• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Topicstarter
Positief of negatief?

De mens als een gekloonde eenheidsworst :?
of geeft het ons onbeperkte mogelijkheden? ;)

Linux is free, when time is no money...but still I try

Verwijderd

Positief :)

ik wil graag veel geld verdienen over de rug van de 3'e wereld *D

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Positief.

Maaruh, wat heeft politiek slash economie te maken met wetenschap slash levensbeschouwing?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Op vrijdag 24 augustus 2001 16:01 schreef BAZZA het volgende:
Positief :)

ik wil graag veel geld verdienen over de rug van de 3'e wereld *D
A. Trieste persoon of
B. Flauwe grap

• Pjosch

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Topicstarter
Ik twijfel nog.

Aan de ene kant lekker makkelijk als iedereen engels praat.

Maar aan de andere kant walg ik van het eenzijdig stadsbeeld dat ik overal zie ontwikkelen.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 16:24 schreef Config het volgende:

[..]

A. Trieste persoon of
B. Flauwe grap
C. Geen van beide *D

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

C. Geen van beide *D
Zeer triest persoon dus! Dus je zou mensen doodschieten om zelf rijker te worden?

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 18:19 schreef BlueAngelGoT het volgende:

[..]

Zeer triest persoon dus! Dus je zou mensen doodschieten om zelf rijker te worden?
Dat hangt van de situatie af.... :)

• Hillie
  • Laatst online: 20:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Bazza: Maak je niet druk joh... ik denk dat we gewoon lekker naar de VS moeten verhuizen. NL is wat mij betreft een beetje te links...

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op vrijdag 24 augustus 2001 20:54 schreef Hillie het volgende:
Bazza: Maak je niet druk joh... ik denk dat we gewoon lekker naar de VS moeten verhuizen. NL is wat mij betreft een beetje te links...
Heh, nooit van zijn leven. VS is een mooi land qua omgeving, maar niet qua politieke omgeving. Nederland is inderdaad vrij links, maar dat is wel goed zo. Amerika is weer veel te rechts...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Hillie

Hillie

Op vrijdag 24 augustus 2001 20:57 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Heh, nooit van zijn leven. VS is een mooi land qua omgeving, maar niet qua politieke omgeving. Nederland is inderdaad vrij links, maar dat is wel goed zo. Amerika is weer veel te rechts...
Naar jouw mening Albert.... In SG heb ik het hier ook al es over gehad en het bleek dat BAZZA en ik toch wel een sterke feeling voor de VS hebben. De politieke omgeving is op zich niet zo verkeerd, vind ik, maar is wel sterk op zichzelf gericht en op bescherming van eigen markt/omgeving (zie vluchtelingenbeleid, defensie (tegenwoordig weer, met ABM-verdrag) en economie).

Verwijderd

Met een beetje geluk ga ik volgend jaar Juni :)

voorgoed verhuizen = :9~

kan haast niet wachten *D

Verwijderd

Het lijkt mij wel ZEER interessant om te verhuize..

• Hillie

Hillie

Op vrijdag 24 augustus 2001 22:07 schreef BAZZA het volgende:
Met een beetje geluk ga ik volgend jaar Juni :)

voorgoed verhuizen = :9~

kan haast niet wachten *D
Jij ook al? Ikke hopelijk april :)

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 00:46 schreef Hillie het volgende:

[..]

Jij ook al? Ikke hopelijk april :)
Da's ook al snel ;)

bij mij hangt het nog af van family omstandigheden etc...

maar ik ga iniedergeval volgende zomer :)

desnoods in September *D

• Hillie

Hillie

Cool man! :) Waarheen? :)

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 01:04 schreef Hillie het volgende:
Cool man! :) Waarheen? :)
NYC als ik naar family daar ga...

maar daar heb ik eigenlijk geen zin ;)

zelf zit ik te denken aan een jaartje Texas dat is me erg goed bevallen en dan kijk ik wel verder...

