit en opnieuw gelegd?
Het is prutswerk van een amateur, maar het oplossen is waarschijnlijk veel werk? Moet de hele vloer er dan uit en opnieuw gelegd?
Dit valt onder consumentenkoop. Als consument heb je recht op een goed, deugdelijk, product. Het hangt er vanaf wat er is beloofd door de verkoper en wat er vast is gelegd in de overeenkomst. Is er bijvoorbeeld beloofd dat er een naadloze vloer gelegd zal worden, en de vloer vertoond allerlei naden, dan voldoet de vloer niet aan wat er van verwacht mag worden en is ie dus niet goed, oftewel ondeugdelijk.
De koper heeft ook bepaalde plichten, ook wel genoemd een onderzoeksplicht. In de eerste 6 maanden na aankoop hoeft de koper niet te bewijzen dat hij/zij er geen schuld aan heeft want er wordt vanuit gegaan dat het gebrek dan al reeds bij de aankoop aanwezig was. Na 6 maanden veranderd dit, de omgekeerde bewijslast. De koper dient vanaf dat moment te bewijzen dat het niet zijn fout was. Tijdig reageren of actie ondernemen is dus wel essentieel.
Nu kan het gebeuren dat de verkoper dan voorstelt om de kosten van reparatie te delen, de zogenaamde verdeelsleutel. Echter dit is geen wettelijke regeling ook al is er veel over te vinden (artikel 7:21 lid 2 Burgelijk Wetboek). De reparatie dient dus kosteloos, gratis, te zijn. Dit staat ook in een uitspraak van 2008 van het Europese Hof van Justitie van.
Als reparatie niet het gewenste resultaat geeft, of er word helemaal niets gerepareerd dan kan uiteindelijk nog de koop ontbonden worden. Hoe snel of traag dit verloopt hangt mede af van in welke mate de verkoper meewerkt aan een oplossing. In dit geval moet u dus niet bij de tegellegger zijn, maar bij de verkoper. Het kan zelfs voorkomen dat de verkoper voorstelt om telefonisch tot een oplossing te komen, of met een zogenaamde verdeelsleutel voor de kosten. Deze methode heeft niet de voorkeur omdat iets bewijzen dan moeilijk word. Zwart op wit, email is altijd het beste.
Zelf had ik niet te maken met een vloer, maar met een groot huishoudelijk apparaat die niet goed was, ondeugdelijk. Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar uiteindelijk is bevestigd dat het product ondeugdelijk was en zo werd de originele aankoop van ergens in 2013 onlangs alsnog ontbonden met volledige terug betaling van het aankoop bedrag.
De koper heeft ook bepaalde plichten, ook wel genoemd een onderzoeksplicht. In de eerste 6 maanden na aankoop hoeft de koper niet te bewijzen dat hij/zij er geen schuld aan heeft want er wordt vanuit gegaan dat het gebrek dan al reeds bij de aankoop aanwezig was. Na 6 maanden veranderd dit, de omgekeerde bewijslast. De koper dient vanaf dat moment te bewijzen dat het niet zijn fout was. Tijdig reageren of actie ondernemen is dus wel essentieel.
Nu kan het gebeuren dat de verkoper dan voorstelt om de kosten van reparatie te delen, de zogenaamde verdeelsleutel. Echter dit is geen wettelijke regeling ook al is er veel over te vinden (artikel 7:21 lid 2 Burgelijk Wetboek). De reparatie dient dus kosteloos, gratis, te zijn. Dit staat ook in een uitspraak van 2008 van het Europese Hof van Justitie van.
Als reparatie niet het gewenste resultaat geeft, of er word helemaal niets gerepareerd dan kan uiteindelijk nog de koop ontbonden worden. Hoe snel of traag dit verloopt hangt mede af van in welke mate de verkoper meewerkt aan een oplossing. In dit geval moet u dus niet bij de tegellegger zijn, maar bij de verkoper. Het kan zelfs voorkomen dat de verkoper voorstelt om telefonisch tot een oplossing te komen, of met een zogenaamde verdeelsleutel voor de kosten. Deze methode heeft niet de voorkeur omdat iets bewijzen dan moeilijk word. Zwart op wit, email is altijd het beste.
Zelf had ik niet te maken met een vloer, maar met een groot huishoudelijk apparaat die niet goed was, ondeugdelijk. Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar uiteindelijk is bevestigd dat het product ondeugdelijk was en zo werd de originele aankoop van ergens in 2013 onlangs alsnog ontbonden met volledige terug betaling van het aankoop bedrag.
[ Voor 0% gewijzigd door Smiles2022 op 18-04-2022 19:40 . Reden: - ]
De tijdstip van de oplevering schikte ons helaas niet. Tegelzetter was naar huis gegaan nadat hij klaar was, en heeft het papiertje wat nog getekend moest worden voor akkoord achtergelaten in ons huis. Afgesproken dat we op eigen houtje gingen inspecteren. Nou dat was dus een drama….
Inmiddels hebben we een e-mail verzonden naar de des betreffende tegelwinkel met onze klacht en zijn we in afwachting van hun reactie.
