:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ycAh5q60LM3NVcLAtOsDKKGZ.jpg?f=user_large)
Dag bouwers en klussers,
Informatieve discussies hier, steek er veel van op! Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor een nieuwbouw woning op de NDSM. Leuk project, appartement van 72m2 met zij-uitzicht op het IJ.
Ik heb een week de tijd om het te overwegen, ik merk dat ik nogal heen en weer schiet qua gedachte’s. Eigenlijk had ik als harde eis 2 slaapkamers, ik en m’n vriendin zijn 32 en hebben nu nog geen concrete babyplannen maar dat kan in 1/2 jaar wellicht veranderen. Dit appartement heeft dus wel een 2e kamer, maar zonder raam naar buiten toe (wordt in advertentie verkocht als walk in closet/werkkamer).
De kamer is 6m2, het lijkt me dat als je werkt met een binnenraam/raam in deur dat er best een leuke (jonge) kinderkamer van te maken is. Zie de plattegrond die ik heb bijgevoegd, groen zou een hoog raam kunnen zijn (privacy naar 1e slaapkamer), blauw een groter raam en paars zou een raam in de deur kunnen zijn.
Iemand die hier ervaring mee heeft toevallig? Ik snap dat er wettenlijke eisen zijn waar een slaapkamer aan moet voldoen qua lichtinval/ventilatie, dezen lijken me haalbaar. Daarnaast moet ik mij natuurlijk afvragen tot in hoeverre dit houdbaar is, voor een jong kind van 0-3 lijkt het me geen probleem, boven die leeftijd zal ik waarschijnlijk willen/moeten verhuizen.