't is nogal een groot land dus er is zoveel keus :)

• Hillie

Hillie

Zeker waar... ik wil in de buurt van Rochester, NY komen. Vriendin studeert daar in de buurt :)

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 02:40 schreef Hillie het volgende:
Zeker waar... ik wil in de buurt van Rochester, NY komen. Vriendin studeert daar in de buurt :)
Da's wel leuk :)

beetje koud en veel regen dat wel :Y)

de US is echt een pracht land dus je kunt lekker veel reizen als je in NY woont :9~

(beetje erg offtopic: sorry modjes ;) )

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06-2025
Ik zelf ben redelijk rechts kwa gedachtengang,
maar in de VS wonen, NOOIT van m'n leven, (niet met de mentaliteit die ze nu hebben)
meeste mensen hebben daar een negatieve IQ,
ze zijn ook nog eens zo arrogant als de pest,
en sommige wetten slaan echt nergens op.
De VS is gewoon een te Jonge en te onervaren wereldleider.
Trouwens, VS rechts?? Er wonen daar meer kleurlingen dan in heel europa en afrika bijelkaar zowat (Bwvs).

VS is NO GO for me.
Heb trouwens wel eraan gedacht om ernaartoe te verhuisen voor College en daarna een Technische Universiteit,
maar denk dat ik liever even wacht daarmee.
Zodra de "amerikaanse" mentaliteit veranderd zal het misschien wel leuk zijn om daar te wonen.
Alleen al omdat daar zeer veel in de techniek wordt gedaan.
Ik zou het echt niet erg vinden om in Silicon Valley te wonen ;)

EDIT: 3de zin tussen haakjes erbijgezet

• Hillie

Hillie

Op zaterdag 25 augustus 2001 03:28 schreef Legion het volgende:
Ik zelf ben redelijk rechts kwa gedachtengang,
maar in de VS wonen, NOOIT van m'n leven, (niet met de mentaliteit die ze nu hebben)
meeste mensen hebben daar een negatieve IQ,
ze zijn ook nog eens zo arrogant als de pest,
en sommige wetten slaan echt nergens op.
De VS is gewoon een te Jonge en te onervaren wereldleider.
Trouwens, VS rechts?? Er wonen daar meer kleurlingen dan in heel europa en afrika bijelkaar zowat (Bwvs).

VS is NO GO for me.
Heb trouwens wel eraan gedacht om ernaartoe te verhuisen voor College en daarna een Technische Universiteit,
maar denk dat ik liever even wacht daarmee.
Zodra de "amerikaanse" mentaliteit veranderd zal het misschien wel leuk zijn om daar te wonen.
Alleen al omdat daar zeer veel in de techniek wordt gedaan.
Ik zou het echt niet erg vinden om in Silicon Valley te wonen ;)

EDIT: 3de zin tussen haakjes erbijgezet
Heb je deze mentaliteit ooit wel es zelf meegemaakt, of ga je af op wat opiniërende bladen, kranten en tv-programma's zeggen? Het enige programma wat ik goed vind wat dit soort dingen betreft is het NOS-journaal.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sja, ik ben in Amerika geweest, in Richmond, Virginia, en heb daar bij iemand gelogeerd die ik via internet kende. Ik heb dus mooi kennis kunnen maken met de Amerikaanse cultuur zoals die in dat deel van het land is in het dagelijks leven, ipv de toerist uithangen.

Een ding wat ik niet snap, en wat niemand me goed heeft kunnen uitleggen, is dit:

In de supermarkt staat een mongooltje achter de kassa die op totaal onverstaanbare wijze "paper or plastic?" mompelt, en dan je boodschappen voor je inpakt. In de bioscoop zit een spastische kaartjesknipper in een rolstoel. In bijna alle winkelruiten staan bordjes "Now Hiring" en "Help Wanted". Iedereen kan een baan vinden, dus. Right? Wrong. Op de hoek van de straat staat een zwarte man met een bordje "Will work for food". Ik bedoel, geef die man een bad en een set schone kleren, en hij kan zo ergens werk vinden. Waarom gebeurt dat dan niet? Als er zo'n overschot aan ongeschoold werk is, waarom is er dan ook zo'n overschot aan ongeschoolde werkelozen? Zou elkaar toch mooi moeten kunnen opheffen?

Verder is het qua voorzieningen voor gehandicapten daar mijlenver vooruit in verhouding tot hier. Overal zijn rolstoelbanen, onder elk bordje zit een brailleband, overal zijn blindegeleidestroken, die niet zoals hier in Nederland vaak opeens eindigen bij een paal *tonk*. Geestelijk gehandicapten die je boodschappen inpakken. Lichamelijk gehandicapten die kaartjes knippen. Nergens heb ik gehandicapten zo geintegreerd gezien in de maatschappij.