Helaas moeten we de keukenboer nu even on hold zetten, want die zou eigenlijk volgende week al alle spullen komen leveren en daarna over een dag komen installeren. Echter zitten we nu dus in de onzekerheid hoe dit verder opgelost gaat worden….
Bedankt iedereen voor het meedenken.. wordt vervolgd
Inmiddels hebben we een e-mail verzonden naar de des betreffende tegelwinkel met onze klacht en zijn we in afwachting van hun reactie.
Helaas moeten we de keukenboer nu even on hold zetten, want die zou eigenlijk volgende week al alle spullen komen leveren en daarna over een dag komen installeren. Echter zitten we nu dus in de onzekerheid hoe dit verder opgelost gaat worden….
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ook een drama met visgraad keramische parket.
Hier kwam dat onder andere vanwege slecht voor egaliseren.
Hier is de vloer er daarna uitgehaald, afgefreesd, opnieuw geëgaliseerd en opnieuw gelegd.
Nog steeds zie ik wel aandachtspunten, maar ben blij dat ik van het drama af ben.
Uiteraard never nooit weer naar die winkel/bedrijf toe.
Het is te hopen dat de winkel waar je het hebt gekocht wat wil meewerken!
Hier kwam dat onder andere vanwege slecht voor egaliseren.
Hier is de vloer er daarna uitgehaald, afgefreesd, opnieuw geëgaliseerd en opnieuw gelegd.
Nog steeds zie ik wel aandachtspunten, maar ben blij dat ik van het drama af ben.
Uiteraard never nooit weer naar die winkel/bedrijf toe.
Het is te hopen dat de winkel waar je het hebt gekocht wat wil meewerken!
Gasloos sinds 2020.
Bel ze ook en vraag ze te bevestigen dat ze die mail gehad hebben. Mails zijn veel makkelijker te negeren dan iemand die aan de telefoon hangt of aan de balie staat.In2ition schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 03:31:
De tijdstip van de oplevering schikte ons helaas niet. Tegelzetter was naar huis gegaan nadat hij klaar was, en heeft het papiertje wat nog getekend moest worden voor akkoord achtergelaten in ons huis. Afgesproken dat we op eigen houtje gingen inspecteren. Nou dat was dus een drama….
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Wat de tegelzetter tot zover doet of niet doet is niet zo relevant. Of hij een levelling systeem heeft gebruikt of niet is ook niet relevant in deze vraag. Waar het om draait, de centrale vraag is of u een goed, deugdelijk, of niet goed, ondeugdelijk, product (uw tegelvloer) heeft ontvangen. Dus in uw geval is de vraag of de vloer voldoet aan wat is overeengekomen, en wat door de verkoper is beloofd en afgesproken met u.In2ition schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 03:31:
...De tijdstip van de oplevering schikte ons helaas niet. Tegelzetter was naar huis gegaan nadat hij klaar was, en heeft het papiertje wat nog getekend moest worden voor akkoord achtergelaten in ons huis. Afgesproken dat we op eigen houtje gingen inspecteren...
...Inmiddels hebben we een e-mail verzonden naar de des betreffende tegelwinkel met onze klacht en zijn we in afwachting van hun reactie...
...Echter zitten we nu dus in de onzekerheid hoe dit verder opgelost gaat worden...
In de eerste 6 maanden hoeft u dit niet te bewijzen vanwege de omgekeerde bewijslast. Na 6 maanden is dit andersom en moet u bewijzen. Dit is ook een belangrijke reden waarom tijdig reageren belangrijk is, waarbij schriftelijk altijd de voorkeur heeft. Als in deze eerste 6 maanden blijkt dat de vloer ondeugdelijk (niet goed is) dan gaat de wet er vanuit dat het gebrek al reeds bij aankoop aanwezig was.
Volgens de wet moet een aankoop, (in uw geval geval uw vloer) voldoen aan het conformiteitsvereiste, dus deugdelijk, goed moet zijn. Welke producteigenschappen u op grond van de koopovereenkomst redelijkerwijs kunt verwachten, hangt af van verschillende factoren:
– de opgewekte verwachtingen door de verkoper. Bijvoorbeeld op de website van een horloge verkoper staat dat een door u gekochte horloge waterdicht is. Op grond hiervan mag u verwachten dat het horloge nadat het aan een regenbui is blootgesteld, nog steeds zal werken,
– de mededelingen door de fabrikant in reclame of brochures,
– het soort product. Bijvoorbeeld duurzaam, bederfelijk, nieuw of tweedehands,
– het merk (A-merk of onbekend merk), en
– de prijs.
Maar hoe kunt u beoordelen of uw product wel of niet voldoet aan het conformiteitsvereiste? Dit kan aan de hand van de wet in onderstaande punten.
Wanneer voldoet een product niet aan het conformiteitsvereiste?
Het product voldoet niet aan het conformiteitsvereiste als het niet doet wat u redelijkerwijs kunt verwachten van het product. Dit is het geval als het product:
– een verkeerd product is (bijvoorbeeld een ander soort en aantal)
– incompleet is,
– beschadigd is,
– kapot is of het met tussenpozen wel of niet doet,
– binnen de verwachte levensduur kapot gaat, of
– u er niet mee kunt doen wat door de verkoper (of in de reclame en brochure van de fabrikant) aan u is meegedeeld.
