Bezza Media SSD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-05 16:40
Ik ben op zoek naar een opslagmedium om muziek vanaf te streamen. Ik heb mijn zinnen gezet op de Samsung T5 of T7 2TB SSD (extern). Liever zou ik echter 4TB hebben. De T5/T7 wordt nog niet aangeoden met 4TB. Andere 4TB oplossingen zijn ook meteen een stuk duurder.

Totdat ik dit tegen kwam:
https://www.bol.com/nl/nl...xBnw_0_17.21.ProductTitle

Een exteren 4TB schijf die nog goedkoper is dan de 2TB van Samsung. 2 Jaar garantie. Ik zie wel dat de schrijfsnelheden een stuk lager liggen (25mb/s), maar denk dat dat nog wel genoeg zou moeten zijn voor muziekstreaming (klopt die veronderstelling?).
Wat is het addertje? Dat het om een B-merk gaat en dus minder betrouwbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik lees: 25MB/sec. Dat is echt langzaam. Een beetje goede USB-C externe HDD doet al 40-80MB/sec. Een beetje SSD doet 500MB+/sec. Daar zit dus je addertje. Crap SSD disk...

[ Voor 19% gewijzigd door Microkid op 17-04-2022 09:20 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:03
Gezien en aantal van de promo-plaatjes denk ik dat het een variant van deze is. Bedrijf Bezza Media zit in een flatje in Houten, ik denk een drop-shipper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als die al echt de geadverteerde capaciteit heeft (wat ik betwijfel) dan zal het een of meerdere low-end sd kaartjes aan elkaar geplakt zijn gezien de snelheid.

Oh en de meeste adverteren met SSD Harddisk.. dus dat is helemaal wazig, er zit dan mogelijk gewoon een 2,5" HDD in.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 17-04-2022 09:36 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

hcQd schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:28:
Gezien en aantal van de promo-plaatjes denk ik dat het een variant van deze is. Bedrijf Bezza Media zit in een flatje in Houten, ik denk een drop-shipper.
Zie foto van een klant: 10,9MB/sec ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6_hMlnFIhq4xd82C7Ivpw-JdjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zEzCfNsDmdtzasNeiMATEocx.png?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Hmm dat belooft niet veel goeds. Te mooi om waar te zijn, dan. :)

Een gerelateerde vraag: stel dat het een 2TB ssd wordt (extern) en later koop ik er een 2e bij, is het dan mogelijk deze als één drive te laten opereren? Waarbij bestanden wel verdeeld wordenm zodat als één van de twee stuk gaat ik niet meteen alles kwijt ben?
De eerlijkheid gebied me wel te vermelden dat ik hier zelf nog niet echt in ben gedoken (wat bij Tweakers wel wordt verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

In theorie kan dat door raid1 maar met externe drives wordt dat niet zomaar toegelaten door je OS en dat is voor de gemiddelde gebruiker maar goed ook.

Ik zou dan gewoon een backup tool (of simpel kopie scriptje) maken die dat doet.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 17-04-2022 10:21 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:03
Waarom moet het per se een ssd zijn, voor muziek is snelheid nu niet echt heel belangrijk, alleen voor het vullen van de schijf maakt het echt iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
hcQd schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:54:
Waarom moet het per se een ssd zijn, voor muziek is snelheid nu niet echt heel belangrijk, alleen voor het vullen van de schijf maakt het echt iets uit.
Energieverbruik en betrouwbaarheid zijn mijn belangrijkste redenen. En snelheid ook wel, een hdd moet altijd opspinnen wat 5-10s duurt.
Pagina: 1