Gas & licht per uur gemeten: 0,04 cent p/u maar waar aan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-07-2023
Sinds dat we zijn verhuist kan ik de meting per uur inzien. Het valt op een dag allemaal reuze mee (we zitten in een energie klasse A woning) maar toch. Bepaald gebruikt vraagt enige aandacht omdat ik niet zeker weet waar dat vandaan komt.

Vooral in de nacht (als ik slaap) wordt er 0,04 cent per uur geïncasseerd aan gas, is dit het waakvlammetje van de geiser?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOWxzx_vH9Ruc6ISqTTZXQwo6MQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/silaDm0T4qG01lMyEqDsmPFm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18

Tazzios

..

Een wat opendeur maar als dat het enige wat aanstaat zal dat het zijn.
Maar je geeft verder niet aan welke apparaten je met gas aansluiting nog meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Waakvlam CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Moet wel een antieke CV ketel zijn dan.. in een huis met energielabel A?

Zou de gaskraan eens een nachtje dichtdraaien. Kijken wat er dan gebeurd.

[ Voor 34% gewijzigd door Glashelder op 17-04-2022 09:22 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Die cijfers in euro's wordt nogal mee gegoocheld door je energieleverancier. Komt doordat ze de overheidskortingen er ook in proberen te verwerken, samen met vaste leveringskosten en het tarief van je netbeheerder. Wat zijn je vebruikscijfers in kWh en m3?

Ik denk dat je gasverbuik gewoon 0,000 is in die tijd, maar je energieleverancier je vaste kosten uitsmeert over die uren. Je stroomverbruik zal zo rond de 0,150 schommelen schat ik.

[ Voor 42% gewijzigd door eLScha op 17-04-2022 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Geiser?
Waakvlam cv?

Ik weet niet, maar 1980 wil zijn spullen terug, dat zit toch niet in dat huis zeker?

Neem de meter eens op en kijk of hij na een nacht ook echt veranderd is, het kan ook administratief fout gaan misschien.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:24

Rmg

0,04 euro of 4 cent trouwens.

Wat ook raar is is dat je snachts -2 cent aan stroom verbruikt.

Het lijkt wel of ze je vastrecht ook per uur afrekenen ofzo.

[ Voor 69% gewijzigd door Rmg op 17-04-2022 09:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Comfort stand warm water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:08
Bij de Engie app staat ze het volgende al meenemen:

Netbeheerkosten
Leveringskosten
Overheidsheffingen

Vandaar dat je gas sowieso 4cent per uur kost.

Mijn energie kosten zijn vaak negatief maar gas is altijd positief door bovenstaande kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18

Tazzios

..

eLScha schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:22:
Die cijfers in euro's wordt nogal mee gegoocheld door je energieleverancier. Komt doordat ze de overheidskortingen er ook in proberen te verwerken, samen met vaste leveringskosten en het tarief van je netbeheerder. Wat zijn je vebruikscijfers in kWh en m3?

Ik denk dat je gasverbuik gewoon 0,000 is in die tijd, maar je energieleverancier je vaste kosten uitsmeert over die uren. Je stroomverbruik zal zo rond de 0,150 schommelen schat ik.
De negatieve bedragen in de elektra kolom is inderdaad een goede indicatie dat de cijfers in euro`s niet heel betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
Ok duidelijk, waarschijnlijk dus normaal, dank allen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:04
Dit zal het zijn denk ik. Als ik warm water 24/7 blijf opwarmen in buffer van de CV kost mij dat 0.1m3 per dag. Staat bij mij uit want ik wacht wel 10-15sec langer op warm water met douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:19
Energie klasse A maar wel een geiser met een waakvlam? Vreemd verhaal. Bedoel je met geiser niey je cv combiketel en denk je dat je nog een waakvlam hebt, of weet je zeker dat je een waakvlam hebt? No way dat je energie klasse A woning hebt als je nog een waakvlammetje hebt

Ook verbruik in euros kunnen we niet heel veel mee, laat liever verbruik in m3 zien.

Ik vermoed vaste tarieven in uren omgerekend, want elektriciteitskosten zijn negatief. In de nacht leveren zonnepanelen niets op en ik vermoed dat je geen thuisbatterij of windmolen hebt staan die terugleveren. Elektriciteitskosten zijn negatief vanwege hoge belastingteruggave die je vastrecht overstijgt

[ Voor 18% gewijzigd door padoempats op 17-04-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
Ik zal later even het verbruik laten zien in m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:21
Heb je een slimme meter? Dan kun je een Raspberry oid aansluiten op de P1 aansluiting en het verbruik per seconde uitlezen.
Die 4 cent lijkt mij eerder netbeheer kosten en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:20
Energielabel A woning en een geiser?