Op grond van bovenstaande punten is dit vast te stellen.
Het kan heel goed zijn dat de verkoper u er vervolgens op aanspreekt dat u niet zomaar zelf kunt besluiten dat uw vloer "ondeugdelijk" is, dan is het verstandig om hier op te laten weten dat dit niet uw eigen conclusie is, maar dat deze conclusie tot stand gekomen is aan de hand van wat de wetgever hierover zegt. (Persoonlijk is mij dit ook overkomen en heb in mijn geval de verkoper daar op gewezen).
In onderstaande 3 links kunt u de belangrijkste informatie vinden, en welke stappen te volgen. Het is wel even een beetje leesvoer, maar het zou voldoende moeten zijn om u op weg te helpen. Lees het nauwkeurig door want ook dat kan het verschil maken in een voor u de meest gunstige uitkomst.
http://www.ejure.nl/2013/01/consumentenkoop-i/
http://www.ejure.nl/2013/01/consumentenkoop-ii/
http://www.ejure.nl/2013/01/consumentenkoop-iii/
Succes toegewenst.
Dank allen voor het meedenken en delen van jullie ervaringen.
Waarom ik inhaakte op de levelling systeem, is omdat ik zag dat ze wel clips bij zich hadden maar niet de keggen. Tel daarbij dat de tegelzetters zich niet aan de afspraken hielden en niet op tijd kwamen, dan krijg je al gauw het gevoel dat ze laks, onverantwoordelijk, beetje nonchalant zijn en daardoor de keggen ook zijn vergeten? Voor zover ik weet wordt keramisch visgraat op een grote oppervlakte altijd met levelling systeem gelegd, tenminste ik heb het nog nooit zonder gelegd zien worden. Maargoed uiteindelijk ligt de vloer er dus niet goed in, terwijl de tegels van topkwaliteit zijn en gerectificeerd.
Donderdag gaan we met de eigenaar van de tegelbedrijf en de verantwoordelijke van de tegelzetter (dus niet de tegelzetter zelf) naar de woning om samen de vloer te inspecteren.
Wij gaan het bedrag pas voldoen, als de vloer naar ons tevredenheid wordt afgeleverd.
Wordt vervolgd..
Waarom ik inhaakte op de levelling systeem, is omdat ik zag dat ze wel clips bij zich hadden maar niet de keggen. Tel daarbij dat de tegelzetters zich niet aan de afspraken hielden en niet op tijd kwamen, dan krijg je al gauw het gevoel dat ze laks, onverantwoordelijk, beetje nonchalant zijn en daardoor de keggen ook zijn vergeten? Voor zover ik weet wordt keramisch visgraat op een grote oppervlakte altijd met levelling systeem gelegd, tenminste ik heb het nog nooit zonder gelegd zien worden. Maargoed uiteindelijk ligt de vloer er dus niet goed in, terwijl de tegels van topkwaliteit zijn en gerectificeerd.
Donderdag gaan we met de eigenaar van de tegelbedrijf en de verantwoordelijke van de tegelzetter (dus niet de tegelzetter zelf) naar de woning om samen de vloer te inspecteren.
Wij gaan het bedrag pas voldoen, als de vloer naar ons tevredenheid wordt afgeleverd.
Wordt vervolgd..
@In2ition Ik raad je aan om deze aflevering te kijken van de rijdende rechter.
Dan zie je ook hoe de onafhankelijk expert de vloer onderzoekt.
Dan zie je ook hoe de onafhankelijk expert de vloer onderzoekt.
Bovenstaande, het eerste deel, kan prima dienen ter ondersteuning van uw beweringen. Zoals wel of niet gebruik maken van bepaalde gereedschappen/voorzieningen. Het wel of niet houden aan afspraken en soortgelijke details.In2ition schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:42:
...Waarom ik inhaakte op de levelling systeem, is omdat ik zag dat ze wel clips bij zich hadden maar niet de keggen. Tel daarbij dat de tegelzetters zich niet aan de afspraken hielden en niet op tijd kwamen, dan krijg je al gauw het gevoel dat ze laks, onverantwoordelijk, beetje nonchalant zijn en daardoor de keggen ook zijn vergeten? Voor zover ik weet wordt keramisch visgraat op een grote oppervlakte altijd met levelling systeem gelegd, tenminste ik heb het nog nooit zonder gelegd zien worden...
Maar goed uiteindelijk ligt de vloer er dus niet goed in, terwijl de tegels van topkwaliteit zijn en gerectificeerd.
Belangrijkste deel blijft echter dat de vloer er niet goed in ligt, dat is het meest cruciale deel van de hele zaak. Het resultaat van wel of niet een goed product leveren, wel of niet op tijd, wel of niet volgens afspraken, en bijvoorbeeld wel of niet vakkundig, wel of niet met bepaalde gereedschappen/voorzieningen.
Het viel op dat u spreekt over topkwaliteit tegels, die als ik het goed begrijp gecertificeerd zijn. Alleen al hiervan uitgaande mag u verwachten dat de tegelvloer ook gelegd word op een topkwaliteits-niveau passend bij de aankoop prijs. Dit is wellicht een punt die u bij de verkoper expliciet onder de aandacht kunt brengen.
