Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07-2024
Hallo,
Wil graag mijn bovengenoemde blu-ray speler updaten; dat lukt niet met een update bestand via USB..
Het programma vraagt om een LAN-kabel verbinding, maar ik heb iig geen lange ethernret-kabel naar het modem in de meterkast.
De output van de speler gaat naar een LG Oled TV en wel met een HDMI-kabel 'met Ethernet'.
De TV heeft iig internet via de kabel en ik vraag mij af, waarom dat niet via die kabel wordt gekoppeld met de speler.
Of moet ik daarvoor nog iets bijzonders doen??
Waarvoor zit er trouwens 'met Ethernet' op die kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt in de meterkast een stroomaansluiting en ook ethernet. Een BR speler weegt niks. Doe het daar gewoon :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Kan het zijn dat je je USB drive als NTFS hebt geformatteerd? Want dan is de kans groot dat het niet werkt. Wat je dan even moet doen is je USB drive formatteren als FAT32, het bestand er opnieuw opzetten (vaak zonder folder) en het nogmaals proberen.

Wat betreft je TV en het 'delen' van het internet signaal over HDMI naar je blu ray speler. Dat kan je vergeten en gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken. Buiten dat die HDMI verbinding daar waarschijnlijk niet voor geschikt is, moet je TV dan als router/switch voor je blu ray speler gaan functioneren en dat is iets wat niet gebeurt.

[ Voor 40% gewijzigd door temp00 op 17-04-2022 16:54 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
The Eagle schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:49:
Je hebt in de meterkast een stroomaansluiting en ook ethernet. Een BR speler weegt niks. Doe het daar gewoon :?
Er zit geen display op de speler; zie de speler niet op mijn laptop.
Ik ga liever niet met een 55"- TV slepen.

@The Eagle De tip met de verschillende formaten van de stick kreeg ik ook van de helpdesk, maar die werkt niet.

Ik denk, dat die LAN-optie nog dateert uit de tijd, dat veel huizen een ethernet-net hadden??

Dank voor beide reacties.

[ Voor 33% gewijzigd door ceesvb op 17-04-2022 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:33

FeaR

In GoT we trust

AUD > MSH

Ontopic:
Ethernet over HDMI was een goede gedachte maar is nooit aangeslagen. Als in de handleiding niet specifiek staat vermeldt dat het device ethernet over HDMI ondersteunt dan zal je netwerk los aan moeten sluiten via kabel of WiFi. Handleiding van LG rept er niets over dus dat wordt aansluiten via een kabel. Ethernet over HDMI zal het waarschijnlijk ook nooit meer gaan worden aangezien HDMI eARC gebruik maakt van de aders van ethernet.

[ Voor 96% gewijzigd door FeaR op 17-04-2022 17:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb je startpost nog eens gelezen. Ethernet of internet gaat niet over HDMI. HDMI is een audio/video standaard, heeft niks met netwerk te maken. Doorgeven van ethernet via HDMI wordt hem dan ook niet.

Having said that: plug de internet kabel die nu achter in je TV zit even in je blu-ray speler en doe dan de update. Als je klaar bent weer terug doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:22
ceesvb schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:42:
De TV heeft iig internet via de kabel
Dan prik je toch even de kabel om?

Ethernet via HDMI werkt alleen als beide apparaten het ondersteunen, maar eerlijk gezegd ken ik er niet één die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
@The Eagle Heb geen coax-ingang achterin de speler, zie https://docs.google.com/d..._E-1Uu08/edit?usp=sharing
Of kan dat met een adapter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:33

FeaR

In GoT we trust

Oké, ik ben je kwijt....
In de TS stel je dat de TV wel internet heeft via de kabel. Dat betekent een netwerkkabel, UTP, RJ45. Waar komt dan nu opeens de Coax vandaan? Coax in de TV geeft televisie/zenders, geen netwerk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
FeaR schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:00:
Oké, ik ben je kwijt....
In de TS stel je dat de TV wel internet heeft via de kabel. Dat betekent een netwerkkabel, UTP, RJ45. Waar komt dan nu opeens de Coax vandaan? Coax in de TV geeft televisie/zenders, geen netwerk.
TV is aangesloten met coax-kabel, maar ik kan ook op internet; denk zelf, dat dat ook via de kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:22
Internet voor je tv zal via wifi gaan, helaas ondersteunt je speler dat niet. Meet even hoever het ongeveer is, en haal een utp-kabel. Of anders vraag je aan kennissen of je even een kabel kunt lenen.

[ Voor 19% gewijzigd door hcQd op 17-04-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
Met een UTP kabel vanaf de meterkast werd de update in één keer automatisch afgewerkt.
Dank voor de bijdragen 👍👍

[ Voor 27% gewijzigd door ceesvb op 20-04-2022 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
Vraag: heb ik internet in de player, als ik een utp-kabel leg tussen de Rj45 aansluitingen van de TV en de player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ceesvb schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:59:
Vraag: heb ik internet in de player, als ik een utp-kabel leg tussen de Rj45 aansluitingen van de TV en de player?
Nee, dat werkt niet.

[ Voor 28% gewijzigd door S1NN3D op 20-04-2022 10:06 ]

Pagina: 1