Vraag
Alle reacties
Als ik je perilex zie heb je 2 fase, dus L1 gaat naar 1&2, L2 naar 3, en 4 & 5 naar N1 (of apart naar n1/n2, maar ik ga er vanuit dat die direct aan elkaar zitten).
Edit; De stekker die je hebt is een 32A perilex, die past niet in de 16A wandcontactdoos die op de foto staat.
Perilex is niet helemaal standaard, dus inderdaad ff goed kijken waar welke pin uitkomt, want de afbeelding van de kabel klopt niet.
[ Voor 46% gewijzigd door sjaakwortel op 17-04-2022 17:07 ]
Stekker is een van de bouwmarkt en de wcd is door de woningbouw zo opgeleverd met het huis.sjaakwortel schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:04:
RST is gewoon L1 L2 L3,
Als ik je perilex zie heb je 2 fase, dus L1 gaat naar 1&2, L2 naar 3, en 4 & 5 naar N1 (of apart naar n1/n2, maar ik ga er vanuit dat die direct aan elkaar zitten).
Het plaatje van de stekker komt niet overeen met de wandcontact doos trouwens, weet niet helemaal wat daar aan de hand is, perilex is ook niet helemaal standaard, dus dat maakt het lastig.
Dus als ik jou post volg:
1=bruin
2=brug naar 1
3=zwart
4=grijs
5=blauw
?
Opdruk die op de stekker staat (tegen de polen aankijkend, hoekje boven)
L1 N
A
L2 L3
Heb helaas geen multimeter om te kijken welke kleur waar heen gaat, dus heb alleen het meegeleverde papiertje
Life is not about specs, it is about joy!
Zie bovenste foto, kan zowel 1, 2 en 3. Meterkast zit een gelinkte kookgroepbartvl schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:23:
Wat voor een oven is het? Is deze wel geschikt voor twee-fase aansluiting?
[ Voor 7% gewijzigd door torretje2012 op 17-04-2022 17:24 ]
En de contactdoos (met spiegeling, zodat het klopt als je de kabel insteekt) istorretje2012 schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:21:
Ik zie net je edit, en volgens de kabel opdruk is het gewoon een 16A model, gaat om https://nl.bauhaus/binnen...ex-haaks-zwart/p/23697904
Opdruk die op de stekker staat (tegen de polen aankijkend, hoekje boven)
L1 N
A
L2 L3
Heb helaas geen multimeter om te kijken welke kleur waar heen gaat, dus heb alleen het meegeleverde papiertje
N2 N1
A
L2 L1
Dus die omzetting met je even meenemen voor de kleuren
Daar had ik niet eens bij stil gestaan, hoe ziet het er uit in de meterkast?bartvl schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:27:
Ik vind het toch wel spannend hoor. Dat plaatje suggereert naar mijn idee dat het mogelijk is om een aansluiting op twee fases te maken (gezien 380/400v aanduiding) . Als je een kookgroep hebt , dan is het 2x230v, dezelfde fase.
[ Voor 24% gewijzigd door sjaakwortel op 17-04-2022 17:31 ]
Dus ik denk dan dat de oven gewoon 230v is maar wel op meerdere aparte fasen aangesloten kan worden.
1 grijs
2 brug naar 1
3 zwart
4 bruin
5 blauw en de eerste pizza is met een 20minuutjes klaar