Buitenhuis wifi luidspreker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:58
Ik ben opzoek naar een luidspreker voor buiten. Belangrijk is dat deze verbonden kan worden met wifi zonder extra versterker.

Na zoeken kom ik enkel draadloze bluetooth luidsprekers tegen en meestal op batterijen.

De reden dat ik wifi wil is omdat er dan een stream kan starten zonder dat er een smartphone of andere verbonden moet zijn.

Heb al gezocht maar, kom steeds standalone luidsprekers tegen of versies met Bluetooth.

Wie heeft hier ervaring mee?

Edit: ik zal mijn vraagstelling verduidelijken: ik ben op zoek naar een buitenhuis regenbestendig luidspreker, voor aan de muur, op 230V (active) met wifi zonder extra versterker.

[ Voor 18% gewijzigd door ShaneV op 17-04-2022 22:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:45
Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een aristona tr5842/03 op de kop getikt via marktplaats en daar een Chromecast ingebouwd.

Er zijn bijna geen WiFi speakers te krijgen die doen wat jij wil, dan ben je aangewezen op Sonos.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 472287

* knip * reactie op verwijderde off-topic post.

@ts, ga voor buitenluidsprekers icm een aparte versterker. Dan zit je niet aan een speaker vast.

[ Voor 55% gewijzigd door S1NN3D op 19-04-2022 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aanname 1 is natuurlijk dat je wifi bereik in de tuin voldoende is, anders wordt het een dure oplossing :P

Heeft Ikea die dingen tegenwoordig niet gewoon?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Voor als je meer high end zoekt dan de al genoemde Sonos:

Naim Mu-So
Sonus Faber Omnia

En als het goedkoper moet dan toch een bluetooth: Bose SoundLink Revolve+ of de S1 Pro.
Die heeft een erg mooi geluid.

[ Voor 19% gewijzigd door CR2032 op 17-04-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 19:22
Sonos Roam of JBL Link Portable ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
Niet waterbestendig. Enkel de losstaande speakers met aparte versterker. Dat laatste gaat niet. De versterker kan niet op een droge plaats staan.
kamerplant schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:10:
Hopelijk woon je vrijstaand zonder buren binnen 500 meter? 🙂
Dit is volledig offtopic..
Anoniem: 472287 schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:16:
[...]

want een muziekje in je tuin is zo dramatisch. Wat moet dit soort onzin toch altijd hier?

@ts, ga voor buitenluidsprekers icm een aparte versterker. Dan zit je niet aan een speaker vast.
Ik heb geen droge plaats om de versterker te plaatsen. Dat is dus helaas geen optie. Er zijn idd genoeg passieve luidsprekers die tegen een plensbui kunnen maar, de versterker is een ander verhaal.
Wekko306 schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:33:
Sonos Roam of JBL Link Portable ofzo?
Geen optie. Beiden werken op batterijen en kunnen niet permanent aan de muur bevestigd worden. Ze moeten dus tegen regen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:22
Zelf een buiten luidspreker bouwen ? Er zijn genoeg units die tegen vocht en regen kunnen.

https://www.visaton.de/en...ories/waterproof-speakers

https://www.allekabels.nl...speaker-visaton-fr16.html

[ Voor 52% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-04-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:27
kan je misschien een ikea boekenplank speaker
https://www.ikea.com/nl/n...ker-zwart-gen-2-50506573/
nemen en die in een junction box bouwen met de juiste afmeting.
paar gaten diagonaal van onder naar boven er in boren voor regen inslag en je bent klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:37
Sorry hoor maar wat een gezeur hier, iemand vraagt om wat tips, en iedereen zit direct te zeuren over de (eventuele) overlast...
Mensen, leef en laat leven... En dat geld natuurlijk voor beide partijen, dag in dag uit alleen maar muziek op volume 11 is natuurlijk niet de bedoeling, maar op een normaal niveau moet toch kunnen?
Of zeuren jullie ook over:
- Spelende buurtkinderen
- Blaffende/piepende honden
- Auto's/scooters/motors door de straat
- BBQ's bij de buren in straat
- Buren die de tuin strak onderhouden met divers elektrisch gereedschap

Om even ontopic verder te gaan, je hebt het over dat je de versterker niet droog kan plaatsen? Maar speakerkabels kunnen zonder veel moeite 50meter zijn, dus op zich kan je best wat afstand afleggen en ondertussen je versterker redelijk droog opstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 12:47
Ik heb een Sonos one al een tijdje in de douche staan en er komt regelmatig water op. Doet het nog prima. Nee, je kan niet onder water met het ding maar de een beetje tactisch plaatsen en misschien red je het met de vocht dichtheid van het apparaat?

[ Voor 3% gewijzigd door Archie_T op 18-04-2022 01:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:45
ShaneV schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:43:
[...]

Niet waterbestendig. Enkel de losstaande speakers met aparte versterker. Dat laatste gaat niet. De versterker kan niet op een droge plaats staan.