Ik zelf denk eerder dat topcomfort nog aan staat op je combiketel?
De ketel houdt dan de warmtewisselaar warm zodat jij een paar seconden sneller warm water hebt.

Hetzelfde als je laat de hele nacht de lampen branden van stel je voor je komt thuis in een donker huis.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
Ben nog van de oude stempel in die gedachten dat ik ervan uitging dat er een waakvlam in zit :p

Een foto van de ketel, hoe haal ik die van de comfort af?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpps75IH2k4DQw9bznPeIDHbhmo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5knDRke0ldfmHokXNHC78Yfk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msxjkU8-l89jaTrG1Y80pheeV_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmGF54oUn4gwhB5Wyl5X3Qib.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3zdo2etsShdwh9j2n-PRprnuBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkPtZ8nIIU8kw9ewavfYnQIY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

loek6000 schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:38:
Ben nog van de oude stempel in die gedachten dat ik ervan uitging dat er een waakvlam in zit :p

Een foto van de ketel, hoe haal ik die van de comfort af?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Staat wel in de gebruiksaanwijzing.
En als je gebruiksaanwijzing hebt, check dan ook even de temperatuur van het cvwater. Die kan in een A-label woning prima op 60 (of lager). Draait ie een stuk efficiënter van. Standaard staat ie op 80 bij deze ketel als ik me niet vergis.

Je hebt het trouwens steeds over 0,04 cent. Maar op de screenshots zie ik 4 cent of 0,04 euro. Dat is een factor 100 verschil :o

En je hebt het over een geiser. Heb je naast je cv ook nog een geiser hangen?

[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 18-04-2022 08:51 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welke CV heeft nog een waakvlam tegenwoordig ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zoals verwacht, geen verbruik, alleen theoretische kosten van je energieleverancier.

Als de sticker klopt en 28-08-2018 was inderdaad de laatste onderhoudsbeurt, dan zou ik die nog wel even eentje inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Op de foto staat tapcomfort al uit, ik zie geen lampjes branden boven de knop van het kraantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:20

Reinier

\o/

EWK schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:46:
[...]

Je hebt het trouwens steeds over 0,04 cent. Maar op de screenshots zie ik 4 cent of 0,04 euro. Dat is een factor 100 verschil :o
Vreemde maar toch veelgemaakte fout die al eerder opgemerkt was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04
mr_evil08 schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:05:
Op de foto staat tapcomfort al uit, ik zie geen lampjes branden boven de knop van het kraantje.
Kan zijn dat je dit niet ziet wanneer de ketel in rust is?

Voor de zekerheid, hier staat een instructie:
https://www.energiewacht....apwaterbereiding%20v1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
@schumacher bedankt voor de link :)

0,04 cent klopt inderdaad niet, moet zijn € 0,04.

Het enige is wel, als ik het apparaat aandoe en ik druk op toetsen dat het niet reageert, misschien moet ik eerst iets anders indrukken? (intussen kijk ik wat ik hierover zelf kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
loek6000 schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:29:
@schumacher bedankt voor de link :)

0,04 cent klopt inderdaad niet, moet zijn € 0,04.

Het enige is wel, als ik het apparaat aandoe en ik druk op toetsen dat het niet reageert, misschien moet ik eerst iets anders indrukken? (intussen kijk ik wat ik hierover zelf kan vinden)
Die knoppen moet je even inhouden niet alleen op drukken, ik heb dezelfde ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05 07:28
Dat is inderdaad het gasverbruik om het water om je ingestelde temperatuur te houden. In m'n home assistent zie ik ook consistent gasverbruik (heel weinig) om die temperatuur zo te houden.

Hieronder zie je ons gasverbruik, en de tijden waarop. Die dag niet thuis gedouched (en warm weer, dus geen verwarming)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/221Lq0_2g8Bkquhbqz5lq8ZdEMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESOTzqjQOLANvLN2s4KLiE8o.jpg?f=fotoalbum_large

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
@mr_evil08 Dit doe ik... Eerst zet ik hem aan, dan houd ik ingedrukt maar ik zie geen lampje branden bij eco stand bv, dit doet dus niets..... Als ik de temp van cv en tap wil veranderen dan kan ik dat, als ik het apparaat dan weer uit en aan zet, dan zijn de wijzigingen verloren gegaan.
Pagina: 1