Als u bijvoorbeeld een doosje tegels koopt bij een dumpstore en ze laat leggen door een hobbyist in ruil voor een kleine vergoeding dan dient u er van te voren rekening mee te houden dat het mogelijk niet perfect word, maar de kans bestaat ook dat het wel perfect gelegd word. Als u echter een tegel kiest van topniveau waar een grote naam op staat, en wat stevig aan de prijs is, dan mag u verwachten dat dit ook op een perfecte en voortreffelijke wijze gelegd word.
*knip*
Laat die one-liners eens aub.
Laat die one-liners eens aub.
[ Voor 64% gewijzigd door tweakduke op 21-04-2022 10:34 ]
Zoals meerde mensen hierboven al schetsen. Blijf bij de feiten die er toe doen. Taalgebruik van een tegelzetter is niet relevant. Ook het niet op komen dagen of de betaalde prijs doet er niet toe. Tot slot is het niet belangrijk dat je niet bij de oplevering was. Op dat moment was er toch ook niets meer te veranderen.In2ition schreef op maandag 18 april 2022 @ 04:31:
Onlangs is er bij ons nieuwbouw woning op de begane grond en eerste verdieping keramisch visgraat vloer gelegd. Echter zijn wij zeer ontevreden over de eind resultaat. Er zitten namelijk veel hoogte verschillen in de vloer. Wij wonen momenteel nog in een andere stad, dus konden wij niet langskomen om de werkzaamheden te controleren. Wel is mijn vader tijdens de werkzaamheden paar keer wezen kijken. Wat hem opviel was dat er geen levelling systeem werd gebruikt, terwijl bij onze kennissen en familie’s (nieuwbouw) woningen wel werd toegepast. Wij hebben hier toen geen melding van gemaakt, want we dachten dat ze wel wisten wat ze deden. Maar eind resultaat is zeer slecht, en dat heeft zeker te maken dat ze de levelling systeem op een of ander manier hebben overgeslagen, laks misschien? De afspraken werden namelijk in het begin ook niet nagekomen. Daardoor kregen we al een slecht gevoel erover. De tegelzetter zou maandag beginnen, toen kreeg hij autopech en kon niet komen. We hebben de huissleutel op een afgesproken plek buiten bewaard zodat hij de volgende dag kan beginnen. Echter had hij zich dinsdag ziek gemeld. Woensdag ook ziek. En donderdag uiteindelijk was hij gekomen maar het was al bijna middag. Toen de tegelzetter klaar was na ongeveer een week belde hij me op om de oplevering te doen en zijn taalgebruik was niet bepaald professioneel. Ik werd aan gesproken met bro of broer en of ik het ff wou checken je weet toch.. De tegelbedrijf waar ik de tegels gekocht heb regelt ook het leggen van de vloer. Tijdje terug zag ik wel dat ze met spoed op zoek waren naar vloerleggers, maar om onkundige mensen aan te te nemen en dit soort kwaliteit leveren vind ik niet echt kunnen. Immers we betalen 13k voor de vloer en het leggen ervan. Wat hebben we spijt dat we niet voor een ander bedrijf hadden gekozen die 1k duurder was, maar goed kwaliteit levert (vrienden hebben bij hun laten). Hoe moeten we dit verder oplossen. Ik heb gelukkig nog niet betaald en kan dus daardoor eisen dat ze de gebreken maar eerst moeten herstellen, voordat ik ze ga betalen. Heeft er iemand dit ook meegemaakt? Hebben jullie tips? En pak ik dit zo goed aan? Alvast bedankt!
Jij hebt recht(wettelijk) op een goed gelegde vloer. Elk excuus van de verkopende partij kan je in dit geval pareren. Ze dienen jou op een redelijke termijn van een goed gelegde vloer te voorzien.
Lukt dit niet dan ga je ze ingebrekestellen en aangeven dat je het door een derde partij laat doen en dat de rekening dan bij hun terecht komt. Voor de zekerheid kan je dit nog even bij de rechtsbijstand pijlen.
Het gaat over gerectificeerde tegels:Smiles2022 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:54:
[...]
Bovenstaande, het eerste deel, kan prima dienen ter ondersteuning van uw beweringen. Zoals wel of niet gebruik maken van bepaalde gereedschappen/voorzieningen. Het wel of niet houden aan afspraken en soortgelijke details.
Belangrijkste deel blijft echter dat de vloer er niet goed in ligt, dat is het meest cruciale deel van de hele zaak. Het resultaat van wel of niet een goed product leveren, wel of niet op tijd, wel of niet volgens afspraken, en bijvoorbeeld wel of niet vakkundig, wel of niet met bepaalde gereedschappen/voorzieningen.
Het viel op dat u spreekt over topkwaliteit tegels, die als ik het goed begrijp gecertificeerd zijn. Alleen al hiervan uitgaande mag u verwachten dat de tegelvloer ook gelegd word op een topkwaliteits-niveau passend bij de aankoop prijs. Dit is wellicht een punt die u bij de verkoper expliciet onder de aandacht kunt brengen.