Ohja, en overal staan van die "Caution: Wet Floor" bordjes, zelfs al is de vloer kurkdroog.

Anyway, ik vond de mensen daar in Richmond over het algemeen heel vriendelijk en gastvrij. Maarja, Richmond is natuurlijk ook wel een stukje zuidelijker dan NYC. Het was er allemaal lekker relaxed en laid back. Vrij grote huizen met grote tuinen, heeeeeeel veel groen, uitgestrekte ongerepte bossen vlak naast de stad, en verrassend veel historie voor een land dat slechts zo'n 200 jaar bestaat.

Kortom, een heel mooi vakantieland, vooral die Richmond area en Washington DC natuurlijk wat er slechts zo'n 100km vanaf ligt. Ik zou er zelfs misschien wel een paar jaar willen wonen - maar zeker niet voor altijd. Daarvoor vind ik het politieke klimaat te hypocriet. Persoonlijke mening.

Ik ga trouwens wel binnenkort (lees, over een paar maanden) voorgoed naar Frankrijk verhuizen... :)

• Morgoth
  • Laatst online: 22-11-2025
Te links :? Pff zolang de vvd nog in het kabinet zit lijkt het er nog lange niet op. Nederland is nog veelste rechts op de meeste gebieden, maar ook op sommige gebieden (wel veel minder) weer te links. Maarja het blijft politiek he. Het jammere van de politiek is is dat het heel je leven bepaald. En de politiek blijft een bureaucratisch pruts zooitje. Te langzaam met beslissingen nemen, te veel water bij de wijn doen dus te veel compromissen sluiten zodat het kabinet aan kan blijfen en niet hoeft te vallen.

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 15:12 schreef Pjosch het volgende:
Positief of negatief?

De mens als een gekloonde eenheidsworst :?
of geeft het ons onbeperkte mogelijkheden? ;)
Positief

Ik zou geen enkele gegronde reden kunnen bedenken waarvoor het niet goed zou zijn.
Er zijn uiteindelijk onbeperkte mogelijkheden.

En misschien leven wij over 1000 jaar niet meer in nederland en ook niet meer in europa maar in aarde.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:57
Ik vind de globalisering een goed ding, nu levert het nog veel voordeel voor engelssprekende landen op maar op de lange termijn is het denk ik heel goed voor de rest van de wereld.

//oftopic...

ik zou dus absoluut noooit permanent in Amerika willen wonen, er een keer op vakantie gaan lijkt me wel erg leuk...

• Pjosch

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Topicstarter
Amerika trekt me dus absoluut niet. Misschien als vakantieland om enkele internetvrienden op te zoeken.

Misschien dat ik ooit naar Schotland verhuis, want dat land heeft mijn hart gestolen *D

Verwijderd

Globalisering is een goede zaak, verschillen leiden alleen maar tot ruzie, oftewel oorlog. Natuurlijk zijn de plebs uit Dumbfuck, Friesland tegen want volgens hen kan de wereld niet zonder klootschieten... whatever..

Verwijderd

Voor of tegen globalisering zijn is eigenlijk niet aan de orde omdat het een niet tegen te houden fenomeen is.

Het grote voordeel is natuurlijk dat sommige Tweakers, die nu ook al geen objectieve kijk op Nederland hebben zoals Hillie en Bazza, geexporteerd kunnen worden en ons hopelijk niet vanuit het 'Land of the Free' zullen gaan bestoken me hun mails.

