Smart tv zonder kabelaansluiting in tuin. Welke kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jockaccim
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-12-2023
Mijn vraag
Wij willen een tv plaatsen onder ons overdekt terras. Er is enkel stopcontact en wifi beschikbaar.

Wat willen we bekomen:
- smart tv waar wij de apps van VRT, VTM en play 4 op geïnstalleerd staan of kunnen installeren.
Netflix en YouTube ook gewenst maar dit is meestal standaard.

Wij hebben nog geen ervaring met een android smart tv. Ik lees op internet dat je apps kunt installeren maar wil er echt zeker van zijn. Zou graag in de zomer op terras live Tour de france kijken, zonder alles te moeten casten vanaf de smartphone.

Afmeting 40 inch en max 500€, vanwege 2de tv en grotere kans op defect vanwege buitengebruik.

Mijn oog was gevallen op een Grundig smart tv te koop bij Lidl. Belgische apps staan er niet standaard op. Heb wel het gevoel dat wat wij willen bekomen kan, maar wens graag zekerheid voordat we overgaan tot aankoop.

https://www.lidl.be/p/nl-...3-uhd-smart-tv/p100343608

Alternatieven altijd welkom

Beste antwoord (via jockaccim op 17-04-2022 10:58)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Inderdaad niet kijken naar het 'smart' gedeelte, maar neem bijv. een Chromecast met Google TV. Die heeft een afstandsbediening waarmee je ook alle relevante functies van de tv kunt bedienen (maw. je hoeft niet 2 afstandsbedieningen te gebruiken). Wel even checken of voor deze Chromecast wel een app bestaat van jouw tv provider. Ik gebruik zelf (in Nederland) de Ziggo GO app en dat werkt perfect. Geen coax-kabel meer nodig. Goede wifi-ontvangst is uiteraard wel een vereiste.

Chromecast TV kost echter wel +- 70 euro, dus weet niet hoe strak je budget is, maar die moet je er dan wel bij rekenen, maar zou het mij wel waard zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:57

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Koop een "domme" tv met een chromecast/appletv/mediaspeler/kodi erbij. Ondersteuning van tv's is altijd maar matig; de ene app wel de ander niet. Met een los device hou je het in eigen hand.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Inderdaad niet kijken naar het 'smart' gedeelte, maar neem bijv. een Chromecast met Google TV. Die heeft een afstandsbediening waarmee je ook alle relevante functies van de tv kunt bedienen (maw. je hoeft niet 2 afstandsbedieningen te gebruiken). Wel even checken of voor deze Chromecast wel een app bestaat van jouw tv provider. Ik gebruik zelf (in Nederland) de Ziggo GO app en dat werkt perfect. Geen coax-kabel meer nodig. Goede wifi-ontvangst is uiteraard wel een vereiste.

Chromecast TV kost echter wel +- 70 euro, dus weet niet hoe strak je budget is, maar die moet je er dan wel bij rekenen, maar zou het mij wel waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jockaccim
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-12-2023
Bedankt voor de info.

Aan een chromecast had ik nog niet gedacht. Dan kan ik de oude tv van op de slaapkamer gebruiken. Die wordt toch niet gebruikt. Ga wel nog even checken als mijn gewenste apps werken op een chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:57
jockaccim schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:01:
Bedankt voor de info.

Aan een chromecast had ik nog niet gedacht. Dan kan ik de oude tv van op de slaapkamer gebruiken. Die wordt toch niet gebruikt. Ga wel nog even checken als mijn gewenste apps werken op een chromecast.
Als het recente apps zijn veel kans dat het gewoon werkt.
Hier op de slaapkamer mijn oude Samsung ook voorzien van de Chromecast TV en de tv heeft nog nooit zo goed gewerkt.
Als je WiFi signaal goed is dan heb je voor die €70 de beste oplossing voor tv in de tuin.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:06

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je zou ook iets als een Zgemma H7C kunnen overwegen:
  • Geen apps, maar hij kan standaard internetstreams afspelen. Installeer in OpenPLI een kanalenlijst en je kijkt zo naar de internetstreams van VRT, NOS e.d. Ik betwijfel alleen of VTM een openbare stream heeft.
  • Mochten openbare streams en het gebruik van Wifi tegenvallen, dan kun je er ook een antenne aanhangen en via een TV-Vlaanderen-abonnementje traditionele digitale televisie via DVB-T2 kijken.
  • Mocht dat geen soelaas opleveren, dan kun je er ook twee kopen, eentje op de kabel aansluiten (Telenet?) en de andere in de tuin zetten. Ze kunnen elkaars tuners gebruiken via de Wifi-verbinding, dus degene in de tuin kan de tuner van degene die op de kabel is aangesloten gebruiken en dan heb je draadloos kabeltelevisie.
Pagina: 1