Toon posts:

AMD K7 000 mHz, is die te overclocken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MAd K7 700mHz, is dat een beetje eenvoudig te overclocken en zo ja, tot welke snelheid??? Proc. staat nu ingesteld als 7x 100mHz

Verwijderd

probeer t in de bios maar een snelheid is nooi te garanderen

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Slot, Socket? Mobo? RAM type en merk? Dat zijn namelijk allemaal punten die mee spelen, en inderdaad een snelheid is nooit te garanderen.

I think, therefor I am.....I think.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

AMD K7 000 mHz, is die te overclocken
Denk het niet ;) :D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:22
Op vrijdag 24 augustus 2001 15:24 schreef WHiZZi het volgende:

[..]

Denk het niet ;) :D
Hij heeft hem nu al op 7x100mhz lopen, dus het gaat errug goed :D

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Alles is over te klokken..

En tot welke snelheid weet je alleen maar als je het probeert.

Als je een beetje had gezocht was je hier wel achter gekomen.. Maargoed toch een beetje hulp dan..

Omdat jij een oude athlon hebt, zul je een GFD (goldfinger device) nodig hebben.. Hierop kun je de multiplier instellen zodat je je processor niet op 7x100 laat lopen, maar op bijv. 8x100.
Verder meen ik me te herinneren dat die oudere chipsets niet echt hoog met de FSB konden gaan (AMD 750 chipset?), maar het is toch iets wat je kunt proberen.. Die 100 MHz dus wat hoger instellen..

succes.

Verwijderd

Topicstarter
sorry is dus een AMD K7 700 mHZ, 128 mb intern, via chipset.

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 20:08
En wat is je mobo (of in ieder geval een specifieke VIA chipset, de KX133)?

Mijn Abit KA7-100 heeft heel wat lekkere instellingen (FAQ op http://www.viahardware.com/faq/ka7/ka7faq.htm), vooral met mijn nieuwe TY 1.11 BIOS (met RAID ondersteuning }-] ), zie voor mijn huidige specs de signature.

Op http://www.athlonoc.com/tweakvia1.php kun je hier wel wat meer over vinden, dus ook hoe je je geheugen kan finetunen door dingen in je north bridge te veranderen...

Ik heb mijn geheugen nu van 256 Mb/s naar 530 Mb/s gekregen (gemeten met Sandra) door het op 133 MHz te zetten (kon pas goed met nieuwe BIOS), mijn FSB op 115 te zetten, DRAM Timing op fast te zetten, DRAM Bank Interleave
op 4 way te zetten en Fast R-W Turn Around
aan te zetten :9~ (CAS 2 wilde niet :( ).

Succes ermee!

Verwijderd

000 mHz milliHerz :P

Verwijderd

Probleem met classic athlons is dat je cache chippies gaan martelen op een gegeven moment.

Keer met een maat van mij geprobeerd om een K7 700 MHZ over te clocken. we kwamen als ik het me goed herinner niet hoger dan 770 of 800 MHz. Programmatjes om de cache divider op de K7 aan te passen boden ook geen soelaas.

Maar ik zeg altijd maar: nooit geschoten is altijd mis dus surf even naar www.tweakfiles.com voor als je geinteresseerd bent in die cache divider proggies en veel succes ermee. :)
Pagina: 1