Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allmetall
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-03 09:35
Hallo Allemaal,

Ik zag dat er voor de BIXOLON SLP-DX420 al een topic geopend was.

Hierom post ik mijn vraag over deze printer die verbonden is aan onze kassasysteem, in dit forum.

Weet iemand misschien ook waar ik rollen met geel witte labels voor deze printer kan kopen ?

Ik had ze bij aankoop gekregen op rol. Het zijn vierkante labels in het geel, met linksonder een barcodemogelijkheid....ik weet niet de exacte afmeting maar ze zien er uit als 70x38...

Wie o wie kan mij helpen om eraan te komen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-HGP8UuDQNZTw0-G90Jmpxmors=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNfqkJq05xcpPK1qDsVKzJBM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1FsObL3WolKfP97hVLGZaFfSzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8V77SlQvd3jq7TGwkevnmnA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Allmetall op 17-04-2022 11:10 . Reden: foute tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-05 00:33
Zijn het 2 kleuren labels of heeft het een L vorm en wordt alleen het gele bedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allmetall
Allereerst hartstikke bedankt voor de zeer snelle respons....

Als ze bedrukt zijn zien ze er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZIHQUqEja7WhjOBG6W72LfwGFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbdyh5gDrXwWaVZVWHyuuJf1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:45
Over de dongle: De orginele dongle zie ik niet online. Het schijnt dat een "standaard" wifi dongle vaak al werkt. Maar dit is niet altijd stabiel. Wat je kunt overwegen is voor een Vonets. Dit zijn kleine apparaatjes die hebben vaak voeding via een USB kabel en dan 1 kabel met RJ45. De Vonet kan dan als brug dienen voor je apparaat. Je stelt hem in op welk Wifi netwerk hij moet en dan blijft het gewoon werken. Heb zelf de gouden versie. Heeft groter bereik. Ik deed dat met een LS120 (energie monitor).
https://www.amazon.com/VA...k-Microsoft/dp/B005OIB6XI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
Ik weet niet of ze Thermisch zijn of met Ribbon. Misschien heeft de vorige eigenaar ze wel op maat laten maken. Interket maakt ze bijv voor de Jumbo de stickers uit de weegschalen dit zou natuurlijk bij elke drukker gemaakt kunnen worden lijkt me. Maar je kan ook in China kijken op Alibaba hieronder een voorbeeld wat er op lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZSnF5F7pu8SkVWiN9SnyUHYd-Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2havPwJsh7csI2IeauiRBQLb.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allmetall
Ik weet ook niet of ze thermisch of met ribbon zijn...

Als ik met een lege label naar een drukker zou gaan, kan die er dan maken ?

Zijn deze niet gewoon in de omloop te verkrijgen dan ?

Dit omdat ik het een dure grap vindt om deze telkens bij de leverancier te kopen, omdat hij er de hoofdprijs per rol voor vraagt.

[ Voor 2% gewijzigd door Allmetall op 17-04-2022 11:33 . Reden: foute tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je kunt ze bij jouw leverancier dus wel gewoon bestellen?

Vind je daar niet ergens een hint zoals een artikelnummer, ean-nummer, o.i.d.?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
Als er geen printlint in zit dan zijn ze thermische. Je kan he took even testen door snel met je nagel over he papier heen te krassen. Als die dan zwart wordt is het thermisch.

Bij interket kunnen ze deze wel maken. De prijs is erg afhankelijk van het aantal stuks dat wordt afgenomen. Voor kleine aantallen heeft dat eigenlijk geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allmetall
Als ik mijn nagel over het papier kras, dan wordt mijn nagel niet zwart....

Waar kunnen ze deze maken dan ?

Heb er eerlijk gezegd veel naar gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Allmetall schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:08:
Hallo Allemaal,

Ik zag dat er voor de BIXOLON SLP-DX420 al een topic geopend was.
Nee, jouw vraag heeft totaal niet met het originele topic te maken dus hoort dat in een apart topic. Afgesplitst.

Ik mis daarnaast het stukje duidelijkheid in eigen uitzoekwerk. Je geeft aan dat je gezocht hebt, maar wat dan? Wat heb je gevonden en wat is daar onduidelijk aan? Het is namelijk niet de bedoeling dat we met zijn allen met suggesties komen die je zelf al hebt uitgezocht :).

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 17-04-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempie27
Dan moet er een printlint in de printer zitten. Bij elke drukker kunnen ze dan wel maken en perforeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allmetall
Helemaal gelijk br00ky wat ik heb gezocht is om dezelfde typen labels te vinden voor de BIXOLON SLP DX420....