Als u bijvoorbeeld een doosje tegels koopt bij een dumpstore en ze laat leggen door een hobbyist in ruil voor een kleine vergoeding dan dient u er van te voren rekening mee te houden dat het mogelijk niet perfect word, maar de kans bestaat ook dat het wel perfect gelegd word. Als u echter een tegel kiest van topniveau waar een grote naam op staat, en wat stevig aan de prijs is, dan mag u verwachten dat dit ook op een perfecte en voortreffelijke wijze gelegd word.
Gerectificeerde tegels hebben strakke, op maat gezaagde hoeken en kanten. Na het bakproces wordt de tegel namelijk nog eens verzaagd.
Ik kende de term ook nog niet voor ik een huis ging bouwen
Zal misschien aan mij liggen maar ik vind het er best netjes uitzien. Zeker als het je 1000 euro minder heeft gekost.
Dank voor de verwijzing. Inderdaad had ik wel eerder gehoord van deze bewerking van tegels, maar wist ook niet dat het onder deze naam viel. Nu wel, bedankt!Joris748 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:22:
[...]
Het gaat over gerectificeerde tegels:
Gerectificeerde tegels hebben strakke, op maat gezaagde hoeken en kanten. Na het bakproces wordt de tegel namelijk nog eens verzaagd.
Ik kende de term ook nog niet voor ik een huis ging bouwen
Desondanks laat het zien dat het kennelijk om tegels in de het duurdere segment gaat, en daarbij mag een passende afwerking verwacht worden gezien de aanschaf prijs.
Gerectificeerd wil bijna zeggen dat je tegels zo recht zijn als een A4-papiertje. Een tegelzetter die dat weet te verknallen is gewoon te eigenwijs om afstandskruistjes of een levelingsysteem te gebruiken. Dit was bij ons het geval, zal er niet over uitwijden. Groot nadeel van gerectificeerde tegels is dat je meteen ziet wanneer een tegel net niet recht geplakt is. Voegen horen strak te zijn en je mag geen schaduwwerking krijgen van een verlichtingspunt.
Wat een ellende.. hadden ze het uiteindelijk goed opgelost?sypie schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:09:
Gerectificeerd wil bijna zeggen dat je tegels zo recht zijn als een A4-papiertje. Een tegelzetter die dat weet te verknallen is gewoon te eigenwijs om afstandskruistjes of een levelingsysteem te gebruiken. Dit was bij ons het geval, zal er niet over uitwijden. Groot nadeel van gerectificeerde tegels is dat je meteen ziet wanneer een tegel net niet recht geplakt is. Voegen horen strak te zijn en je mag geen schaduwwerking krijgen van een verlichtingspunt.
Anoniem: 1762102
Dat er een lichte kromming inzit kan. Maar dit ziet er inderdaad zeer slecht uit.
Als ik het zo zie op de foto's zal er tussen de spleten en in de kleine hoekjes altijd viezigheid blijven steken.
Maar zoals hierboven vermeld, diegene die de tegels gelegd heeft is maar werknemer dus kan je er vrij weinig tegen beginnen.
Dus inderdaad even bij de winkel zelf langsgaan.
Als ik het zo zie op de foto's zal er tussen de spleten en in de kleine hoekjes altijd viezigheid blijven steken.
Maar zoals hierboven vermeld, diegene die de tegels gelegd heeft is maar werknemer dus kan je er vrij weinig tegen beginnen.
Dus inderdaad even bij de winkel zelf langsgaan.
Gerectificeerd heeft enkel met de maatgeving iets te maken, niet met hol of bol. Nuja, trekt op niet veel en hopelijk lossen ze het nog goed op. Onze tegelzetter was ook oldskool en die heeft visgraat kunnen leggen zonder clips en keggen. Wil niet veel zeggen. Behalve als ze je die clips en keggen hebben aangerekend.
Die donkere delen in de voegen, is dat schaduw?
Of zijn die voegen nog “nat”?Dat ziet er in ieder geval ook apart uit namelijk.
Of zijn die voegen nog “nat”?Dat ziet er in ieder geval ook apart uit namelijk.
I’m not superstitious, but I am a little stitious.
Vanochtend samen met een medewerker van het tegelbedrijf en de hoofdverantwoordelijke van de tegelzetters langs de woning geweest. Ze erkennen dat sommige tegels niet goed liggen en dat deze en de tegels met kapotte randjes vervangen dienen te worden, maar ze willen niet alle punten erkennen. Immers de vloer er helemaal uit slopen en nieuwe plaatsen gaat voor hun veel tijd en geld kosten, maar wij willen gewoon een normale vlakke vloer, daar hebben we voor betaald en hebben we recht op vinden wij. Voor ons is alleen de tegels vervangen die zij niet goedkeuren niet genoeg, daarom gaan wij een bouwkundige specialist inschakelen die naar de vloer gaat kijken. Het advies van de bouwkundige specialist zou dan worden opgevolgd hebben ze toegezegd. We wachten nu af op de telefoontje van de bouwkundige om een afspraak in te plannen..