Daarvoor zullen ze overigens minder tijd hebben dan nu want er zal daar aanmerkelijk harder gewerkt moeten worden dan hier; we kunnen ze dan ook gauw weer met hangende pootjes terug verwachten.... ;)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 02:02 schreef DeathCRUSH het volgende:
Globalisering is een goede zaak, verschillen leiden alleen maar tot ruzie, oftewel oorlog. Natuurlijk zijn de plebs uit Dumbfuck, Friesland tegen want volgens hen kan de wereld niet zonder klootschieten... whatever..
Klootschieten in Friesland...??? :?
Pas nu ik je 'signature' gelezen heb begrijp ik het.... ;)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 02:30 schreef koekoeksjong het volgende:
Het grote voordeel is natuurlijk dat sommige Tweakers, die nu ook al geen objectieve kijk op Nederland hebben zoals Hillie en Bazza, geexporteerd kunnen worden en ons hopelijk niet vanuit het 'Land of the Free' zullen gaan bestoken me hun mails.
Niet objectief :?

ik ben in beide landen (veel) geweest dus kan best een afweging maken ;)

Nederlans is niet all bad hoor...

maar geef je mail adresse maar :P
Op donderdag 30 augustus 2001 02:30 schreef koekoeksjong het volgende:
Daarvoor zullen ze overigens minder tijd hebben dan nu want er zal daar aanmerkelijk harder gewerkt moeten worden dan hier; we kunnen ze dan ook gauw weer met hangende pootjes terug verwachten.... ;)
Hard werken :? ja maar dat doe ik in Nederland ook en dat vind ik niet zo vervelend aangezien de beloning er ook naar is :)

Terug komen ? ja dat zeker af-en-toe ;)
heb hier nog wat family wonen....

Verwijderd

Maar ik geef Bazza wel gelijk.

Gel dis namelijk onzin. De aarde wordt niet meer waard, dus als wij (westen) rijker worden, dan wordt er een ander wereld onderdeel armer.

Jammer voor je, derde wereld, maar ik heb nog wel wat woekerrentes.

/me = evil!
/me doesn't care.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 30 augustus 2001 13:32 schreef Masta-T het volgende:
Gel dis namelijk onzin. De aarde wordt niet meer waard, dus als wij (westen) rijker worden, dan wordt er een ander wereld onderdeel armer.
Bijna, maar niet helemaal. Er komt in de economie wel degelijk steeds meer waarde. Vroeger stond voor elke gulden die in omloop was, een gulden aan waarde in goud. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Die gulden die je in je portemonnee hebt, staat nu voor een gulden in economische waarde - deels goud (een klein deel), deels aandelen, obligaties, en informatie. Want informatie is ook geld waard.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik ben voor globalisering, maar tegen de manier waarop het nu gaat..

Net als dat er zoiets als marktfalen bestaat op nationaal niveau zo bestaat dat op internationaal niveau..

Globaliseren betkent niet "geen regels", maar zo is het nu helaas wel...uiteindelijk betekent de huidge manier van globalisering meer armoede voor de 3e wereld (die kunnen als nauwelijks concurreren met het westen, maar gaan er zeker aan onder door als hun markt volledig opn komt te liggen voor 1e wereld multinationals)
Politieke sturing van bepaalde markt-situaties wordt onmogelijk (ik weet niet wie hier het MAI(Mulilateral Agreement on Investments) kent?), de uiteindelijke sitautie zal zijn dat alleen multinationals kunnen overleven, dat de drempel om een bepaalde markt te betreden hoger zal worden en dat de invloed van de consument/overheid op de wijze waarop voedsel wordt geporduceerd flink af zal nemen..

Globalisering is niet fout, wel globalisering zonder rekening te houden met de negatieve effecten..

Nederland vind ik btw zeker niet links, maar mensen die de VS wel een prettig politiek klimaat vinden hebben (lage belasting, veel vervuiling, veel armoede, slecht onderwijs) zullen nederland idd al gauw "te links" vinden...

Ach ja, als iedereen die zo dacht naar de VS zou emigreren zou ik het wel prima vinden

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Negatief.
Het idee van het ideaal van globalisering is op zich heel mooi: de hele wereld verenigt zich, samen zijn we sterk, wereldwijde vrije handel etc etc.

Globalisering zoals wij die nu kennen heeft echter een hele andere betekenis gekregen (net als dat democratie in Rusland een heel andere betekenis heeft dan hier).

Globalisering staat in zijn huidige vorm namelijk voor concentratie en centralisatie, in plaats van spreiding en decentralisatie. Globalisering staat anno 2001 voor machtsuitbereiding an kartelvorming, in plaats van de globale samenwerking en openheid die je zou verwachten.

Wie dit uitgelegd wil hebben moet morgen maar ff terugkomen ;)
Pagina: 1