G4 Dome icm Shinobi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 10:01
Ik ben gisteren en vandaag bezig geweest om in ons nieuwe huis de camera's op te hangen en aan te sluiten. Tot zover weinig moeite, totdat ik de G4 Dome ging toevoegen aan Shinobi. Ik krijg met geen mogelijkheid het beeld zichtbaar binnen Shinobi.

Naast de G4 heb ik nog twee andere camera's (HikVision) aangesloten en toegevoegd. In Shinobi zijn deze twee camera's toegevoegd door middel van de rtsp link. Datzelfde was ik van plan met de G4 en daar loopt het spaak. De G4 is bedraad aangesloten op het netwerk en ik kan hem zowel in Unifi Protect als via het ip adres benaderen. De stream optie die in Protect gegeven wordt werkt niet als die toegevoegd wordt aan Shinobi.

Ik heb onderhand verschillende instellingen en verschillende opbouw van de rtsp link geprobeerd. Allemaal zonder succes. Op dit moment heb ik de link als volgt staan: rtsp://username:wachtwoord@192.168.1.72:554/s1. Volgens de Shinobi website zou dit de link moeten zijn, de mogelijkheid voor het rtsp staan 'aan' voor de G4.

Overige instellingen:
  • Input type: H.264 / H.265 / H.265+
  • Onvif: No (De G4 zou dit niet ondersteunen. Ook met de optie op 'Yes' is er geen beeld)
  • Streamtype: HLS
Gebruikte hardware:
  • G4 Dome - Fixed IP
  • UDM Pro
  • Eigenbouw server met Shinobi in een docker
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen of in ieder geval de goede richting in kan duwen. Ik zie het niet meer op dit moment ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:38
Via Protect kan je bij de Camera onder Advanced de rtsps link vinden daarna haal je de laatste s in rtsps:// weg en verander de poort van 7441 naar 7447 en ?enableSrtp kan je ook gewoon weglaten en dat zou goed moeten werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Mixpower op 17-04-2022 20:01 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
That did the trick. Top, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Mixpower schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:07:
Via Protect kan je bij de Camera onder Advanced de rtsps link vinden daarna haal je de laatste s in rtsps:// weg en verander de poort van 7441 naar 7447 en ?enableSrtp kan je ook gewoon weglaten en dat zou goed moeten werken.
Ik zit eraan te denken om een G4 Dome te halen zonder UniFi Protect (bijv. via Surveillance Station). Met een G3 Flex werkt dat prima, maar werkt het ook goed met een G4 Dome?

Zoals @Flans al aangeeft werkte het in eerste instantie niet en nu wel, komt dat door UniFi Protect? Of is de RTSP link gewoon anders en moet ik daar even rekening mee houden? :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:38
Step schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:24:
[...]

Ik zit eraan te denken om een G4 Dome te halen zonder UniFi Protect (bijv. via Surveillance Station). Met een G3 Flex werkt dat prima, maar werkt het ook goed met een G4 Dome?

Zoals @Flans al aangeeft werkte het in eerste instantie niet en nu wel, komt dat door UniFi Protect? Of is de RTSP link gewoon anders en moet ik daar even rekening mee houden? :)
Als je de camera in Standalone gebruikt kan je dan de stream uit de camera halen maar dan moet je inderdaad nog wel de link aanpassen en dan zou het moeten werken, of je de camera zonder Protect uberhaupt kan adopten volgensmij niet maar dat zal je dan even moeten uitzoeken.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Mixpower schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:52:
[...]

Als je de camera in Standalone gebruikt kan je dan de stream uit de camera halen maar dan moet je inderdaad nog wel de link aanpassen en dan zou het moeten werken, of je de camera zonder Protect uberhaupt kan adopten volgensmij niet maar dat zal je dan even moeten uitzoeken.
Ja ik doel ook op de RTSP stream in standalone modus, dat werkt met de s0 rtsp url nu prima met mijn G3 Flex in Surveillance Station (en Shinobi trouwens).

Het was mij niet helemaal duidelijk of zonder UniFi Protect die RTSP stream nou ook aan de praat is te krijgen, aangezien ik op de community van UniFi daar ook geen heldere berichtgeving voorbij zag komen (en dat iedereen UniFi Protect aanbeveelt...).

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
Mijn aanname zou zijn dat je de camera ook standalone moet kunnen gebruiken. Ik verwacht dat je dan iets moet doen met een app of iets dergelijks. Voor de access points hebben ze een zelfde soort oplossing, daar moet je ook een app download om hem standalone aan de gang te krijgen.
Pagina: 1