Speech 2 text software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:05

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik wil bloggen. Ik heb het zo vaak geprobeerd, maar normaal typen is gewoon niet mijn ding. Ik vind het vermoeiend en niet leuk om hele lappen tekst te moeten typen, maarja, het is wel nodig als je wilt bloggen.

Maar de techniek denderd vooruit, dus ik bedacht me dacht er vast wel recordingsoftware bestaat welke het om kan zetten in text. Dus mijn vraag is, bestaat er goede software wat ik kan gebruiken op mijn verhaal om te nemen die het dan vervolgens omzet in text?

En bestaat er ook software welke compatible is met bijv. wordpress? Dus lekker brabbelen in een microfoon en huppakee het wordt zo voor me in een blogpost gezet.

Of is de techniek nog niet zo ver? Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken?

Ik gebruik hoofdzakelijk Apple produkten. Verwijzingen naar software welke alleen op windows is te gebruiken is dan ook niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Yzord op 17-04-2022 23:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 22:22

Kraz

Saving the world

Volgens mij zit deze functionaliteit 'gewoon' in Word?
Dictate your documents in Word

Daarna alleen nog een kwestie van copy/paste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Kraz schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:10:
Volgens mij zit deze functionaliteit 'gewoon' in Word?
Dictate your documents in Word

Daarna alleen nog een kwestie van copy/paste?
Ik gebruik helaas geen MS Office produkten sorry. Maar toch bedankt voor je suggestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 22:11

markvt

Peppi Cola

nuance dragon professional is erg goed, kost wel een bak geld 🙂

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
markvt schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:13:
nuance dragon professional is erg goed, kost wel een bak geld 🙂
Bedankt en deze was ik ook al tegengekomen. Helaas gebruik ik geen Windows maar MacOS. Toch heel erg bedankt voor je input _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Is er geen Mobile App dat zoiets doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je houdt niet van typen maar wil wel bloggen? Waarom niet een podcast of een vlog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
https://azure.microsoft.c.../speech-to-text/#features

Wel van Microsoft en dat wil je niet... maar het werkt perfect.

Je kan "zelfs" een .wav uploaden die - terwijl de upload bezig is - alles realtime omzet naar tekst.

En je kan speech2text doen, maar ook van de gegenereerde teksten weer text2speech met een stem en interpunctie naar keuze.

Dan nog zal je veel moeten editten en corrigeren, of je moet je verhaal eerst uitschrijven, dan naadloos inspreken en vervolgens omzetten naar geschreven tekst wat je dus in het begin al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:35:
https://azure.microsoft.c.../speech-to-text/#features

Wel van Microsoft en dat wil je niet... maar het werkt perfect.

Je kan "zelfs" een .wav uploaden die - terwijl de upload bezig is - alles realtime omzet naar tekst.

En je kan speech2text doen, maar ook van de gegenereerde teksten weer text2speech met een stem en interpunctie naar keuze.

Dan nog zal je veel moeten editten en corrigeren, of je moet je verhaal eerst uitschrijven, dan naadloos inspreken en vervolgens omzetten naar geschreven tekst wat je dus in het begin al had.
Bedankt voor je suggestie. Maar idd, helaas van MS en ik gebruik geen software van MS. Ik zal er niet al te diep op ingaan, maar ik heb er in het verleden heel veel mee gewerkt (ben MCSA/MCSE gecertificeerd), maar zodra ik Apple OS ben gaan gebruiken, toen pas kwam ik er achter hoe instabiel MS software is. Sindsdien nooit meer naar omgekeken. Werkelijk een wereld van verschil op software gebied.

Toch bedankt voor je inmenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:50
Heb je überhaupt gezocht en geprobeerd?

https://www.google.com/se...lient=mobile-gws-wiz-serp

https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Kom genoeg opties tegen die je ook kan proberen. Daarnaast is die van Microsoft wel vaak 1 van de betere. En de "onstabiele" Microsoft software is ook iets van het verre verleden.

[ Voor 12% gewijzigd door corporalnl op 18-04-2022 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Yzord schreef op maandag 18 april 2022 @ 00:12:
[...]

Bedankt voor je suggestie. Maar idd, helaas van MS en ik gebruik geen software van MS. Ik zal er niet al te diep op ingaan, maar ik heb er in het verleden heel veel mee gewerkt (ben MCSA/MCSE gecertificeerd), maar zodra ik Apple OS ben gaan gebruiken, toen pas kwam ik er achter hoe instabiel MS software is. Sindsdien nooit meer naar omgekeken. Werkelijk een wereld van verschil op software gebied.

Toch bedankt voor je inmenging.
Niet mijn ervaring, juist tegenovergesteld.

Anyhow, het werkt gewoon in de browser.

Azure en de tekst herkenning van Microsoft zijn van wereldklasse, zeker nu ze hun neurale netwerken op het gebied van stem naar tekst hebben uitgerold - beter en gratis ga je het niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:23:
[...]

Niet mijn ervaring, juist tegenovergesteld.

Anyhow, het werkt gewoon in de browser.

Azure en de tekst herkenning van Microsoft zijn van wereldklasse, zeker nu ze hun neurale netwerken op het gebied van stem naar tekst hebben uitgerold - beter en gratis ga je het niet krijgen.
Nou kijk. Ik heb bijv. een mac pro welke ik zeker 3 maanden onafgebroken aan kan laten staan met een browser met zeker 50 tabbladen, photoshop, film kijken, video's editen, muziek luisteren, torrents downloaden, gamen via geforce now, parallels desktop, 3D printen/slicen en weet ik nog wat ik allemaal doe erop en de kast geeft geen ene fuck.

Dit alles hoef ik echt niet te doen onder Windows 3 maanden lang. Dat gaat gewoon niet gebeuren met een windows installatie.
Pagina: 1