Die specialist is dan wel door jou geselecteerd neem ik aan?In2ition schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:04:
Vanochtend samen met een medewerker van het tegelbedrijf en de hoofdverantwoordelijke van de tegelzetters langs de woning geweest. Ze erkennen dat sommige tegels niet goed liggen en dat deze en de tegels met kapotte randjes vervangen dienen te worden, maar ze willen niet alle punten erkennen. Immers de vloer er helemaal uit slopen en nieuwe plaatsen gaat voor hun veel tijd en geld kosten, maar wij willen gewoon een normale vlakke vloer, daar hebben we voor betaald en hebben we recht op vinden wij. Voor ons is alleen de tegels vervangen die zij niet goedkeuren niet genoeg, daarom gaan wij een bouwkundige specialist inschakelen die naar de vloer gaat kijken. Het advies van de bouwkundige specialist zou dan worden opgevolgd hebben ze toegezegd. We wachten nu af op de telefoontje van de bouwkundige om een afspraak in te plannen..
Zorg ervoor dat je dit op papier hebt staan.Het advies van de bouwkundige specialist zou dan worden opgevolgd hebben ze toegezegd.
Daarmee voorkom je straks weer een discussie.
En die specialist moet je idd zelf uitkiezen, het moet geen “vriendje van” zijn…
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik ben volledig met jullie eens dat wij een specialist inschakelen. Het tegelbedrijf raadde namelijk een specialist aan, die blijkt dus zelf ook een vloeren winkel te hebben bij nader onderzoek op google. Ben je dan nog wel zo onafhankelijk? Maar hoe dan ook laten wij zelf ook een externe specialist langskomen op dit vlak. Deze zaakje begint namelijk een beetje te stinken.. En stel als die twee partijen echt onderling samenwerken in diens belang, zijn ze dan strafbaar voor het feit dat ze op deze manier werken?
Het kan in ieder geval vraagtekens oproepen. Ook al zijn ze eventueel concurrenten, achter de schermen bijten ze elkaar niet zo gauw zal je vaak later achter komen.In2ition schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:30:
Ben je dan nog wel zo onafhankelijk?
En stel als die twee partijen echt onderling samenwerken in diens belang, zijn ze dan strafbaar voor het feit dat ze op deze manier werken?
Of het strafbaar is dat ze samenwerken op deze manier is eigenlijk ook iets wat niet zozeer relevant is voor de beoordeling van uw tegelvloer. Uw vloer moet beoordeeld worden, liefst door iemand die neutraal is, op het gegeven of het wel of niet goed is gelegd, niets meer en niets minder dan dat. Dat klinkt een beetje kort door de bocht, maar hier komt het in de praktijk wel op neer en is ook het enige punt waar de wetgever naar kijkt.
Nog even een ander detail, u schreef;
Als je als verkoper van tegels tot de erkenning komt dat (sommige) tegels van wat ik begreep top kwaliteit, in een dure vloer niet goed liggen, en dat tegels met notabene kapotte randen vervangen dienen te worden, dan bevestig je toch eigenlijk dat je geen goede, en dus een ondeugdelijke, vloer hebt geleverd?Ze erkennen dat sommige tegels niet goed liggen en dat deze en de tegels met kapotte randjes vervangen dienen te worden, maar ze willen niet alle punten erkennen.
Repareren stellen ze voor omdat het de voordeligste oplossing is in de meeste gevallen.
Zoals eerder verwoord kan u kijken wat de verkoper u beloofd heeft toen u de tegels aankocht. Wat zeiden de folders er over die u meekreeg? Zei de verkoper bijvoorbeeld; "U heeft hiermee een vloer van topklasse waar u jaren geen omkijken naar heeft!". Of zei hij bijvoorbeeld, een bekend verkoop truukje; "Ik heb deze tegels zelf ook en heb er nog nooit een probleem mee gehad!", of soortgelijke kreten. Onthoudt dat u de verkoper mag houden aan dit soort beloften. Ook kunt u nog kijken wat u zwart op wit heeft, het sterkste bewijs wat u aan zou kunnen leveren.
Je zou hier eens kunnen kijken:
https://www.nrbi.nl/diens...ingskeuring-na-verbouwing
https://www.nrbi.nl/diens...ingskeuring-na-verbouwing
Niet doen, in ken ook een hoop van mijn concullega’s behoorlijk goed.In2ition schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:30:
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik ben volledig met jullie eens dat wij een specialist inschakelen. Het tegelbedrijf raadde namelijk een specialist aan, die blijkt dus zelf ook een vloeren winkel te hebben bij nader onderzoek op google. Ben je dan nog wel zo onafhankelijk? Maar hoe dan ook laten wij zelf ook een externe specialist langskomen op dit vlak. Deze zaakje begint namelijk een beetje te stinken.. En stel als die twee partijen echt onderling samenwerken in diens belang, zijn ze dan strafbaar voor het feit dat ze op deze manier werken?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik zou gewoon een bouwkundig adviseur laten komen. En dan liefst eentje uit een ander postcodegebied. Die heb je via Google zo gevonden.
[ Voor 23% gewijzigd door Sethro op 23-04-2022 19:45 ]
Iemand van ver weg. Dan maar een uurtje extra en wat reiskosten betalen. Dat verdien je uiteindelijk terug.
PreciesMakkelijk schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:55:
[...]
Niet doen, in ken ook een hoop van mijn concullega’s behoorlijk goed.