[...]

Dit is volledig offtopic..

[...]

Ik heb geen droge plaats om de versterker te plaatsen. Dat is dus helaas geen optie. Er zijn idd genoeg passieve luidsprekers die tegen een plensbui kunnen maar, de versterker is een ander verhaal.

[...]

Geen optie. Beiden werken op batterijen en kunnen niet permanent aan de muur bevestigd worden. Ze moeten dus tegen regen kunnen.
Ken meerdere mensen die ze gewoon buiten hebben hangen, wel onder een afdakje uiteraard. Maar ze werken na jaren nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShaneV
Sissors schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:05:
[...]

Zeker als we het hebben over gemiddelde tuin van een huis waarbij je niet wil dat je buren er de hele dag buiten muziek afspelen, zal het onderhoud met elektrisch gereedschap nou niet zo lang duren. En is onderhoud gewoon nodig, dus je zal niet stellen dat iemand maar met de hand alles moet doen.

Als je op een forum een vraag stelt hoe je het beste één van de meest overlastgevende zaken kan installerne, tja, vind je het dan werkelijk vreemd dat er vragen over komen? Immers als je een keer een nummertje wil draaien, dan is een bluetooth speaker natuurlijk een stuk logischer (en als we het toch over tokkie-dingen hebben, natuurlijk kan je die dingen ook goed gebruiken, maar ze worden helaas wel vaak om manieren gebruikt dat andere mensen er niet blij mee zijn). Een vaste speaker, niet op accu, op hangen, doe je natuurlijk voor veelvuldiger gebruik. Heeft TS geen buren in de buurt, dan is dat natuurlijk een ander verhaal dan hij een rijtjeshuis heeft en door buren omringt wordt.

Mag het? Natuurlijk. Maar als ik hier een vraag stel hoe ik het beste een houtkachel in mijn appartement kan laten installeren, dan kan ik ook "offtopic" antwoorden verwachten met de vraag wat ik in hemelsnaam aan het doen ben. Wil je dat niet, dan moet je geen forum gebruiken maar gewoon naar een audiozaak gaan.
Het blijven allemaal offtopic vragen. Waar deze speaker(s) komen zijn niemands zaken. Ter info: Er zal niemand last hebben ervan.. Op deze manier kan beter niemand hier nog vragen stellen. Je kan alle vragen bekritiseren. Triest wel.

Ik stel een simpele vraag en het hele topic gaat over lawaai buiten.... niemand weet waar ze komen en dat zijn ook niemands zaken...

De sonos one zou ik mss een iets drogere plaats kunnen geven. Een andere oplossing zou ook een kleine versterker nemen en die in een afdekdoosje steken welke wel waterdicht is. Vrees dan enkel dat ze zal verhitten. Immers geen ventilatie..

Hedendaags is alles bluetooth en draadloos. Het verbaast me hoe weinig speakers er zijn welke voldoen aan mijn eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jep, dit gaat nergens heen..
@ShaneV wat lastig is, is dat "buiten" ook meestal "mobiel" betekent, dus dat erg geen wifi is.

Je keuzes zijn eigenlijk dit:
https://www.coolblue.nl/r...1g5wndEAAYASAAEgL49_D_BwE

Of zelf iets knutselen (ikea sonos uit elkaar trekken en waterdichte speakers aan knopen?

Verder is dit aankoopadvies, dus > CEA.

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 18-04-2022 10:38 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:19
@ShaneV geen antwoord op je vraag: maar ik heb twee van deze speakers gekocht (in de aanbieding en die komt regelmatig) voor 80 euro per stuk. Zijn aan elkaar te koppelen en volledig water en stof dicht. Alleen opladen met een USB-C stekker.
Mooi vol geluid en voor 160 euro geen geld.

[ Voor 15% gewijzigd door BvZwolle op 18-04-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
teacher schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:37:
Jep, dit gaat nergens heen..
@ShaneV wat lastig is, is dat "buiten" ook meestal "mobiel" betekent, dus dat erg geen wifi is.

Je keuzes zijn eigenlijk dit:
https://www.coolblue.nl/r...1g5wndEAAYASAAEgL49_D_BwE

Of zelf iets knutselen (ikea sonos uit elkaar trekken en waterdichte speakers aan knopen?

