Itho Daalderop ventilatie zonder vochtsensor?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Hoi allemaal,

Ons is aanbevolen door de aannemer om te kiezen voor een ventilatiebox zonder vochtsensor. Dit omdat, volgens hem, de vochtsensor wel prettig is, maar op termijn door stof in het systeem (dat lang vochtig blijft) er voor zorgt dat de ventilatie te vaak en te lang zal aan blijven staan.

Ik heb daarom zitten kijken naar een ventilatiebox zonder vochtsensor. Ik kwam deze tegen van Duco: https://www.ventilatiesho...jgevoed-4-luchtventielen/

Nu lees ik dat Itho Daalderop het meestgebruikte merk is van de ventilatieboxen. Ik kon echter geen variant vinden van ze zonder vochtsensor? Dit is de variant die ik wel tegenkwam (met vochtsensor dus):

https://www.warmteservice...5?origin=-tl006-18-11149-

Is de Itho Daalderop ventilatiebox niet te verkrijgen zonder vochtsensor? En zijn er kwaliteitsverschillen tussen de box van Itho Daalderop en Duco? Het idee is dat de ventilatie wordt aangesloten op keuken, badkamer en toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Het is 5 minuten werk om de box Inc vochtsensor schoon te maken. Daar zou je geen andere keuze voor hoeven maken.

Maar ik heb ook een Itho box, vind echt een takje herrie ding. Kies eerder voor een duco of een zehnder.

Orcon schijnt ook een erg stil model te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door plaspvd op 16-04-2022 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
Ik heb even op de website gekeken maar het lijkt tegenwoordig standaard.

[ Voor 85% gewijzigd door alwind op 17-04-2022 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:05
Weet iemand waar precies de ingebouwde vochtsensor zich bevindt in de unit van itho daalderop cve -s ecofan ....en is deze makkelijk te vervangen? Dank voor uw antwoord

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webloem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 15:14
Ja, die sensor is goed bereikbaar en eenvoudig te vervangen. Klep open, en uit mijn hoofd onder de printplaat. Klik je allemaal zo los.