En in de bouw is het vrij gebruikelijk om je niet te ‘bemoeien’ met werk van concullega’s
Eigenlijk is het vrij simpel welke afspraken over leggen zijn er voorhand gemaakt?
Daarnaast mag een tegelzetter werken met een afwijking van 20 procent want ambacht, voldoet het hier aan?
Tot slot is het uitgevoerd met bon?
Daarnaast mag een tegelzetter werken met een afwijking van 20 procent want ambacht, voldoet het hier aan?
Van wie mag dat? En twintig procent ten opzichte van wat?badboyqxy schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:53:
Eigenlijk is het vrij simpel welke afspraken over leggen zijn er voorhand gemaakt?
Niet jouw probleem. Ook niet door laten beïnvloeden. Als de vloerenboer het in één keer goed had gedaan had die verdiend. Nu heeft die het verprutst en kost het 'm geld. Bedrijfsrisico.In2ition schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:04:
…de vloer er helemaal uit slopen en nieuwe plaatsen gaat voor hun veel tijd en geld kosten…
Er zijn op voorhand geen afspraken gemaakt over het leggen op papier. Je gaat op voorhand natuurlijk uit van deugdelijk werk en je gaat natuurlijk niet uit van een vloer met overal oneffenheden. Wel heb ik zelf diverse keren aangegeven in de winkel aan de verkoper en ook bij de tegelzetter zelf gemeld dat de vloer er strak in moet liggen. De tegelzetters waren paar dagen later begonnen dan afgesproken, maar dat vond ik niet heel erg, als de vloer er maar strak in ligt had ik letterlijk gezegd en geappt.badboyqxy schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:53:
Hoi Sypie, wat vervelend, hoe hadden jullie uiteindelijk deze kwestie opgelost met het desbetreffende bedrijf?sypie schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:09:
Het was een ZZP'er. Ik heb 'm de punten gemaild met foto's er bij. Het waren een stuk of 15 punten (en dan bedoel ik niet 15 keer een tegel die scheef lag...). Hij erkende maar 1 of 2. Daarna gezegd/ gemaild dat ik er geen vertrouwen meer in had. Heb 'm de deur gewezen en gezegd dat hij niet weer hoefde te komen. Een eventuele factuur heeft hij nog gestuurd met de vraag of ik dus nog even wilde betalen. Ik heb 'm de vraag terug gestuurd of hij mijn nieuwe tegels en herstelkosten ging betalen. Niks meer op gehoord, heb ook geen cent betaald.In2ition schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 02:35:
[...]... deze kwestie opgelost met het desbetreffende bedrijf?
Was het de juiste weg? Nee, ik heb 'm geen herkansing gegeven. Ik heb 'm ook niet z'n tijd betaald die hij geweest was.
Hier ook een nare ervaring over tegelzetters. Topic is vast terug te vinden. Enfin, in onze situatie was er een bouwkundige door onze rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Vloer moest eruit. Rapport is naar de tegenpartij gestuurd (de verzekering dan). Daar is vanuit hun ook een bouwkundige opgezet. Dit komt met een andere conclusie. Ergens is er een moment geweest dat beide heren met elkaar zijn gaan babbelen bij van der Valk en onze bouwkundige ging vervolgens mee met het andere advies. Kijk dus uit met "overleggen tussen bouwkundigen".In2ition schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:30:
Vandaag zijn we dan met een vloer deskundige en de tegenpartij wezen kijken naar de vloer. Conclusie tegels met gebroken randjes moeten er zoiezo uit, logisch. Aangrenzende tegels waarvan de hoogteverschil meer dan 1 mm (is de norm) bedragen moeten ook vervangen worden. Nu rest de vraag, wordt de vloer er niet slechter op. Deskundige gaf aan dat als je een tegel eruit haalt en corrigeert de hoogte niveau van de omringende tegels dan weer niet meer kloppen. Manager (tegenpartij) geeft aan het wel te kunnen door meerdere tegels eruit te slopen en opnieuw te plaatsen. Mijn inziens, er zijn op veel te veel plekken hoogteverschillen, correctie geeft waarschijnlijk niet de gewenste resultaat. Alles slopen en opnieuw leggen wilt de winkel niet. Moeten we ze een kans geven om het te corrigeren, wat nu al onmogelijk lijkt voor ons. Of moeten we geschillencommissie afbouw inschakelen voor een bindend advies. Iemand advies?
Mijn eerste ingeving zou zijn om zwart op wit te krijgen dat zij denken het zo op te kunnen lossen. Laat ze dat dan maar doen. Is het daarna alsnog niet goed, mogen ze de hele vloer opnieuw doen.
Je kunt niet verwachten dat zij een hele vloer zomaar opnieuw gaan leggen omdat jij 'denkt' dat het dan niet goed komt.
Je kunt niet verwachten dat zij een hele vloer zomaar opnieuw gaan leggen omdat jij 'denkt' dat het dan niet goed komt.
Klopt. Je moet niet voorschrijven hoe ze het moeten oplossen.Pannencouque schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:43:
Mijn eerste ingeving zou zijn om zwart op wit te krijgen dat zij denken het zo op te kunnen lossen. Laat ze dat dan maar doen. Is het daarna alsnog niet goed, mogen ze de hele vloer opnieuw doen.