Verder is dit aankoopadvies, dus > CEA.
Hmm, zover heb ik nog niet gedacht m.b.t. de ikea. Ik neem het mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even buiten de doos gedacht: hen je nog een oude smartphone liggen met hoofdtelefoon aansluiting? Als je die gebruikt en er gewoon een actieve speaker (of -set) aanhangt ben je er ook.
Spotify op die tel en je eigen tel ingelogd en je kunt kiezen welk device je afspeelt, want zo werkt Spotify connect :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
The Eagle schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:17:
Even buiten de doos gedacht: hen je nog een oude smartphone liggen met hoofdtelefoon aansluiting? Als je die gebruikt en er gewoon een actieve speaker (of -set) aanhangt ben je er ook.
Spotify op die tel en je eigen tel ingelogd en je kunt kiezen welk device je afspeelt, want zo werkt Spotify connect :)
Dat is nog geen slecht idee. Ik neem het mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 12:06
Ander idee… sonos Amp binnen en 2 x speakerdraad naar buiten. Maak dan met 2x Din aansluitingen en met 2 haken han je de speakers op. Zo is het bij mijn ouders gedaan (alleen geen sonos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 16:59
Archie_T schreef op maandag 18 april 2022 @ 01:25:
Ik heb een Sonos one al een tijdje in de douche staan en er komt regelmatig water op. Doet het nog prima. Nee, je kan niet onder water met het ding maar de een beetje tactisch plaatsen en misschien red je het met de vocht dichtheid van het apparaat?
Klopt, de Sonos One (of zijn voorganger Play:1) zijn officieel spatwaterdicht.
Sonos adverteert zelfs met die modellen "perfect voor in de badkamer".

Of ze nog steeds werken als er hoosbuien opkomen denk ik niet. Maar als er eens wat regen opvalt is de Sonos One denk ik de beste optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-06 01:53
Al eens naar een bouwradio Gekeken?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
ShaneV schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:32:
[...]
Er zal niemand last hebben ervan…
Ik stel een simpele vraag en het hele topic gaat over lawaai buiten.... niemand weet waar ze komen en dat zijn ook niemands zaken...
ik ben op zoek naar een buitenhuis regenbestendig luidspreker, voor aan de muur
*Knip* offtopic

Misschien kijken naar 2dehands festival speakers.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 18-04-2022 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Mijn buren zetten gewoon de deur naar de tuin open en keiharde muziek aan in de woonkamer zodat ze het in de tuin kunnen horen, inclusief alle buren die dan maar gehoorbescherming in moeten doen. Nu heb jij gelukkig geen buren, is dit geen oplossing voor jou? Speakers staan dan waterdicht binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:Offtopic reacties verwijderd.
@ShaneV vraagt hier om advies voor een buiten speaker, discussies of een dergelijke speaker wel of niet tot overlast zorgen zijn offtopic en helpen TS niet verder. Posts die na deze modbreak offtopic gaan leiden direct tot een ban.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:07

Barrycade

Through the...

Nu weet ik de afstanden etc niet, maar speakers voor buiten overleven zijn er meer dan met 230V en wifi zoals je zelf al aangeeft. En er zijn genoeg versterkers met Chromecast dus versterker binnen en speakers buiten is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Barrycade schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:41:
Nu weet ik de afstanden etc niet, maar speakers voor buiten overleven zijn er meer dan met 230V en wifi zoals je zelf al aangeeft. En er zijn genoeg versterkers met Chromecast dus versterker binnen en speakers buiten is geen optie?
Ik zou kunnen speaker kabel trekken naar het tuinhuis en daar de amp plaatsen. Het ziet er naar uit dat dit mogelijks toch de enige oplossing zal zijn.

Zijn er andere versterkers dan de sonos amp? Deze is vrij duur voor wat het moet doen. De sonos is dan wel weer compact..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:09
Waar komt de speaker te hangen? Heb je niet iets van een overkapping, tuinschuur, veranda oid waar je ze kunt plaatsen?
Zelf heb ik een Logitech 2.1 Z533 setje onder de overkapping, aangesloten op een Xiaomi Android Box. Deze ondersteund ook Chromecast en heb er Spotify & Youtube op staan voor de streams. Niet echt een oplossing op je vraag, maar als het ergens droog kan staan ben je op die manier wel voor 150 euro klaar en heb je meer dan voldoende geluid voor buiten.

Bedenk wel dat je buiten goed Wi-Fi moet hebben. Dat had ik niet (en ben nog al veeleisend), dus is er een CAT6 kabel vanuit de meterkast naar de buitenschuur gegraven en de boel bedraad aangesloten. Gelijk een Wi-Fi AP er bij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

ShaneV schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:44:
[...]

Zijn er andere versterkers dan de sonos amp? Deze is vrij duur voor wat het moet doen. De sonos is dan wel weer compact..
Met een Chromecast aan een hdmi audio extractor kun je feitelijk elke versterker gebruiken. Bij de kringloop is dat tientjeswerk.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Thijsmans schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:30:
[...]

Met een Chromecast aan een hdmi audio extractor kun je feitelijk elke versterker gebruiken. Bij de kringloop is dat tientjeswerk.
Of een Chromecast Audio, hoewel het een zeldzaamheid is geworden nog wel regelmatig op Marktplaats te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-06 01:53
Ik heb hier ook nog een aantal voorbeelden gevonden, misschien zit dat wat voor jou tussen.

[ Voor 6% gewijzigd door Comp User op 19-04-2022 12:08 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Pagina: 1