Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 14:01
Hi medetweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe TV, ook in een nieuw huis. Vandaar dat ik nog niet weet welk formaat ik zal nemen.

Wat ik zoek? Een OLED tv, ik twijfel tussen 65" en 77".
Gebruik: Films, series en sport (dus geen games)
Afstanden: Ik zit ongeveer 3 meter van de TV af, de muur waar ik de televisie wil hangen is 4,1m breed.

Ik ben al een aantal producten tegen gekomen, ik zie dat ze veel verschillen in prijs. Als leek zie ik weinig verschil in specificaties. Het enige wat me opvalt is de refreshrate, dit zal voor mij niet interessant zijn omdat ik niet game?
Waarschijnlijk komt er ook een externe soundbar bij, hier moet ik mij ook nog in verdiepen.

Deze 65" schermen kwam ik tegen:
pricewatch: LG OLED65C16LA Zwart
pricewatch: LG OLED65G1RLA Zwart
pricewatch: LG OLED65A16LA Zwart
pricewatch: Sony KD-65A89 Zwart

Deze 77" schermen kwam ik tegen:
pricewatch: LG OLED77A16LA Zwart
pricewatch: Sony KD-77AG9 Zwart
pricewatch: LG OLED77C16LA Zwart

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen met de juiste keuze.

Thanks voor jullie input alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:01

Major_ton

Shoot!

De grootte moet je vooral zelf bepalen. Ik zou 100% voor 77" kiezen (meer immersive!!), maar volgende kiest misschien voor 55"...

Als je het budget hebt zou ik in het geval van LG de A1 laten staan vanwege de mindere specs (60Hz tov 120Hz en lagere maximale helderheid etc...) en direct voor de C1 gaan welke zeer all-round en alom geprezen is. De Sony AG9 is alweer een iets ouder model en dan is de A80J duidelijk de betere keuze. Als je veelal films en series gaat kijken, dan zou ik zelf voor de 77A80J gaan in jouw positie. Zoek wel goed naar een aanbieding, tijdens afgelopen Black Friday kon je dit model kopen voor € 2249,-.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.