Maar je mag wel een eindresultaat eisen: een vlakke vloer; niet een vloer die over een aantal tegels toch hol of bol loopt.
Het is een nieuwbouwhuis; dat begint al met een vlakke vloer.
Als je bv een 100 jaar oud huis hebt met een vloer die hol loopt, zal een goede tegelzetter dat meteen aangeven: dat is prima te fixen maar er komen dan meerkosten bij.
Tips aan TO:
Als je er een deskundige bijhaalt zorg dan dat die een lange waterpas of rechte lat meeneemt.
Maak foto's van die lat en de afwijking op diverse punten op de vloer. Maak van elke meting een detailfoto waar je de afwijking ziet, en een overzichtsfoto waar je ziet waar dat op de vloer is.
Je kunt ook met schilderstape op de vloer merktekens maken, die is beschrijfbaar en daarmee documenteren waar de vloer precies scheef loopt en hoeveel.
Je kunt bijvoorbeeld telkens het laatste punt zoeken en daar opschrijven hoeveel mm ruimte er onder die lat is.
Als je de kamer iets verduistert of wacht tot de avond, kun je met een zaklamp vlak over de vloer schijnen. Niet schrikken maar het zal er dramatisch uitzien. Ziet er goed uit op de foto als je je zaak wilt documenteren.
Mocht je in een rechtszaak terechtkomen dan kun je daarmee de toon zetten voordat je elke millimeter afwijking gaat benoemen.
Je kunt ook een deskundige uit een andere winkel nemen, zolang je niet tegen diegene zegt wie het gelegd heeft. Of je zegt dat je een geschil hebt met degene die het gelegd heeft (wat formeel waar is) en dus niet de naam noemt van zijn collega-winkel.
Hopelijk heb je veel eelt op je voeten BRO! Die scherpe randjes ga je voelen!
You are NIJL-ed!
@In2ition Op sommige foto's denk ik de tegel te herkennen. Is dat toevallig de Novabell Eiche Beige 16x60 ?
Zo ja, ik heb dezlefde tegel en de tegelzetter liet mij zien hoe bol/hol de tegels zijn. Bij mij is ook niet gewerkt met tegel nivelleersysteem, maar dan komt het wel echt aan op de vakman. Er zijn wel afstandhouders gebruikt.
De voeg lijkt bij jou wel erg dun. Hierdoor vallen afwijkingen in de tegel ook meer op. Foto tijdens het leggen bij mij:
Ook bij mij zit er tussen sommige tegels voelbaar hoogetverschil. De echt scherpe randen slijten er vrij snel van af. In de beginperiode slijten de sokken ook wat sneller
Afgelopen weekend is er bij mij een "muur" weggehaald waardoor de tegelvloer hersteld moet worden. Er zullen ca 30 tegels vervangen gaan worden. Zodra dat gedaan is kan ik delen of het vervangen van tegels er fatsoenlijk uit gaat zien
Zo ja, ik heb dezlefde tegel en de tegelzetter liet mij zien hoe bol/hol de tegels zijn. Bij mij is ook niet gewerkt met tegel nivelleersysteem, maar dan komt het wel echt aan op de vakman. Er zijn wel afstandhouders gebruikt.
De voeg lijkt bij jou wel erg dun. Hierdoor vallen afwijkingen in de tegel ook meer op. Foto tijdens het leggen bij mij:
![]() |
Ook bij mij zit er tussen sommige tegels voelbaar hoogetverschil. De echt scherpe randen slijten er vrij snel van af. In de beginperiode slijten de sokken ook wat sneller
Afgelopen weekend is er bij mij een "muur" weggehaald waardoor de tegelvloer hersteld moet worden. Er zullen ca 30 tegels vervangen gaan worden. Zodra dat gedaan is kan ik delen of het vervangen van tegels er fatsoenlijk uit gaat zien
![]() |
Beste In2ition,
Vervelend om te horen en zien, dat er met jullie keramisch parket zoveel mis is gegaan ik hoop dat jullie inmiddels een passende oplossing met het tegelhuis hebben afgesproken. Wat ik me afvroeg is bij wie heb je de tegel gekocht en door wie is de vloer gelegd? Ik hoop namelijk niet dat dit bij ons tegelhuis is die bij ons gaat starten. Zou je kunnen aangeven wie de betrokken zijn in jouw verhaal?
Ik verneem graag je antwoord
alvast bedankt
groet
Bert
Vervelend om te horen en zien, dat er met jullie keramisch parket zoveel mis is gegaan ik hoop dat jullie inmiddels een passende oplossing met het tegelhuis hebben afgesproken. Wat ik me afvroeg is bij wie heb je de tegel gekocht en door wie is de vloer gelegd? Ik hoop namelijk niet dat dit bij ons tegelhuis is die bij ons gaat starten. Zou je kunnen aangeven wie de betrokken zijn in jouw verhaal?
Ik verneem graag je antwoord
alvast bedankt
groet
Bert
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 14:34
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Als iemand sinds mei vorig jaar niet meer online is geweest dan is het niet meer de moeite waard om ernaar te vragen. Dit topic gaat weer terug in de sloot
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.