Ik heb gekeken bij de originele website van BIXOLON zelf naar toebehoren etc. echter niets kunnen vinden.

zelf ben ik niet zo goed met comupters vandaar ook deze vraag.

De leverancier ook benaderd om specificaties aan te leveren zodat ik deze labels op voorraad kan zetten, echter.....die doet ook lastig.

Dus met 2 handen in het haar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
Leverancier heeft waarschijnlijk een paar pallets met dozen laten maken/drukken. Per hoeveel bestel je ze en wat zijn de kosten per rol/doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allmetall
Hij vraagt per rol 50 euro....

of ik er nou 1 bestel of 20.....

ze kosten gewoon 50 euro per stuk...punt...

zo is dat mij gecommuniceerd :(

wat een monopolie zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23
Volgens mij is er geen sprake van "monopolie" maar gewoon matig onderzoek.. weet je zeker dat die 50 euro voor een rol geldt of bijv. een doos met 10, 20 of 50 rollen?

En dan met je handen in het haar zitten.. je kunt toch zo'n rol bestellen voor 50 euro? Dan heb je in ieder geval het originele product met verpakking, typenummer(s) en barcode. Dan kun je vervolgens daarmee verder zoeken naar goedkopere alternatieven.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Hoeveel labels zitten er op 1 rol? 2500, dan zijn de kosten per label €0,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allmetall
Ik vindt het een dure grap, kan iemand mij helpen om eraan te komen ?

Ik heb veel research gedaan via google op de termen

labels voor BIXOLON SLP-DX420 ook bij de leverancierssite van BIXOLON gekeken....maar uberhaupt niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Kun jij hier eens antwoord op geven?
Xander schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:34:
Je kunt ze bij jouw leverancier dus wel gewoon bestellen?

Vind je daar niet ergens een hint zoals een artikelnummer, ean-nummer, o.i.d.?
Welke details geeft de leverancier allemaal? Wat staat er op de verpakking van zo'n rol?
Wellicht is de conclusie dan inderdaad dat de leverancier dit zelf laat maken.

Dan heb je 3 opties:
1) Blijven kopen bij deze leverancier.
2) Zelf laten maken. Voor grote oplages ongetwijfeld interessant, voor een paar rollen vast niet goedkoper.
3) Alternatieve labels gebruiken.

Momenteel weet jij blijkbaar meer dan wij: Jij kent tenminste al 1 plek waar je het kunt bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 17-04-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allmetall
De leverancier is slim....hij geeft mij enkel het rolletje....
Waar dus geen merk artikelnummer etc. bij staat...anders had ik die oplossing ook uitgewerkt :)

Als ik zoiets zelf ga laten maken.....waar kan dat dan ?

Alternatieve labels ? ....vertel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Het is iig een thermische printer, je hebt dus speciale labels nodig. Soms heeft bv 123inkt die wel, of de diverse amazon winkels. Je hebt dan wel exact de maten nodig, dus van de labels maar ook van de spoel.

Bixolon SLP-DX420EG Desktop Thermal Direct Printer 203dpi with Network Connection Ethernet Serial USB https://www.amazon.de/dp/...an_i_7GJ0AH7NTZD1K9KYNFRH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 07:34

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je lijkt dit bedrijfsmatig te zoeken; als dit een probleem is neem ik aan dat je een kleine zelfstandige winkel bent zonder grotere supplychain achter je?

Dit moet je gewoon ook zakelijk aanpakken: probeer een goeie deal te maken met je leverancier voor continuiteit en een redelijke prijs. En ga dan weer door met ondernemen, dit moet het niet waard zijn om weken mee te zitten prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Allmetall schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:23:

Als ik zoiets zelf ga laten maken.....waar kan dat dan ?
interket was al gesuggereerd.
Alternatieve labels ? ....vertel
Ik neem aan dat je wel gewoon witte labels voor in je printer kunt vinden? Anders kun je misschien beter op zoek naar een andere printer waar wel materiaal voor te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Volgens mij moet je gewoon zoeken naar thermische/thermal transfer labels. Die zijn generiek, en niet Perse bijzonder voor jouw bixolon printer. Uit typenummer vermoed ik dat dit een 4” labelprinter is.

Maar 50 op veel labels zou kleingeld moeten zijn op het totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allmetall
Bedankt voor jullie suggesties

Ik ga morgen interket even bellen of ze die dingen misschien voor mij op maat kunnen maken...

ik zal ook uitvogelen hoe dik de spoel max mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allmetall
Woon zelf in de buurt van Ommen, dus rij er anders wel even heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allmetall
Naar Interket bedoel ik
Pagina: 1